Ups! Slimproppen gikk.. *oppdatert*

Oi, det var stor baby! Vi var på kontroll i dag, og da ble han estimert til ca 1800 gram. Men her har livmorhalsen blitt påvirket, så den er litt kortere enn ønskelig og har begynt å modnes.. Håper vi begge to får gå en goood stund til :)

ja, det er ikke en liten baby, men det var siste dag i uke 32 å ser at i uke 33 er gjennomsnittet 2300g, så håper han ikke er så langt over xsmile5 Men storebror var 11% over og veide 3880g ved fødsel xsmile3

Håper babyen din holder seg inne en god stund til, må være utrolig ekkelt å få den beskjeden! Jeg kryser alt for dere xxxxx

Hvor stor trodde legen at h*n kom til å være ved fødsel om du går til termin?
Jeg skal på veksestimering i uke 32 jeg og, og er velding spent. Forrige snuppe veide ca 1500g i uke 32 =)

sa ikke noe om fødselvekt, men regner med at han ikke blir ulik storebror som veide 3880g xsmile5

Så bra ungen er så stor da, i tilfelle noe skulle skje:) Får du hyppigere oppfølging nå eller? :)

Ja, godt å tenke på at han er godt rusta xsmile3 Tror det blir oppfølging etter mitt behov, føler meg trygg når jeg tar det med ro xsmile3 HER KNIPES DET IGJEN xsmile5

ja, det er ikke en liten baby, men det var siste dag i uke 32 å ser at i uke 33 er gjennomsnittet 2300g, så håper han ikke er så langt over xsmile5 Men storebror var 11% over og veide 3880g ved fødsel xsmile3

Håper babyen din holder seg inne en god stund til, må være utrolig ekkelt å få den beskjeden! Jeg kryser alt for dere xxxxx

Når normal fødselsvekt er 3500 så er ikke 11% så mye egentlig. Det høres mye ut, men det utgjør jo 385 gram eller noe, ca det samme som deres storebror. Min er 8% under nå, altsa knapt 3200 ved fødsel hvis jeg får gå til termin. Storebror her var rett under snittet i uke 32, muligens 3%, Han veide 2654 gram i uke 35+2 når han kom ut.

Ja, jeg håper virkelig jeg får gå til bortimot termin. I følge legen er det ingen garanti at han kommer før tiden, men det er forhøyet risiko for det. Så jeg krysser fingrene og holder meg i ro, og satser på at det holder han inne en stund ekstra :)

Det var veldig godt å høre. MIn er estimert til å være 12% over, og hvis det kommer en gutt på rundt 3800/3900 så er jo ikke det så mye :)

Dere som har fått estimert babyer på over 2 kg rundt uke 32, føles babyene store inne i magen? Om
Noen skjønner hva jeg mener :-P er feks magen stor ved kynnere. Jeg er så spent på om denne jenta og er liten ( kommende storesøster veide bare 2100g til termin) omhun er som broren ( som veide 3,1 kg) eller om hun blir som meg som nesten veide 4 kg :)

Dere som har fått estimert babyer på over 2 kg rundt uke 32, føles babyene store inne i magen? Om
Noen skjønner hva jeg mener :p er feks magen stor ved kynnere. Jeg er så spent på om denne jenta og er liten ( kommende storesøster veide bare 2100g til termin) omhun er som broren ( som veide 3,1 kg) eller om hun blir som meg som nesten veide 4 kg :)
Jeg syns egentlig ikke det. Men jeg ligger litt over den røde streken på sf-mål. med første lå jeg litt under og hun var 2875 noen dager over termin. Egentlig syns jeg ikke magen er så mye større denne gangen, den er fortsatt ikke noe plagsomt i veien likssom. Jeg er spent på om jeg vil oppleve pressetiden værre denne gangen, når det er et større barn som skal ut.. Regner kanskje med det vil kjennes litt tyngre ut på slutten av svangerskapet

De sier jo at vekten på babyen ikke har så mye og si og at førstemann uansett har banet vei for fremtidige søsken :) her var fødselen med nummer to veldig lett i forhold til nummer en sånn med tanke på pressingen. Hun stod aldri i åpningen, men hele hun hun kom i et svup, om jeg kan si det sånn :-P om det var fordi hun var liten vet jeg ikke helt. Underlivet mitt var iallefall helt fint rett etterpå, kunne ikke se at jeg hadde født. Etter førstemann syns jeg selv at jeg så ut som en kjøttkake der nede, hoven, sår og rød :-P

De sier jo at vekten på babyen ikke har så mye og si og at førstemann uansett har banet vei for fremtidige søsken :) her var fødselen med nummer to veldig lett i forhold til nummer en sånn med tanke på pressingen. Hun stod aldri i åpningen, men hele hun hun kom i et svup, om jeg kan si det sånn :p om det var fordi hun var liten vet jeg ikke helt. Underlivet mitt var iallefall helt fint rett etterpå, kunne ikke se at jeg hadde født. Etter førstemann syns jeg selv at jeg så ut som en kjøttkake der nede, hoven, sår og rød :p

Det er jo et godt poeng. Bør jo være lettere når det allerede har kommet ut en unge :)

Jeg er veldig spent på hvordan de estimerer størrelsen på mi snuppe.. Sist lå jeg på rødstreken hele veien og frøken var 3340 g da hun kom til, nå ligger jeg 1-2 hakk over det grønne området, så jeg frykter det er en stor baby.. Både jeg og faren var over 4300 g.. Ble hastekeisersnitt sist også, så her er det ingen som har banet vei for "kjempen"...

Håper jeg får UL før jul, så jeg er litt mer forberdet om det blir keisersnitt i januar...

Min er jo som sagt estimert til å være ca -8% i vekst, men jeg har veldig mye fostervann. Symfysemålet mitt ligger helt øverst på det grønne feltet, og det har flere ganger vært over det feltet. Det er så mye som spiller inn på hvor stor magen er, både hvor mye vann det er, hvordan barnet ligger, hvor morkaken er og så videre.

Min er jo som sagt estimert til å være ca -8% i vekst, men jeg har veldig mye fostervann. Symfysemålet mitt ligger helt øverst på det grønne feltet, og det har flere ganger vært over det feltet. Det er så mye som spiller inn på hvor stor magen er, både hvor mye vann det er, hvordan barnet ligger, hvor morkaken er og så videre.

Det er jo klart.. Men det var et veldig godt mål på størrelsen på jenta mi sist, så derfor blir jeg antakelig sendt nedover til estimering før jul.. Målte meeg selv i går og da var jeg 33 cm og jeg er snart 30 uker, så jeg ligger fortsatt 2 hakk over...

Back
Topp