Unngå uvi

Krølla82

Forumet er livet
Jeg har hørt at man skal drikke mye surt for å unngå uvi. Hva annet enn juice går under "surt". Hva annet kan man gjøre/ ha i seg for å unngå uvi?

Samme som for å unngå sopp. Ikke bruk stringtruser, tørk bare forfra og bakover, tiss med en gang etter sex, ikke bruk såpe nedentil (ikke intimsåpe engang..), ikke overdreven vask (en gang om morgenen og en gang om kvelden holder lenge med mindre det er noe spesielt), ikke barber deg nedentil (stussing går greit), ikke bruk masse kremer og greier.. Har jeg glemt noe da?

Jeg begynte med tranebærkapsler, men leste etterpå at hvis 10 kvinner tok dem i ett år, ville to av dem unngå UVI eller noe sånt latterlig lite, så da slutta jeg..

Jeg har alltid vært veldig plaget av UVI og så lenge jeg er i et fast forhold så er jeg avhengig av tranebær kapsler. Gikk 3 uker uten en gang og merket at det begynte å komme, begynte på kapslene igjen og borte var det. Så her har det absolutt en virkning. Kanskje det har noe med hvilken type, jeg brukte cranmax. Og selvfølgelig alt det andre sjefsgaupa nevner over som hygienen og gå på do etter sex. Og ikke sitte på kaldt underlag som steiner, betong-gulv ol.

ORIGINAL: Lillemor1

Jeg har alltid vært veldig plaget av UVI og så lenge jeg er i et fast forhold så er jeg avhengig av tranebær kapsler. Gikk 3 uker uten en gang og merket at det begynte å komme, begynte på kapslene igjen og borte var det. Så her har det absolutt en virkning. Kanskje det har noe med hvilken type, jeg brukte cranmax. Og selvfølgelig alt det andre sjefsgaupa nevner over som hygienen og gå på do etter sex. Og ikke sitte på kaldt underlag som steiner, betong-gulv ol.

Kan disse tranebærkapslene tas under graviditet også? Lest at enkelte helsekostpordukter skal man ikke ta når man er gravid, men vet ikke om det gjelder disse. Er jo verdt et forsøk om jeg kan ta det.[:)]

Jeg tok de under hele graviditeten, fikk beskjed av legen at det var lurt fordi jeg hadde så mye problemer med det fra før og at det kunne være farlig å få det når man var gravid.[:)] Tok 2 kapsler om dagen, 4 i et par dager hvis jeg hadde glemt de og merket at det begynte å komme. Når jeg tok 2 om dagen så trengte jeg ikke å drikke juice el innta noe annet. men er veldig lurt å drikke masse vann så en får skyldt godt ut. 

ORIGINAL: FABU12

På skolen lærte jeg også at når du føler deg "tømt" etter å tisset ferdig, så skal en presse litt til så de siste dråpene kommer ut - fordi det lett samlet seg og vokste bakterier i den resterende urinen. Vet ikke om det er hold i det, men jeg pleier gjøre det for sikkerhets skyld.

Man skal aldri presse ut urin. Det kan skade blæra og bekkenbunnsmuskulaturen.

ORIGINAL: Lillemor1

Jeg tok de under hele graviditeten, fikk beskjed av legen at det var lurt fordi jeg hadde så mye problemer med det fra før og at det kunne være farlig å få det når man var gravid.[:)] Tok 2 kapsler om dagen, 4 i et par dager hvis jeg hadde glemt de og merket at det begynte å komme. Når jeg tok 2 om dagen så trengte jeg ikke å drikke juice el innta noe annet. men er veldig lurt å drikke masse vann så en får skyldt godt ut. 

Ok da skal jeg få kjøpt meg slike i dag fordi jeg begynnte å merke det i dag tidlig. Fløy på do hvert kvarter. svir ikke nå, men gjorde det i dagtidlig.[:)]

jeg syns flytende tranebær virker bedre enn kapslene. hadde skikkelig uvi for en mnd siden, og da tok jeg ca 5 c-vitaminer, spiste en paprika og litt flytende tranebær hver dag,og da var det over på to  dager.

Tranebær kapsler eller tranebær jus skal være bra for å forebygge

Jeg gikk til homeopat og fikk noe jeg skulle blande ut me litt vann.
Det har jeg liggende som jeg blander ut hver gang jeg føler det er noe på gang.
Ellers så tar jeg tranebærkapsler og drikker gullris-te eller nyre-blære-te (kun dersom jeg har fått betennelse). Før var jeg avhengig av penicillin, nå har jeg ikke hatt behov for det de siste 5 gangene...

Takk for masse goderåd jenter. Jeg har vært mye plaget med uvi tidligere,men det er mange år siden nå. Virker som det driver og kommer tilbake nå som jeg er gravid. Skal drikke masse vann og kjøpe meg tranebær tablettet. Så håper jeg at jeg slipper pencilin for det blir jeg så dårlig i magen av.

Back
Topp