De har en del fellestrekk og noen ulikheter.
Jeg vil si den største ulikheten er at Vista V2 enklere klappes sammen og kan oppbevares stående bak en trapp eller i gangen. Fox blir også liten kompakt mer firkanta, men jeg synes vista er raskere å legge sammen.
Demping: Begge har ganske grei demping, som man kan forvente av en kompakt vogn. Det vil aldri bli helt som en stor terrengvogn ala Thule for eksempel. Men jeg synes begge fungerer til byterreng og lette utfordringer som brostein, kompakte grusstier og lett snøføre/hardpakket snø. Fox er kanskje en lite hakk bedre dempet, men det er ikke mye om å gjøre.
Bag og solskjerming:
Bagene er ganske like, de har åpning for lufting om sommeren, som er viktig for en sommerbaby. Og en del babyer liker å ligge å titte ut gjennom disse luftehullene når de er litt større. Kalesjen på bagen er god hos begge. Fox har kanskje noe lenger innermål på bagen, men det er ikke snakk om enorme forskjeller. Begge vogner har uansett gode ergonomiske sittedeler som man fint vil kunne bruke fra babyen er rundt 4-5 mnd om man vil.
Understell og håndtak:
Teleskophåndtak på begge vogner. Fox har lenger håndtak, så om du har en triller som er 1.90 eller høyere så test. Mannen min på 2. sparket borti handlekurven på Uppababy fordi håndtaket ikke kunne dras ut langt nok. Men for de fleste trillere er dette uproblematisk.
Fox sitt understell blir på et vis hakket mer kompakt, samtidig som Vista sitt understell klappes sammen raskere og kan oppbevares enklere stående i en trang gang eller under ei trapp. Vegge vogner blir likevel små når se legges sammen.
Uppababy har noen flere muligheter, fordi du kan sette på adapter for å få sittedelen høyere plassert, og den kan bli søskenvogn.
Sittedeler:
Like stor plass å vokse i i begge sittedeler. Ergonomisk type sittedel som passer veldig godt til de minste barna. Fox kan justeres i 3 ulike nivåer. Vista v2 har langt flere, mener du kan velge 4-6 ulike innstillinger, og i tillegg kn du justere fotstøtte som du vil. Dette er ikke mulig på Fox.
Kalesjen til bugaboo/Fox er et hakk mer skjermende mot snø og litt større, MEN her er det geniale at man kan kjøpe spilesett+kalesje for bugaboo Donkey og enkelt klipse på vista v2. Så du kan faktisk få kalesjen til bugaboo på denne vogna om du ønsker det.
Handlekurv:
Vista sin er utrolig bra. Er ikke mer å si. Fox sin er ganske dårlig synes jeg, de kunne ha jobba litt for å lage en kurv som kan oppbevare litt mer. Uppababy sin får plass til alt du trenger og ikke trenger for en hel dags utflukt.
Seler:
Fox sine eller veldig gode, passer i alle vognposer. Jeg har hatt vista en periode og mener det var litt knoting, men at dette er oppdatert på vista V2.
Skulle jeg ha valgt mellom disse, så ville jeg gått for Vista V2. Elsker handlekurven, at sitttwdelen kn plasseres høyt, om du ikke vil bruke søskensete kan du faktisk oppbevare lette søsken under, haha. Og den er fin i en leilighet hvor du bare stiller den opp etter veggen. Jeg ville ikke forventet at dette er den perfekte skogsturvogna, men til allround og hovedsakelig asfalt/lette stier så er den kjempefin. Det gjelder forsåvidt også for Fox.