• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Unngår dere kaffe?

Drikker 2-3 kopper dagen, men ikke svart kaffe. Er sånne poser med nescafé latté så er ikke så mye koffein i de :D
Vet du noe om hvor mye koffein det er i disse? Sverger til de selv, men prøver å begrense meg til en om dagen :-)

Drikker ikke kaffe utenom graviditet heller, men drikker cola Zero. Heldigvis ser det ut som lysten har avtatt etter jeg ble gravid :)

Drikker ikke kaffe til vanlig heller. Har ikke drukket cola siden jeg fant ut jeg var gravid, har ikke hatt det store suget. Håper det fortsetter slik:)

Drikke mye vann da, har det med meg over alt. iiis kaldt vann, mmm:p

Drakk 3-4 kopper før, nå 1-2.
Kjøpt koffeinfri som jeg drikker hjemme, og drikker med koffein når jeg er ute. Men jeg er avhengig av iskaffe, så det er som regel det min kvote går til:)
Prøver å holde meg mest til vann, men må ha noe kaffesmak. Og litt brus en gang i blandt:)

Drikker kun kaffe på kafé eller evt iskaffe hjemme nå. Det frister ikke til vanlig lenger.

Drikker ikke kaffe til vanlig, men har kutta ned på cola zero. Prøver å holde meg til under 1/2 liter om dagen.

Jeg har drukket 2 kopper på 1 uke, så er mye mindre enn hva jeg gjorde før, da var det 4-5 kopper om dag

Har ikke drukket en kopp siden jeg tok testen. Heller ikke te, eller cola. Men avhengig av sukkerfri saft og iskaldt vann

Jeg drakk helst cola zero hvis jeg skulle ha brus men er og gått over til solo :P
men må ha en kopp kaffe om morgenen eller vil jeg ikke fungere :)
ellers drikker jeg te resten av dagen, i hvertfall på jobb

Nå klarer jeg ikke kaffe pga kvalme;) og vet at 2. trimester smaker den stygt:)

Vet at man ikke skal ga i seg for mye koffein. Unngår dere kaffe helt? Evt hvor mye drikker dere? Har ikke like lyst på kaffe som før, så regulerer seg litt selv, men blir jo så trøtt så font å kunne ta en kopp eller to på jobb. Men er blitt mer skeptisk til alt som kan være dumt etter SA i høst...

Jeg synes det er veldig vanskelig å kutte ut kaffe, så det blir en kopp om morgenen og en kopp om ettermiddagen.. Jeg har lest at noe forskning har vist at det kan øke risikoen for SA, og at annen forskning har vist at det ikke gjør det. Derfor tenker jeg at så lenge det er i moderate mengder (ikke en hel kanne om dagen), så må det gå greit.

Tenk; da våre mødre fikk oss, ante dem jo ingenting om dette, og vi ble født og er friske :)

Syntes det var veldig vanskelig å kutte ned på kaffen i starten, før kvalmen kom rundt uke 6, drakk oppimot 5 kopper per dag før jeg fant ut jeg var gravid, da kutta jeg til maks 2 kopper dagen. Nå har jeg heldigvis ikke lyst på kaffe lenger.

Jeg kuttet ut kaffe med en gang, bare sånn i tilfelle :) Vil jo ikke risikere noe.
Kjenner nå at kaffe hadde vært lurt, ettersom jeg konstant er trøtt og sliten

Jeg har fått sånn skikkelig avsmak fra kaffe! Ikke lyst på i det heeeele tatt! Savner det litt i grunn :p vekker nok skikkelig mistanke på jobb, jeg som alltid hadde en kaffekopp i hånden, nå går jeg der og sipper vann :p

Jeg har totalt mistet lysten på varm kaffe (skjedde i forrige sv.skap også), men en iskaffe med litt sjokoladesmak hender det seg at jeg drikker ja :) Er jo selvfølgelig ikke så bra med alt sukkeret oppi der da men, blir som regel maks 2 glass i uka :)

Back
Topp