Unyttige ting til baby/mor?

Oi, er lekegrind så unyttig for folk altså :p..
Vi hadde ikke til første, så ikke behovet da, men nå denne gangen er det en av tingene som har stått høyest på lista over ting vi må ha. Da mest for å kunne la babyen ligge litt i fred for storesøster de første mnd:p...

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg har fått høre fra enkelte at ammepute er oppskrytt, men jeg har brukt den under svangerskapet også!

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg hadde ELSKET den der pumpe holderen! Pumpet i evigheter for å prøve å holde på melka å var sykt kjedelig! Hadde syntes den der var genial!

Lekegrind
Ammepute
Manuell brystpumpe
Babynest
Flere kjøredresser, brukte bare en
Stellematte
Babybjørn bæresele
Helsestasjonens velmenende helsesøstre med ørten forskjellige svar på samme spørsmål...

Ser ikke helt poenget med sånn "ammesjal". image.jpg

Vi har brukt vår lekegrind MASSE! Dvs når vesla klarte å komme seg ut av vippestolen, så satt hun oppi sen og lekte mens jeg dusjet, laget middag ol. Vi kommer til å legge babyen oppi den også, slik at vesla ikke "hjelper" til med noe hun ikke burde med babisen :)

Vi brukte også grinda mye!! Fra hun kunne rulle/ake/krype var den et must!!:) der viste jeg at hun var trygg, enten jeg skulle dusje, ut med søpla, bake ol :D

Ting vi ikke kjøpte sist og heller ikke savnet var, lekegrind, ammepute, sånn sitte/ligge greie til badebaljen.
Ting vi hadde som vi ikke fikk bruk for var vippestol, babycall, brystpumpe, tåteflaske/tutkopper.
Det er ihvertfall ting jeg kommer på i farten som var helt unødvendige for oss sist gang. Selvfølgelig er det mulig at feks vippestol og lekegrind blir mer aktuelt nå med nr to enn med første, men tenker det tar vi etterhvert heller enn å kjøpe på forhold bare i tilfelle :)

Vi brukte og bruker fortsatt lekegrinda mye, den er jo helt super hvis man må forlate rommet en stund. Brukte den også som seng på dagtid. Ammepute brukte jeg også mye, den var også fin å ha når jeg bytta over til flaske, han lå så stabilt på den og jeg fikk en ledig arm:) gjorde egentlig ingen direkte bomkjøp sist, jeg trodde voksi posen var bom, men den har blitt tatt i bruk nå:) brystpumpe får man forresten lånt på helsestasjonen, så det er jo strengt tatt ikke nødvendig å kjøpe hvis man skulle trenge det en liten stund.

10.04.14 tre skal bli fire <3

Vi kjøpte bæresele, for det såg sååå praktisk og deilig ut, men hun hatet den fra første øyeblikk, så den er ikke brukt. Har også et bæresjal, men fikk aldri helt til det heller. Hun liker fortsatt ikke bæreselen (13 måneder). Men andre elsker bæresele og sjal ;-) Håper å få brukt de denne gangen. Ellers var badebaljen som fulgte med stellebordet bare slitsom å bruke. Vi brukte heller badekaret, og nå når vi har flytta så dusjer vi hun som regel (har ikke badekar). Skal kjøpe bibabath så hun får plaske litt, men den badebaljen vi kjøpe da den som fulgte med stellebordet ble for liten, velter ganske så raskt om hun reiser seg.

Artig å lese om hva som er praktisk og "uunnværlig" for noen kan være fullstendig ubrukelig for andre! ;-)

Jeg har fått høre fra enkelte at ammepute er oppskrytt, men jeg har brukt den under svangerskapet også!

Det har jeg hørt også, men jeg fikk en av ei venninne da jeg var rundt uke 12 og har brukt den siden. Super i senga som støtte her og der <3 uvurderlig så langt hvertfall :)

ammeputa er fast invetar i seng allerede.. må nok ha en til på sikt haha! må ha beskyttelse mot gubben i senga så jeg ikke får meg et kne :S

Bruker også ammepute i senga, fantastisk deilig! Har Doomoo sin, angrer ikke på det kjøpet.

Jeg kjøpte Candide ammeputen som jeg skulle bruke i sengen nå mens jeg er gravid, den virket så praktisk også med tanke på at babyen kan ligge i den og at den brukes som sittestøtte etter 6 mnd. Men den var ikke helt det jeg hadde tenkt for den var rett og slett altfor høy og hard til å bruke den i sengen, så jeg får vel finne en annen løsning på det, men håper nå den er god til amming og resten :) Angret litt å at jeg ikke kjøpte Doomoo sin, den er muligens bedre.

Back
Topp