• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Ups, spiste blodig biff...!

frk.lykkelig

Flørter med forumet
Du og du, så dårlige jeg ble etter lunsj i dag!! For da gikk det jo opp for meg at jeg er jo gravid, og skal da ikke spise blodig biff!!!
Ang. blodig biff, så mener jeg da at den var rosa inni, og når jeg skjærte kniven igjennom så kom det ut rød saft....! Men utenpå var den godt stekt.

Dette var vel absolutt ikke bra, i og med at jeg er så kort på vei også....?? Noen som vet noe om dette?? *Ble litt bekymret nå*

heldigvis er matkontrollen i norge bra, så sannsynligeheten for at det er noen skadelige bakterier inni kjøttet når det er stekt på utsiden er liten.

Går nok bra, men skjønner at du ble litt engstelig - men som nevnt over så er nok maten i Norge som regel bra

Jeg fikk salmonella da jeg var 3 uker på vei i fjor med førstemann. Var kjempebekymret, men hun kom ut og var helt perfekt! Så de tåler en støyt, selvom man selvsagt ikke skal ta noen sjangser:) Det går nok bra, det er heldigvis ikke mange av de farlige bakteriene i Norge.

Jeg avskyr rosa kjøtt, til og med blodig kjøtt. Får bare brekning av tanken på det. Merker at jeg spiser mer hvitt kjøtt enn rødt - i hvert fall gjennomstekt, og det er jeg glad for. Håper det vil gå bra med både deg og babyen, Frk. Lykkelig.

Er det ikke toxoplasmose som er farlig når kjøttet ikke er gjennomstekt?
Og da er det en liten andle av kjøttet som har denne bakterien, i tillegg er det noen bestemte
dyr (vilt) det forekommer oftere i.

Dersom du blir dårlig eller noe, går det an å sjekke hos legen om du har denne bakterien i kroppen.. har du ikke vært hos legen enda, blir denne prøven tatt automatisk...

:) men jeg er ingen expert..

Helt sikkert :-)

Back
Topp