Unngå strekkmerker

Pompom

Gift med forumet
Desemberlykke 2018
Juligull2021
Har dere noen gode tips for å unngå strekkmerker? Jeg vet det er genetisk betinget, men man kan kanskje unngå noen ved å smøre seg eller noe?

Jeg ble anbefalt Cocoa Body Butter på Bodyshop, men det finnes jo typer fra andre steder som skal være spesielt for gravidmager.
 
Har hørt mandelolje skal være bra[emoji4]
 
Jeg smurte bio oil under forie svangerskap og etter fødselen. Og fikk veldig lite strekkmerker og de jeg fikk ble bleke fort sist [emoji4]
 
Bio Oil :)
 
Tror det er litt genetisk - jeg smørte ingen ting sist. Fuktighetskrem etter badeland- men ingen ting ellers og slapp likevel unna strekkmerker. Min søster derimot smørte og smørte men fikk strekkmerker [emoji28] Men hørt at mandelolje er bra å smøre på - skal nok gjøre det dette svangerskapet [emoji3]
 
Har lest at tran hjelper! Så her tas en skje tran hver dag også har jeg gått på kollagen pulver, men usikker på om jeg kan fortsette med det i graviditeten [emoji28] Selv får jeg lett merker i huden såå er veldig spent. Smører meg også med biotherm oil therapy etter dusj .
 
Jeg kommer til å smøre meg bare i tilfelle det hjelper. Alltid vært slank, og huden er veldig "var" for vektøknig. Har masse strekkmerker på hofter og rumpe:shifty:

Ift. mandelolje kommer jeg til å smøre meg nedentil med den;)
 
Etter tips fra jordmoren bak "Hjemmefødsel" snappen:Screenshot_20180202-204328.png Screenshot_20180202-204515.png
 
  • Liker
Reactions: TPL
Jeg smørte en gang eller to under forige graviditet + masse solkrem siden jeg bodde i Spania. Fikk ingen strekkmerker. Men tror det er genetisk.

Hørt faktisk at å smøre kan gi strekkmerker, husker ikke grunnen, mulig den blir avhengig av den og når den ikke får kommer det. Mener også å huske at olje er bedre enn krem.
 
Back
Topp