"Unormal" menstruasjon

Joffen

Gift med forumet
VIP
Jeg gjennomgikk en sen abort i november

Dette var i uke 20 og var derfor en vanlig fødsel. Jordmor mente at hele
morkaken hadde kommet ut, men etter 5 uker med mye blødning ble jeg
innlagt for utskrapning i narkose. Etter utskrapningen (29.desember)
blødde jeg bare litt i et par dager, så stoppet det.

Den 27.Januar fikk jeg mensen igjen, men denne var "rar". Vanligvis blør
jeg MYE i 3-4 dager og så varer den i 7 dager. Den første mensen etter
fødselen blødde jeg litt i 3 dager og så var det slutt.
Fikk mensen igjen nå 1.Mars, og det samme skjer igjen. Blødde litt i 3 dager...

Tok g-test, men den var negativ.

Fikk påvist jern-mangel for 14 dager siden, men har det noe å si for hvor mye man blør?

Jeg klager ikke for at jeg blør mindre enn vanlig, men jeg føler "systemet" ikke virker...Og vi vil gjerne bli gravide igjen...

Noen som har opplevd lignende etter utskrapning? Eller har noen erfaring med dette?

Jeg hadde det helt likt da jeg fikk igjen mensen etter fødselen med nr 2.. Ikke etter første.. 

Jeg syns du skal nyte det, hehe.. 

Trist at du mistet en liten baby! :(

Takk for svar:) Kommer ikke til å klage hvis det blir mindre blødning ved hver mens, men er bare så usikker om kroppen er "fruktbar"...Høres sikkert veldig rart ut, men vil jo gjerne bli gravid:)

Det er nok ganske vanlig at ting endrer seg etter en graviditet, så at du har annerledes blødning nå betyr neppe noe. Livmoren har jo blitt påvirket av graviditeten og kan lett oppføre seg annerledes enten kun de første syklusene eller permanent.
Følger du med på om du har el? :-)

Trist at du mistet, det er ekstra trist såpass sent. En har kommet over de 12 første ukene og innstiller seg på at det skal gå bra. :-/
Håper du raskt blir gravid igjen og at alt går bra da! :-)

Takk for svar:)

Jeg testet etter el forrige pp, og da ble testene positive etter 18-19 dager...Så håper jo at kroppen er i rute. Forrige pp varte 34 dager, og jeg har alltid pleid å ha 28 dagers syklus.

Men får håpe det går seg til og at spiren sitter snart!

(Vi var på tidlig ul rett før uke 12 (privat) og legen sa at alt så bra ut med Loke. Så vi var sikker på at alt skulle gå bra på ordinær ul også...Men livet endrer kurs før man vet ordet av det...)

det tar gjerne litt tid for kroppen å omstille seg etter en graviditet som har kommet så langt. like greit at den får kommet seg før man begynner et nytt svangerskap er det ikke? ingenting som er ødelagt, man må bare gi kroppen litt tid. Har hørt at mensen kan forandre seg etter svangerskap for alltid så det er kanskje sånn det blir framover uansett uten at det er noe galt. blodmengde og hvor lenge man blør har heller ingenting å si for fruktbarheten.

lykke til!

Back
Topp