Uplanlagt gravid og student

Var din graviditet planlagt?

  • Ja

    Votes: 15 93,8%
  • Nei

    Votes: 1 6,3%

  • Antall som har svart
    16

Lykkekløver

Elsker forumet
Januarlykke 2019
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Hei!

Jeg er en ung kvinne som med min samboer oppdaget den største overraskelsen som man kan få og det var at jeg var blitt gravid.
Nå studerer jeg og har hatt en veldig kjekk graviditet til nå, er 16 uker på vei og har ingen plager.
Termin er satt til slutten av desember, så jeg har ingen planer om å ta permisjon fra studiene, men han skal ut i permisjon istedenfor.

Jeg er nok ikke en av de som gleder meg sanseløst, jeg ville egentlig ikke ha barn, men sambo er overlykkelig og jeg vet jo at man blir glad i smårollingen uansett.

Er det noen her som ikke har tatt pause i studier mens de fikk barn?

Jeg går høyskole.
 
Jeg tok ikke pause meed første og skal ikke ta pause nå med nr2 :) gikk kjempe fint med nr1 så får vi se hvordan det går med nr2. Ble mye selvstudium, men har man rutine på det er det 0 problem spør du meg!
 
Jeg begynte mine studier når første var 10 mnd gammel, er akkurat ferdig nå. Har vært et pes men har gått helt fint (har vært alene mesteparten av tiden da mannen jobber på sjøen og hadde ikke permisjon) Dette går nok bra, du har jo også en samboer som det ser ut til at ønsker å være der 100% :) Masse lykke til :Heartred
 
Dette går nok bra om du er innstilt på det. Studert med flere som gjorde både som deg og som tok permisjon.

Selv ville jeg nok valgt det siste nå som jeg har opplevd å bli mor to ganger, den første tiden kan du ikke betale meg nok for å gå glipp av.

Tenker at du bør være helt sikker i hvert fall før du beslutter dette
 
Tusen takk for svar.

Jeg er heldig, så sambo vil nok ofte komme til skolen så jeg får ammet etc. Høyskolen har tilrettelagt ammerom :)
Jeg er ganske sikker, jeg har vært syk i 3 år og ble frisk i fjor så er ikke villig til å ta et år permisjon. Spesielt ikke med baby, man skal gjerne ha inntekt.

Godt å lese om andres erfaringer! Jeg er jo 4 mnd på vei og har ingen plager annet enn litt mer tretthet enn normalt.
 
Back
Topp