suprAnirac
Forumet er livet
Jeg ble så gla etter fødselen da jeg så at Amalie kunne die! For det greide ikke Othilie og det var mange mnd med mas, grining og tunge stunder med henne, før jeg ga det opp. Hadde derfor grua meg litt til amminga nå, men det gikk jo fint...
Så når Amalie griner litt, så har jeg tatt i bruk elminasjons metoden, for å finne ut hva behovet hennes er... 1) Lagt henne til puppen= mat. 2) Lagt henne mot skuldra= Rap. 3)Kos/nærkontakt. 4) Bleieskift 5) Byssing/mageknip ... etc.
Saken er at hun har bestandig roet seg ved alt.1. Amming. Så etterhvert trodde jeg at hun var en småspist unge som trengte pupp ofte. Men i de siste dagene ble det verre, mere og mere pupping, begynte så smått å ligne mønsteret til Othilie. Laaange måltider, og kort pause i mellom. Dette er utrolig slitsomt + at jeg ble enstelig på grunn av forhistorien.
Men nå så tror jeg jeg vet hva det er.... Hu er blitt avhengi av puppen i form av kos! Ikke mat, men kos! Blitt en av de unga som henger i puppen lissom...
Såå... Noen gode forslag til hvordan jeg kan få oss begge på rett kjør igjen?
Åssen vet jeg når hu er sulten?
Hvis hu ikke suger effektivt av bryste, er det ok og ta henne bort?
Hvor ofte bør hun ammes? (hun griner etter kos ved puppen)
Bør jeg la henne grine litt, hvis jeg vet hun er mett, og hun skal sove?
Ønsker så gjerne å høre deres forslag, råd, tips, hvordan dere gjør det...
Jeg er veldig usikker når det gjelder amming.
Så når Amalie griner litt, så har jeg tatt i bruk elminasjons metoden, for å finne ut hva behovet hennes er... 1) Lagt henne til puppen= mat. 2) Lagt henne mot skuldra= Rap. 3)Kos/nærkontakt. 4) Bleieskift 5) Byssing/mageknip ... etc.
Saken er at hun har bestandig roet seg ved alt.1. Amming. Så etterhvert trodde jeg at hun var en småspist unge som trengte pupp ofte. Men i de siste dagene ble det verre, mere og mere pupping, begynte så smått å ligne mønsteret til Othilie. Laaange måltider, og kort pause i mellom. Dette er utrolig slitsomt + at jeg ble enstelig på grunn av forhistorien.
Men nå så tror jeg jeg vet hva det er.... Hu er blitt avhengi av puppen i form av kos! Ikke mat, men kos! Blitt en av de unga som henger i puppen lissom...
Såå... Noen gode forslag til hvordan jeg kan få oss begge på rett kjør igjen?
Åssen vet jeg når hu er sulten?
Hvis hu ikke suger effektivt av bryste, er det ok og ta henne bort?
Hvor ofte bør hun ammes? (hun griner etter kos ved puppen)
Bør jeg la henne grine litt, hvis jeg vet hun er mett, og hun skal sove?
Ønsker så gjerne å høre deres forslag, råd, tips, hvordan dere gjør det...
Jeg er veldig usikker når det gjelder amming.