Uren hud, tips?

• Trådstarter Trådstarter lykkeliten123
  • Opprettet Opprettet
L

lykkeliten123

Guest
I dette svagerskapet har jeg fått veldig mange kviser, nupper og svarte prikker i huden! :(
Jeg har aldri vært plaget med kviser før, hadde det ikke i forrige svangerskap heller..
Føler meg ikke vel slik jeg ser ut nå..

Er det andre der ute som har det på samme måte? Noen tips å komme med??

kjøp en mild og god såpe å vaske med hver kveld (ikke morgene) å vask godt.
Smør deg inn med en fet og mild nattkrem og en lett og god dag krem.
Vist du har mulighet kan (ikke hos alle) det hjelpe å sole seg bite litt (snakker om ca 5-10) min kanskje engang i uken...

jeg har generelt litt problemer med huden. Har hatt en veldig fin periode helt fram til jeg ble gravid....har hatt en oppblussing, før det har roet seg igjen nå.

Jeg renser huden morgen og kveld....i tillegg legger jeg merke til at det blir bedre når jeg spiser sunt og trener.....får problemer når jeg spiser dritt og bare later meg...så det kan jo være et tips...spise sunt og røre litt på seg :)

Ja jeg og sliter veldig med uren hud nå som jeg er gravid!! Er så irriterende, da jeg aldri er plaget med det ellers. :( så tar også i mot tips og råd!

Samme her! Kviseutbrudd i ansiktet, ikke noe gøy! Hadde det sist jeg gikk gravid også.
Har ikke noen tips, desverre:(
Jeg har tenkt å kjøpe meg skikkelige hudpleieprodukter (dermologica eller md formulations), og bestille meg time hos hudpleier, men har ikke kommet så langt. Har egentlig tenkt på det lenge:p

Håper at huden til alle sammen blir bedre snart:)

Dette skyldes jo gravidehormonene så jeg vet ikke om det er så mye som hjelper, jeg tror det pleier å bli bedre i 2 trimester. Kjedelig å føle seg ufresh i tillegg til eventuelle andre plager som kvalme, trøtthet osv.

Rosa Mirabella skrev:
Samme her! Kviseutbrudd i ansiktet, ikke noe gøy! Hadde det sist jeg gikk gravid også.
Jeg har tenkt å kjøpe meg skikkelige hudpleieprodukter (dermologica eller md formulations), og bestille meg time hos hudpleier, men har ikke kommet så langt. Har egentlig tenkt på det lenge:p

Er desverre ikke så mye en hudpleier kan hjelpe til med,annet enn å selge deg dyyyyre hudpleie produkter. De beste produktene får du på resept hos legen. Men disse kan ikke brukes når man er gravid:(

AudiMamma skrev:

Rosa Mirabella skrev:

Er desverre ikke så mye en hudpleier kan hjelpe til med,annet enn å selge deg dyyyyre hudpleie produkter. De beste produktene får du på resept hos legen. Men disse kan ikke brukes når man er gravid:(

Hmmm, kanskje jeg skal droppe å bestille time da. Er fryktelig dyrt, og vi skal egentlig spare penger;)

Rens huden morgen og kveld, etter det er gjort er det viktig å tilføre god fukt. Dersom huden er veldig fet/uren, velg en krem uten olje. Dropp for all del ikke kremen, da det vil få huden til å produsere mer olje fordi den tror den tørker ut.

Bruk en mild peeling 1-2 ganger i uken for å fjerne døde hudceller som fort kan tette porer og ta gjerne en dyptrensende ansiktsmaske. Husk å fukte huden godt (krem) etter maske/peeling for å hindre uttørring av overhuden.

Drikk mye vann, det er viktig å fukte huden innenfra også :))

Styr unna sukker, da sukker trigger akneutbrudd.

Unngå å "pille" - det vil bare gjøre ting værre!

Vask koster og makeup- redskaper ofte med en mild shampo for å unngå bakterievekst i sminken (som kan gjøre huden dårligere)

AudiMamma skrev:
Vist du har mulighet kan (ikke hos alle) det hjelpe å sole seg bite litt (snakker om ca 5-10) min kanskje engang i uken...

Du må rense om morgenen også, for det er om natta huden jobber og kvitter seg med avfallstoffer. Og det er vel ikke så fristende å gå rundt med kroppens utskilte bakterier, oljer og andre urenheter i ansiktet en hel dag????

For de som bruker sminke får man også et bedre og mer holdbart resultat på et nyvasket fjes :))

Kona til ET skrev:

AudiMamma skrev:

Du må rense om morgenen også, for det er om natta huden jobber og kvitter seg med avfallstoffer. Og det er vel ikke så fristende å gå rundt med kroppens utskilte bakterier, oljer og andre urenheter i ansiktet en hel dag????

For de som bruker sminke får man også et bedre og mer holdbart resultat på et nyvasket fjes :))

Man skal helst ikke skrudde den på morgen. Siden huden om natten produserer nye hudceller på natten.

AudiMamma skrev:

Kona til ET skrev:

AudiMamma skrev:

Man skal helst ikke skrudde den på morgen. Siden huden om natten produserer nye hudceller på natten.

ja, hva vet vel jeg.... Er jo bare jobben min....

mulig dere misforstår hverandre her. Jeg forsto det som at det er skrubbeSÅPEN hun bruker som vare skal brukes ên gang om dagen. Det er jo ikke sunt å skrubbe huden for ofte. At man skal bruke gode, milde renseprodukter morgen og kveld, er jeg derimot enig i.

Imsa skrev:
mulig dere misforstår hverandre her. Jeg forsto det som at det er skrubbeSÅPEN hun bruker som vare skal brukes ên gang om dagen. Det er jo ikke sunt å skrubbe huden for ofte. At man skal bruke gode, milde renseprodukter morgen og kveld, er jeg derimot enig i.

skrubb skal heller ikke brukes en gang om dagen, men 1-2 ganger i uken :)

Og unnskyld lykkeliten123 om jeg kuppet tråden din, men er mye feilinfo ute å går og jeg ønsker bare at folk skal få best mulig resultater av hudpleierutinene sine

Tusen takk for svar! Skal på apoteket i morgen for å kjøpe meg rensteprodukter, får håpe det blir bedre snart!

Prøver så godt jeg kan å unngå sukker, men skjeier jo ut noen få dager.. Men det er faktisk ikke så mye, spiser sundt også.

Får håpe det går over i 2. trimester! :)

Back
Topp