Unngår dere kaffe?

CyanC

Elsker forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Vet at man ikke skal ga i seg for mye koffein. Unngår dere kaffe helt? Evt hvor mye drikker dere? Har ikke like lyst på kaffe som før, så regulerer seg litt selv, men blir jo så trøtt så font å kunne ta en kopp eller to på jobb. Men er blitt mer skeptisk til alt som kan være dumt etter SA i høst...

Vet at man ikke skal ga i seg for mye koffein. Unngår dere kaffe helt? Evt hvor mye drikker dere? Har ikke like lyst på kaffe som før, så regulerer seg litt selv, men blir jo så trøtt så font å kunne ta en kopp eller to på jobb. Men er blitt mer skeptisk til alt som kan være dumt etter SA i høst...

Jeg har kuttet ned - maks to kopper dagen :) mener jeg har hørt det var anbefalt maks. Som du sier har jeg ikke like lysst på kaffe lenger, men om jeg lager den veldig svak synes jeg det er kjempegodt!! Må være hormonene...

Jeg drikker for mye kaffe ift det som er anbefalt :( Syns det er veldig vanskelig å trappe ned på det. Jeg erstatter litt ved å drikke te uten te-in (som koffein, men som finnes i te).

Jeg har også drukket svakere kaffe og med mere melk. Men drakk en del Pepsi Max i starten for jeg var så kvalm, men det er vel ikke så bra det heller kanskje? Må liksom tenke på totale koffeininntaket.

Jeg har også drukket svakere kaffe og med mere melk. Men drakk en del Pepsi Max i starten for jeg var så kvalm, men det er vel ikke så bra det heller kanskje? Må liksom tenke på totale koffeininntaket.
Ja, man skal telle med det som er i pepsi max/cola og te også.

Jeg har ei vannflaske med meg over alt på jobb. Har også drukket endel saft uten sukker og det fungerer faktisk ganske bra:) Jeg tar også ca. en halv dl kaffe i koppen min nå og da og drikker det. Det hjelper også slik at det ikke blir veldig åpenbart at jeg plutselig har "sluttet" med kaffe (med tanke på kollegaer). :)

Må innrømme at enkelte dager kan det gå opp til 3 kopper om dagen :(. det har ikke slått meg helt at jeg er gravid pga mangel på symptomene. Nesten så jeg glemmer at jeg er gravid

Ca 1,5 kopp pr dag maks. Og ikke i helgene.

1-2 kopper kaffe og max 1 glass pepsi max på samme dag.
Er sykt avhengig av begge delene så dette er hardt! :p

Jeg drikker lett tre kopper kaffe. Første graviditet (2008) var anbefalt mengde tre kopper og ikke to. Men ved neste svangerskap var det nede i 2 (2010). Jeg forsøker å løse det ved å bare ta halve kopper :)) Da lurer jeg meg selv litt. Er det noen som har funnet koffeinfrie GODE alternativer? Har kjøpt en, men den klarte jeg ikke å drikke. Håper lysten på kaffe avtar, begge tidligere svangerskap gikk lysten på kaffe naturlig vekk.

Jeg drikker ikke kaffe, men te drikker jeg mye av, og jeg drakk kun koffeinfri te i svangerskapet, for jeg ville ikke ta noen sjanser. :)
Du kan jo drikke koffeinfri kaffe, om du vil ha kaffe, men ikke vil ha koffeinet. :)
Det er sunnere med koffeinfritt uansett, både får tissetrangen, halsbrann og fordøyelsen. :)

Jeg drikker ikke kaffe, men te drikker jeg mye av, og jeg drakk kun koffeinfri te i svangerskapet, for jeg ville ikke ta noen sjanser. :)
Du kan jo drikke koffeinfri kaffe, om du vil ha kaffe, men ikke vil ha koffeinet. :)
Det er sunnere med koffeinfritt uansett, både får tissetrangen, halsbrann og fordøyelsen. :)
Ja, det har du helt rett i. Jeg har prøvd et par ulike nå, og synes ikke de smaker så godt. Men jeg er også glad i te (uten te-in) så jeg erstatter mer og mer av kaffen med det! :)) Drikker helst yogi- te og pukka, synes de har mange skikkelig gode. Leser at gravide som drikker mer enn 3 kopper kaffe daglig har 60% sjanse til å føde barn med lavere fødselsvekt enn de som drikker moderat. Jeg drikker nå tre kopper og tenker at jeg skal ned i to.

Drikker 2-3 kopper dagen, men ikke svart kaffe. Er sånne poser med nescafé latté så er ikke så mye koffein i de :D

Er ikke stordrikker av kaffe til vanlig heller, men tror jeg begrenser meg til max to kopper pr dag. Er mer avhengig av pepsi max enn kaffe i grunn... Huff :-P

Har kapselmaskin hjemme, og kaffekapslene er erstattet med koffeinfrie kaffekapsler:-) jeg har værre for å kutte ut brusen:s

Jeg drikker ikke kaffe men jeg drakk cola og pepsi max før positiv test men nå etter positiv test så greier jeg ikke verken cola eller pepsi max, drikker kun solo :-D Tar ett glass i ny og ne bare for å få koffein og slippe hodeverken når man slutter akutt med cola :-/

Back
Topp