det er et par ting jeg synes er litt rart med det brevet som følger med ul-innkallelsen.
hvorfor står det:
* at det at en ikke skal ta med småbarn, for disse ikke kommer til å ha noe utbytte/bli skuffet av hva de får se på en ul-undersøkelse?.. dette er liksom.. åpenbart, igrunnen. Men.. Kasper må være med om pappan skal være med.. fordi vi ikke har noen til å passe han. Rett og slett..
* at de ikke bruker tid på å lete etter hvilket kjønn det er; det er ikke medisinsk intr., og det er tidkrevende: igjen.. åpenbart at det ikke er det VIKTIGSTE og at de ikke vil bruke tid på å lete så veldig etter det, men om babyen ligger rett til, så er det jo ikke noe PROBLEM for dem å bruke 5 sek på å "bekrefte" kjønnet.
Og ikke minst, synes jeg egentlig at det er litt rævva at venterommet til UL er det samme rommet som er dagligstue i fødeavdelingen - dvs. mange nye babyer etc., og dog de fleste har en happy opplevelse av UL, kan det jo være at fosteret feiler noe/er dødt, og da.. er ikke det første man har lyst å se babyer og lykkelige nybakte mødre..
Gaaaha... Egentlig..
så er det sikkert ikke noe feil med noe av dette...
Men - jeg HATER det sykehuset, og jeg gruer meg vilt til å reise tilbake dit, er livredd for å møte på noen av de samme folkene jeg måtte ha med å gjøre når jeg mistet i juni 06, og gruer meg veldig til UL på samme sted som jeg fikk vite at lille babyen vår var død nå for nesten et år siden av en j***ig russisk assistentlege som jeg enda har mareritt om.