Uppababy Vista

Anbefaler Joolz Geo 2 som de har på barnas hus (kan hende de bare har den på Alnabru i Oslo). Vi kjøpte den og er veldig fornøyd. Samme funksjonalitet (og store enkle knapper) som bugaboo, men penere, madrass som puster, bedre hjul, lettere/mindre å legge sammen, lufteluke og andre finurligheter som ikke finnes på bugaboo. Kan også utvides til dobbel- eller tvillingvogn slik som uppababy :)
 
Jeg lurer på om dere er fornøyd med vogna så langt? Vurderer å kjøpe denne vogna, står mellom denne og bugaboo buffalo.
Våre erfaringer med Uppababy:
- nydelig enkel å legge sammen
- og like enkelt å løfte av bagen, med bare et trykk oppå kalesjen med samme hånd som du løfter bagen av med - det er helt topp i hverdagen!!
- tar liten plass i bilen
- alle sånne tekniske-/ praktiske ting på vogna er vi veldig fornøyd med!
- stooort og godt handlenett under
- praktisk solskjerm! Jeg tenkte selv, før vi kjøpte vogna, at jeg kanskje heller ville hatt en kalesje som kunne dras lenger ned, men nå i sommer har jeg vært så glad for at vi hadde solskjerm og ikke en varm, tett kalesje. Og jeg bruker den mot litt yr også. Men selvfølgelig, om det regner ordentlig bør dere jo bruke regntrekk.
- kjempeenkel å trille og svinge med inne på butikker
- god og enkel å trille på asfalt (her en dag trillet jeg ei bugaboo-vogn, og den opplevdes tyngre å trille)
MEN
- ikke veldig god å trille i litt mer terreng. Grusvei går fint, men i noe særlig mer terreng enn det rister det fryktelig. Det virker ikke som baby syns det er et problem riktig nok, men det føles ikke bra for oss..
- bagen er litt kort. Det tenkte vi var et pluss, men allerede da vår baby var 3,5 måneder, fylte han nesten hele bagen. Nå er han 4,5 mnd, og det går fremdeles helt fint, men jeg tror ikke han kommer til å kunne ha den til han er 6 mnd. Han er lang og stor for alderen (noen blir ikke så stor som han er nå før de er 8 mnd), så dette problemet vil ikke alle ha, men vi har det, og det kunne vi jo ikke forutse.

I tillegg syns vi selvfølgelig den er veldig fin:)

Til tross for de to minusene om 1) terrengtrilling og 2) bagstørrelse er jeg ganske sikker på at vi ville valgt denne igjen.
Masse lykke til med valget :)
 
Våre erfaringer med Uppababy:
- nydelig enkel å legge sammen
- og like enkelt å løfte av bagen, med bare et trykk oppå kalesjen med samme hånd som du løfter bagen av med - det er helt topp i hverdagen!!
- tar liten plass i bilen
- alle sånne tekniske-/ praktiske ting på vogna er vi veldig fornøyd med!
- stooort og godt handlenett under
- praktisk solskjerm! Jeg tenkte selv, før vi kjøpte vogna, at jeg kanskje heller ville hatt en kalesje som kunne dras lenger ned, men nå i sommer har jeg vært så glad for at vi hadde solskjerm og ikke en varm, tett kalesje. Og jeg bruker den mot litt yr også. Men selvfølgelig, om det regner ordentlig bør dere jo bruke regntrekk.
- kjempeenkel å trille og svinge med inne på butikker
- god og enkel å trille på asfalt (her en dag trillet jeg ei bugaboo-vogn, og den opplevdes tyngre å trille)
MEN
- ikke veldig god å trille i litt mer terreng. Grusvei går fint, men i noe særlig mer terreng enn det rister det fryktelig. Det virker ikke som baby syns det er et problem riktig nok, men det føles ikke bra for oss..
- bagen er litt kort. Det tenkte vi var et pluss, men allerede da vår baby var 3,5 måneder, fylte han nesten hele bagen. Nå er han 4,5 mnd, og det går fremdeles helt fint, men jeg tror ikke han kommer til å kunne ha den til han er 6 mnd. Han er lang og stor for alderen (noen blir ikke så stor som han er nå før de er 8 mnd), så dette problemet vil ikke alle ha, men vi har det, og det kunne vi jo ikke forutse.

I tillegg syns vi selvfølgelig den er veldig fin:)

Til tross for de to minusene om 1) terrengtrilling og 2) bagstørrelse er jeg ganske sikker på at vi ville valgt denne igjen.
Masse lykke til med valget :)

Takk for utfyllende svar! :)
 
Hvis du ønsker en vogn som fungerer greit på et annet underlag enn gulv og asfalt må du for all del ikke kjøpe uppababy VISTA. Vi har vognen (2017 mod), og har hatt den i bruk siden nov 2017. Er ikke fornøyd med vognen mtp demping og trilling på grus/ujevnt underlag. Den er så utrolig stiv. Jeg må legge hele min kroppsvekt på for å kjenne dempingen. Vi skrev Mail til butikksjefen på den aktuelle babyshopbutikken (i Bergen) etter å ha brukt vognen en-to ganger. Fikk vel egentlig til svar at det var oss det var noe gale med og ikke vognen. Føler vi har kastet masse penger rett ut vinduet. Oppgitt!
 
Back
Topp