Uplanlagt gravid

Druesaft

Elsker forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Flere her som er uplanlagt gravid? Jeg er det. Abort er ikke aktuelt, men jeg kjenner jeg ikke helt tar inn over meg/aksepterer at jeg altså skal få enda et barn. Og så går tiden fryktelig fort, som ved forrige svangerskap. Snart går jeg inn i uke ni. Er ikke klar for å fortelle noen om dette enda. Ønsker helst vente til jeg er halvveis. Men jeg skjønner at det vil bli vanskelig å ikke fortelle når man skal være sammen med familie i jula, og det er unaturlig at jeg ikke tar et glass vin på kvelden med de andre.

Sniker fra junigruppa. Jeg er ikke uplanlagt gravid, men kjenner på mange av de samme følelsene du beskriver. Tiden går plutselig fryktelig fort. Jeg har fortalt meg selv at dette er helt normalt. Ikke alle kjenner på lykkerus i begynnelsen. Hadde det helt likt i det første svangerskapet mitt, men til tross for det kunne jeg aldri tenkt meg et liv uten barnet mitt. Jeg har heller ikke fortalt det til noen (bortsett fra min mor og tante). Er ikke klar for å ta det steget enda, og det tenker jeg er greit. Det finnes mye alkoholfri rødvin som gravide kan drikke- kanskje det kan kamuflere litt i begynnelsen.

Ønsker deg masse lykke til og håper at graviditeten behandler deg pent.

Flere her som er uplanlagt gravid? Jeg er det. Abort er ikke aktuelt, men jeg kjenner jeg ikke helt tar inn over meg/aksepterer at jeg altså skal få enda et barn. Og så går tiden fryktelig fort, som ved forrige svangerskap. Snart går jeg inn i uke ni. Er ikke klar for å fortelle noen om dette enda. Ønsker helst vente til jeg er halvveis. Men jeg skjønner at det vil bli vanskelig å ikke fortelle når man skal være sammen med familie i jula, og det er unaturlig at jeg ikke tar et glass vin på kvelden med de andre.
Kunne du sagt at du ikke kan drikke rødvin siden du går på en antibiotikakur eller noe slikt?

Sniker, jeg er uplanlagt gravid - termin om 5 dager :p Vi fortalte ingen før vi var i uke 22 ca tror jeg, jeg slet veldig med å akseptere at jeg var gravid og skulle ha en til. Du kan sende meg en melding om du vil :)

Sniker, jeg er uplanlagt gravid - termin om 5 dager :p Vi fortalte ingen før vi var i uke 22 ca tror jeg, jeg slet veldig med å akseptere at jeg var gravid og skulle ha en til. Du kan sende meg en melding om du vil :)
Kom aksepten etter hvert?

Ja, jeg og samboer ble uplanlagt gravid i sommer. Jeg har alltid vært usikker på om jeg vil ha barn eller ikke, det har liksom aldri vært et stort tema hos oss. Etter mye tanker og refleksjoner så bestemte vi oss for å beholde og nå nærmer vi oss tredje trimester. Vi holdte det skjult frem til uke 15 og 16 før vi offentliggjorde det fordi vi ville ha litt tid til å prosessere det alene. Jeg helte alkoholfrivin over i vanlig vin flaske ved to anledninger og det fungerte overraskende godt, ingen som la merke til det. Jeg har enda noen dager jeg kan tenke «oi er jeg gravid, skal jeg bli mamma?» og like etterpå så føles det helt naturlig og rett. Tror det er vanlig med slike tanker, det håper jeg hvertfall.

Jeg har ingen gode råd til deg, bare ta en dag om gangen og jeg tror ofte ting skjer av en grunn. For våres del så har svigerfar fått dødsdommen i etterkant og da er det veldig fint at han kanskje skal få møte sitt første gutte barnebarn eller hvertfall vet at han er på vei :Heartred

Kom aksepten etter hvert?
Ja men det tok tid. Kjente ikke ordentlig "glede" før etter det var blitt kjent for folk, og at nyheten var blitt en normalitet hos folk.

Back
Topp