• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Unormal bødning

Linneamamma

Betatt av forumet
Hei Jenter!
Vet ikke helt om dette innlegget passer inn her eller ikke, men siden det er helg og legekontoret er stengt, så trenger jeg litt hjelp...
Jeg sluttet og amme for litt over 2 mnd siden, en uke etter jueg sluttet og amme, fikk jeg en liten blødning, vil ikke kalle det en mens;for det var veldig lite og varte bare noen dager.

Så kom mensen på sin plass, ca 4 uker dette, første mensdag var 11 og varte til 17 mai, så jeg skulle ha eggløsning på tirsdag, men jeg fikk meg ett sjokk da jeg var på toalettet, blod?
Hjelp, det var ikke mye, men var sammen med utfloden(sorry detaljer!!!) det har vart til i dag, men i dag kom det mere blod enn de andre dagene...

ANER ikke hva dette er for noe, og er litt redd for jeg vet ikke hva jeg skal gjøre eller va det kan være... Men det minner meg veldig om det blødningen jeg hadde etter jeg sluttet og amme... Har lest litt på nettet at man kan begynne å blø i sammenheng med EL, på grunn av hormonene, og tenker at det kanskje har endret seg etter fødsel..

Noen som har opplevd lignene?
Mannen sier jeg burde ringe legevakta, men tviler at jeg blir att på alvor der, og syns det er såå lenge å ha denne ekle følelsen i kroppen... Hva burde jeg gjøre?

Sorry, dette ble langt og rotete, emn jeg er rett og slett litt nervøs nå...

Aner ikke, så dytter for deg. Det er sikert ikke noe å bekymre seg for, kroppen skla jo i gang i gjen etter en laaang pause.... Min mens er ikke tilbake enda, så vet ikke hva jeg snakker om;)

Mulig jeg er veldig dum, men EL hva står det for? Jeg har heller ikke hatt mens selv enda så har ingen gode råd, utenom at det ville ikke vært unormalt at ting er i litt ubalanse enda tror jeg.
Jeg hadde ikke dratt på legevakten med mindre det var sterke smerter i tillegg til blødningene, men er du veldig bekymret så kan det kanskje hjelpe å ta en telefon og høre om du burde komme for en sjekk :) Lykke til!

Ps: Kanskje det kunne vært lurt med en graviditetstest bare sånn i tilfelle rottefelle ;-)

har prøvd å lese litt på nettet om det, men alt jeg finner er at mange blør i begynnelsen av svangerskap... Tror ikke jeg kan ha blitt gravid, 1 uke etter mensen, og få blødninger så fort da.. hehe, er sikkert bare kroppen som tuller litt,mne er ganske "skummelt" å syns jeg...

Mar10s skrev:
Mulig jeg er veldig dum, men EL hva står det for? Jeg har heller ikke hatt mens selv enda så har ingen gode råd, utenom at det ville ikke vært unormalt at ting er i litt ubalanse enda tror jeg.
Jeg hadde ikke dratt på legevakten med mindre det var sterke smerter i tillegg til blødningene, men er du veldig bekymret så kan det kanskje hjelpe å ta en telefon og høre om du burde komme for en sjekk :) Lykke til!

Ps: Kanskje det kunne vært lurt med en graviditetstest bare sånn i tilfelle rottefelle ;-)

Jeg tok test i går, og den var negativ ja :)
Men skjønner liksom ikke, for det går da ikke an å bli gravid med symptomer 1 uke etter mensen liksom...???  hehe EL= eggløsning :)

linneamamma skrev:
har prøvd å lese litt på nettet om det, men alt jeg finner er at mange blør i begynnelsen av svangerskap... Tror ikke jeg kan ha blitt gravid, 1 uke etter mensen, og få blødninger så fort da.. hehe, er sikkert bare kroppen som tuller litt,mne er ganske "skummelt" å syns jeg...

Nei, men da har du i hvertfall utelukket det.. Det kan jo tyde på at du er i en slags hormonell ubalanse da, har selv hatt mye tull med mens før jeg ble gravid. Først lang tid hvor den uteble så, mange dager med småblødninger. Vet andre venninner også har hatt mye sånt rart, så kan nok hende kroppen bare trenger litt tid på å få stabilisert seg. OM det skulle vare lenge, så ville jeg tatt en tur til fastlegen for en sjekk.. :)

EL= eggløsning :)

Aaah hehe..da vet jeg det ;)

Det er veldig vanlig å ha uregelmessig menstruasjon de første månedene, så jeg tror ikke du har grunn til å være bekymret. Det er vanlig å ha noen perioder med sterkere blødning enn vanlig også, nå som alt skal tilbake til normalen igjen. Jeg ville ringt lege dersom jeg blødde så mye at jeg ble redd for stort blodtap, ellers ville jeg bare ventet til det gikk over, og syklusen ble regelmessig av seg selv.

Og så ville jeg startet med prevensjon veldig raskt dersom jeg ikke ville ha to veldig tette. ;)

Sukkertopp skrev:
Det er veldig vanlig å ha uregelmessig menstruasjon de første månedene, så jeg tror ikke du har grunn til å være bekymret. Det er vanlig å ha noen perioder med sterkere blødning enn vanlig også, nå som alt skal tilbake til normalen igjen. Jeg ville ringt lege dersom jeg blødde så mye at jeg ble redd for stort blodtap, ellers ville jeg bare ventet til det gikk over, og syklusen ble regelmessig av seg selv.

Og så ville jeg startet med prevensjon veldig raskt dersom jeg ikke ville ha to veldig tette. ;)

Det var det jeg trengte å høre! :)
Vi vil egentlig ha 2 tette, men ikke så tette, så jeg har ikke begynt på p piller, for da mister jeg i allefall all kontroll, og spiral gidder jeg heller ikke bare for noen måneders tid :) Men vi beskytter oss altså :)

linneamamma skrev:
Sukkertopp skrev:

Det var det jeg trengte å høre! :)
Vi vil egentlig ha 2 tette, men ikke så tette, så jeg har ikke begynt på p piller, for da mister jeg i allefall all kontroll, og spiral gidder jeg heller ikke bare for noen måneders tid :) Men vi beskytter oss altså :)

Åååå, så koselig.emoticon   Da får du droppe p-piller da, og heller løpe og kjøpe folsyre. Håper syklusen din normaliserer seg raskt, og at nestemann sitter akkurat når du ønsker det. Lykke til!emoticon

Back
Topp