Unnskyldninger

Chibi

Hoot hoot!
Siden vi vil holde graviditeten hemmelig så lenge som mulig, kan det komme situasjoner hvor vi må ta en hvit løgn :p
Den første har jeg tatt i dag! Jeg skal på jobbtur med to fra min jobb pluss 250 andre fra samme kjede. Denne turen er Kiel ferga hvor alkohol og mat blir spandert og flyter i strie strømmer! Jeg har vært med på flere av turene tidligere og jeg er ikke den som er avholds på de turene! :p

I dag sa jeg at jeg har vært hos legen og fått antibiotika mot en infeksjon og måtte være helt avholds i ti dager. Siden jeg og ei jeg skal reise med er gode venner gikk jeg inn på detaljer og styr :p Det går som regel greit med et glass eller to når man går på antibiotika.. Men ikke hvis man går på antibiotika for infeksjon i underlivet. Så da ble det visst det jeg hadde da :laughing002
Denne løgnen er gjennomtenkt! Håper det blir første og siste gang! :p Er det noen andre som må dra en hvit løgn eller to?

Skulle på grillings rett etter påske med svigers og søsknene + tilbehør til min kjære , måtte ta en hvit løgn der og si jeg hadde bihulebettenelse og derfor jeg ikke kom :p selvom sannheten var at jeg lå rett ut på sofaen og var gørr kvalm og orket ikke tanken på å sitte ute å grille pølser og ikke minst spise de :p

Trenger ingen hvite løgner her lenger, siden vi har prøvd så lenge og har vært igjennom veldig mye - noe som har resultert i at de aller fleste vet. Jeg kjenner det er veldig godt i min situasjon, har utrolig mange å støtte meg på og snakke med. Men aller helst skulle det jo vært hemmelig da, men ikke alt man kan velge selv.. Synes unnskyldningen om antibiotika er veldig bra:-)

Jeg mener at det ikke burde vært nødvendig å finne unnskyldning for ikke å drikke alkohol. Vil man ikke ha bør folk slutte å spørre. At man må avstå fra en fest fordi man er sliten er noe annet. Da er det jo bare å si man er sliten☺️

Jeg sier bare nei takk hvis jeg blir spurt om jeg vil ha et glass vin.
Svigermor sier hun vet at jeg er gravid og kan bare innrømme det med en gang, men jeg nekter for det :p blir sliten av å holde det hemmelig :)

Jeg mener at det ikke burde vært nødvendig å finne unnskyldning for ikke å drikke alkohol. Vil man ikke ha bør folk slutte å spørre. At man må avstå fra en fest fordi man er sliten er noe annet. Da er det jo bare å si man er sliten☺️

Selvsagt er det bare å si "nei takk" :happy: Men jeg vil ikke at folk skal spekulere i om jeg er gravid og spørre om jeg er gravid kun fordi jeg ikke drikker. De som er med på turen som kjenner meg, vet at jeg pleier å kose meg med en drink eller to på disse turene. Og som dere vet så kan jo jenter hverken være kvalme eller ikke drikke uten å være gravide :eek::p
Jeg fortalte tidlig at jeg var gravid med førstemann, men det angrer jeg på. Så denne gangen vil jeg virkelig at ingen skal få vite det før det har gått 12 uker :)

Men det å dra på fest uten å drikke alkohol er null problem for meg. Jeg drar sjelden på fester, og de festene jeg drar på er hos gode nære venner. Da kjører jeg som regel selv uansett om jeg er gravid eller ei :p Så i min egen nære vennekrets trenger jeg ingen unnskyldninger for å ikke drikke alkohol. Jeg vil bare ikke at hele jobben pluss sjefen skal vite det enda, for det vil jeg fortelle han selv når tida er inne for det :)

Back
Topp