Upraktiske klær?

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Synes det er så lite utvalg av omslagsbodyer i butikkene.
Det er jo litt vanskelig å ta på en vanlig body på en liten baby som spreller med armer og ben...
Funnet noen i str. 50 og 56, men fra str. 62 har jeg ikke sett en eneste omslagsbody....

Det samme ser jeg med selebukser; hvorfor kan man ikke kneppe opp øverst på selene, så det blir lettere å ta av?
Og jeg finner ingen sparkebukse med føtter?
Er det ikke upraktisk med sokker på en sprellende baby, eller må man ha strømpebukse under?

Synes faktisk det går helt greit med å ta bodyene over hodet, men er nok forskjell på babyer der.. ang sparkebukser liker jeg ikke de med bein - bedre med sokker over buksa.. min sparker seg ut av beina og opp i kroppen, så ligger jo helt skeivt i pysjene med bein!

kan ikke uttale meg så veldig mye ang dine spm siden jeg ikke har noen selv.. meen! har skiftet en del på både mine søsken og tantebarn, og selv om de er nyfødte synes jeg det er lettere å dra en body over hodet :p

Når de er så store at de bruker str 62,så er ikke babyene så "skjøre" lenger,og det vil føles lettere å ha på vanlige bodyer. Ellers så synes jeg i grunnen de har omslagsbodyer i de minste størrelsene stort sett over alt. Hm,barnas hus, newbie(kappahl) for å nevne noen :)

Synes faktisk det går helt greit med å ta bodyene over hodet, men er nok forskjell på babyer der.. ang sparkebukser liker jeg ikke de med bein - bedre med sokker over buksa.. min sparker seg ut av beina og opp i kroppen, så ligger jo helt skeivt i pysjene med bein!
Hi hi! Det tenkte jeg ikke på. Kanskje like greit uten føtter da jo! :-)

Når de er så store at de bruker str 62,så er ikke babyene så "skjøre" lenger,og det vil føles lettere å ha på vanlige bodyer. Ellers så synes jeg i grunnen de har omslagsbodyer i de minste størrelsene stort sett over alt. Hm,barnas hus, newbie(kappahl) for å nevne noen :)
Har sett en del til jente, men ikke til gutt. Da kun sommernyheter med korte armer, og det er jo ennå litt kaldt...
Har kjøpt noen nøytrale hvite da, men koselig med litt farger også.

Enig i at de ikke er så skjøre når de bruker str. 62. Men synes det er lettere å ta på rundt kroppen.
Fikk også vite en gang at de små ikke er så altfor glad i å få ting tredd over hodet, for det minner om fødsel, som ikke bare er en krevende opplevelse for moren. :-)

Jeg venter gutt nr tre og har funnet i "guttefarger" også:) men det meste er kanskje nøytralt?jeg har i grå- og blåtoner da. Kjøpt på barnas hus:)

Jeg syns det er grusomt med bukser uten føtter, så da syns jeg det er bedre at føttene forsvinner opp buksebeinet. ;) Men det er smak og behag. :)
Det er det nok. Ser bare så ubehagelig ut å ende opp med begge bein i samme buksebein eller begge føtter krøllet opp uten å få strekt de ut igjen..men har sikkert litt med at str 50 fortsatt er litt stort for gullegutten vår

Så lenge man tørr å ta litt i babyen så er det ikke noe problem ;) men om man er redd for å "ødelegge" den lille skjøre babyen så forstår jeg det ;)

Det er det nok. Ser bare så ubehagelig ut å ende opp med begge bein i samme buksebein eller begge føtter krøllet opp uten å få strekt de ut igjen..men har sikkert litt med at str 50 fortsatt er litt stort for gullegutten vår

Jeg er helt enig med deg! Hadde en pysj på snuppa med bein og da hadde hu krølla beina inni pysjen.. Jeg brukte ikke pysj med føtter til førstemann heller.. Her sover hu kun i body om natta..

Jeg er helt enig med deg! Hadde en pysj på snuppa med bein og da hadde hu krølla beina inni pysjen.. Jeg brukte ikke pysj med føtter til førstemann heller.. Her sover hu kun i body om natta..
Samme her.. body om natta :-)

Vi har kjøpt noen fine heldresser/pyser i ull. De blir flittig brukt både natt og dag. Behagelig for babyen og enkelt å ta av og på.

Synes det er helt greit å ta body over hodet, gubben synes det er værre. tenker at hvis man ikke er redd for å ta i ungen så et ikke body over hodet veldig ille.

Jeg personlig liker ikke ting med føtter, da kan man bruke klærne lengre pluss at jeg synes de føttene aldri passer. Pluss at når de ligger å spreller sparker de føttene inn i klærne og jeg må likevel bruke sokket oppå for å hindre det. Jeg har sokkene utpå buksa det det er nødvendig . Ser kanskje litt rart ut, men d får så være:p

Synes det er så lite utvalg av omslagsbodyer i butikkene.
Det er jo litt vanskelig å ta på en vanlig body på en liten baby som spreller med armer og ben...
Funnet noen i str. 50 og 56, men fra str. 62 har jeg ikke sett en eneste omslagsbody....

Det samme ser jeg med selebukser; hvorfor kan man ikke kneppe opp øverst på selene, så det blir lettere å ta av?
Og jeg finner ingen sparkebukse med føtter?
Er det ikke upraktisk med sokker på en sprellende baby, eller må man ha strømpebukse under?
Har du tatt en titt på nettsidene til H&M? Syntes det så ut som de hadde forholdsvis mange omslagsbodyer faktisk.

Petit Bateau har omslagsbodyer i større størrelser. Jeg sverget til dem med sønnen min. Jeg brukte omslagsbodyer lenge, ikke minst med tanke på bæsjebleier gone bad. Da var det greit å slippe å dra dem over hodet.

Petit Bateau finner du bl.a. hos Barnas Hus og div nettbutikker.

Back
Topp