Ups! Slimproppen gikk.. *oppdatert*

Trudee

Glad i forumet
Hmm.. Da var den berømmelige slimproppen gått hos meg! Etter endel google er det null tvil! Kjenner jeg blir litt "nervøs" nå.. Håper ikke det betyr noe for min del, men fikk beskjed ved forrige kontroll at babyen lå veldig langt ned i bekkenet og var så og si festa.. Så håper virkelig ikke han har tenkt seg ut enda.. Jaja, måtte bare få det ut..! (Bokstavlig talt;)) OPPDATERING: har ikveld fått en blodstripe i truseinnlegget, dette var vel heller et litt dårligere tegn da det kan være tegn til at livmorhalsen åpner seg. Kjent et par tak, men venter litt før jeg ringer føden igjen. Siden jeg vil være sikker på at vi må inn og at det er grunn til det, da vi må få barnevakt og hele pakka.. Æsj.. Vil bare ha et rolig svangerskap sånn som jeg har hatt til nå jeg..

Får håpe den lille holder seg der litt til, hvertfall en mnds tid:) Det trenger jo ikke å bety noe. Men sjansen er der! Spennende :)

her gikk slimproppen i uke 28+3, er nå 29+6, har nesten fått strengt sengeleie, frøken strøken ligger helt ned i bekkenet, har ikke kjent etter om hun har festa seg, siden jordmor var redd for og provosere frem noe mer enn di kynnerne jeg har til tider.. 

håper bebis holder seg inne litt lenger ;)

Så kjedelig det hørtes ut! Jaja, du trenger jo ikke tenke på at du kommer til å gå på overtid da! Men bør jeg ta kontakt me jm imorgen eller er det unødvendig før man kjenner rier/kynnere? Så aldri noe til denne slimproppen sist..

Hmm... Det var jo litt tidlig! Jeg ville nok kontaktet jordmor for å forhøre meg om hvordan du skal forholde deg til det. Hvis det absolutt ikke har noe å si, så er det jo greit å få høre det også. Men man skal vel uansett være spesielt nøye med hygiene etc, forsiktig med å bade osv, hvis jeg ikke husker feil. (Trodde egentlig ikke at slimproppen "kunne gå" før livmorhalsen var moden, men dette kan jeg ta feil på...) Lykke til! Blir spennende å høre hva jordmor sier (hvis du vil oppdatere oss) =)

Ja, skal ringe jm imårra :) har kjent litt kynnere nå ikveld, men tror jeg framprovoserer dem litt med psyken min :p er nok litt stressa nå.. Men oppdaterer såklart :) håper jo på januar baby da, har egentlig tid før heller ;)

Kan vel gå flere uker før fødsel men sikkert greit å ringe å kanskje få en sjekk ja- er jo litt tidlig enda kan man si, selv om det ikke er krise heller om h*n hadde kommet nå.

Er ikke bare jeg da :P Vet man skal være forsiktig med bading og hygene og slikt, men kan man ha sex etter at proppen har gått? Den kan jo dannes på nytt igjen også har jeg hørt :P

Oi, det var jo litt tidlig. Heldigvis er det ingen automatikk i at fødselen starter selv om slimproppen er ute. Det kan fortsatt ta en stund. I følge et kjapt google-søk kan man ha sex selv om slimproppen er gått. Jeg vet ikke om jeg ville gjort det, iallefall ikke uten kondom. 

Ungen ligger jo beskyttet i fostersekken så sex er ikke noe problem så lenge vannet ikke har gått, men vil uansett ikke ta sjansen på å modne livmorhalsen akkurat nå :p

Uffda, høres ut som noe er på gang ja. Håper du tar en tur til føden og får sjekka..hadde ikke hatt nerver til å gå hjemme å se hva som skjer altså..

Lykke til!

Slik jeg har forstått det så kan man fint bade og ha sex selv om proppen har gått. Å ha sex er jo et fint kjerring råd for å få igang fødselen, men da uten kondom ;)

hvordan går det?

Ja, skal ringe jm imårra :) har kjent litt kynnere nå ikveld, men tror jeg framprovoserer dem litt med psyken min :p er nok litt stressa nå.. Men oppdaterer såklart :) håper jo på januar baby da, har egentlig tid før heller ;)

Fikk du snakket med JM?

Fikk du snakket med JM?

Her går det bra enda :) var til full testing og fant ut lille baby var blitt ganske stor, 2400g. jeg har veldig sterke sammentrekninger men de er heldigvis ikke regelmessige og har ikke innvirkning på livmorhalsen enda :) men nå skal jeg ta det med ro, da ting blir verre ved mye fysisk aktivitet. Så vi håper og tror på januar baby nå :)

så bra det ikke har noe innvirkning!! Nå får du bare ta det masse med ro og ikke stresse for mye!! Knip så godt du kan!:)

Så bra ungen er så stor da, i tilfelle noe skulle skje:) Får du hyppigere oppfølging nå eller? :)

Her går det bra enda :) var til full testing og fant ut lille baby var blitt ganske stor, 2400g. jeg har veldig sterke sammentrekninger men de er heldigvis ikke regelmessige og har ikke innvirkning på livmorhalsen enda :) men nå skal jeg ta det med ro, da ting blir verre ved mye fysisk aktivitet. Så vi håper og tror på januar baby nå :)

Oi, det var stor baby! Vi var på kontroll i dag, og da ble han estimert til ca 1800 gram. Men her har livmorhalsen blitt påvirket, så den er litt kortere enn ønskelig og har begynt å modnes.. Håper vi begge to får gå en goood stund til :)

Hvor stor trodde legen at h*n kom til å være ved fødsel om du går til termin?
Jeg skal på veksestimering i uke 32 jeg og, og er velding spent. Forrige snuppe veide ca 1500g i uke 32 =)

Back
Topp