Jeg er enig i at man ikke må ha god økonomi i den forstand at man har mer til overs får å ha barn. Men med god økonomi mener jeg at man skal ha råd til å gi barna det de trenger, men ikke må reise på flotte ferier, det holder med norgesferie i telt osv. Omsorgen for barna er også kjempe viktig. Men jeg betaler alt av hoved mat, ting og tang til barna og halve husleien, jeg betaler også på bilen(som er min) mannen betaler kun halve husleie og i ny og ned bensin og noe mat. Men han henger etter med husleie og jeg får da ikke mye å rutte med, han får heller ikke mye utbetalt. Nå er jeg uten jobb fra fredag og vet ikke når eller hva jeg får utbetalt av nav videre. Jeg har fått utbetalt 6K som er halv lønn av lærlings lønn siden jeg er ferdig i midten av mnd. Hvordan skal jeg klare å forsørge ett barn til? Det aner jeg virkelig ikke.Jeg sto også i en økonomisk dritt-situasjon når jeg fant ut jeg var uplanlagt gravid. Jeg valgte å beholde til tross for alt som stridte imot.
28 uker på vei nå, og det økonomiske begynner så smått å stabilisere seg. Selv om vi ikke har den beste økonomien, så har- og får våre barn det de trenger. Jeg er samtidig ikke enig i at det viktigste aspektet rundt å få barn er å ha god økonomi. Det viktigste er faktisk hvilken omsorg og oppfølging man kan gi sine barn. Jeg vokst opp første halvdelen av barndommen under fattighetsgrensen, men jeg led aldri noe nød, og følte heller aldri at jeg manglet noe.
Mine ferier besto av bilferier i norge med telt og overnattinger hos familiemedlemmer, men likevel føler jeg meg mer bereist enn de fleste jeg kjenner.
Det er forresten ikke lov å la være å ansette noen fordi de er gravid. Det er diskriminering.
Vet at de ikke har lov til å oppgi det som grunn til at de ikke vil ansette, men de kan da «skylde» på en annen grunn til ikke å ansette. Det er ikke gunstig for de fleste bedrifter å ansette gravide. Og jeg føler uansett på samvittigheten å si på intervju at jeg er gravid om kommer på ett intervju om 1-2 måneders tid (om jeg velger å beholde). Ellers hadde jeg følt meg som en «drittsekk» for unngå å si det før jeg faktisk må si det