Unngå strekkmerker

Johanne95

Flørter med forumet
Har noen av dere noen tips for å unngå eller begrense strekkmerker i løpet av graviditeten? Har allerede begynt å få litt ved puppene,misliker det sterkt? Fungerer det med gode fuktighetskremer eller sol for eksempel? :-P

Hvertfall ikke ta sol!! Da tørker du ut huden enda mer og risikerer flere strekkmerker. Men du kan jo prøve med kremer med E-vitamin eller jordnøttolje. Men du må nok bare la naturen gå sin gang, for er ikke veldig vitenskaplig bevist at det reduserer. Er vel ingen trøst at unge mødre er mest utsatt heller? Prøv å smøre deg godt et par ganger om dagen, så er nok det det beste du kan gjøre.

Tror ikke så mye på at kremer eller oljer kan hjelpe. Det er nok litt gener som er inne og styrer.. Men det skader jo ikke å smøre huden og gi den litt massasje :)

Det hjelper nok ikke å smøre seg... Da det er i underhuden det skjer.

Stemmer, men er jo vist at man kan få verre merker, også på det øverste langet om man er veldig tørr i det ytterste laget i huden, og dette både klør og gjør vondt når det sprekker.

Er nok ingenting man kan gjøre, men smør deg godt med en god fultighetskrem, bodybutter... Det hjelper vertfall på selvfølelsen, strekkmerker er slik jeg har forstått det hormonellt betinget.
Det er fine mammamerker;):)

Jeg prøvde strekkmerkereduserende kremer og alt mulig sist, hjalp ikke, fikk de merkene jeg fikk uansett. Men de er lyse og ikke så dype da.

Gjorde ingen ting for det 1. gang, og det gikk bra. Håper jeg er like heldig denne gang! :)

Jeg gjorde heller ingenting og fikk ikke et eneste merke. Men det er det samme med moren min (6barn) og de to søstrene mine :) Så regner med det ligger i familien :D

Smurte meg med kokosolje sist, fikk ingen merker. Men vet ikke om det var den som gjorde det :P
Men huden blir uansett veldig myk av det, så jeg gjør det uansett på hele kroppen etter hver dusj :)

Jeg smører meg bare fordi jeg vet at da har jeg i alle fall gjort det, så slipper jeg å angre når merkene kommer! Smører med kakaosmør blandet med vitamin E:) det er det samme som er i den kjente strekkmerkekremen fra burts bees:)

Ellers prøver jeg så godt jeg kan å drikke nok vann å spise fet fisk innimellom! Tror gjerne det hjelper mer:) pluss at jeg prøver å spise sunnest mulig så jeg ikke legger på meg mer enn nødvendig!

Trur egentlig det beste du gjer er å unngå å rase opp i vekt... Huden får strekkmerker når den ikkje klare å følge med vekta...

Jeg gikk opp 14 kg med frøkna og hele magen, musa og puppene er fulle av strekkmerker. Nå er jeg veldig bleik og de er blitt lyse så man ser best at de glinser mot resten av huden haha men jeg kommer ikke til å gjøre noe annet enn å smøre meg meg fuktighetskrem :)

Jeg gikk opp 14 kg med frøkna og hele magen, musa og puppene er fulle av strekkmerker. Nå er jeg veldig bleik og de er blitt lyse så man ser best at de glinser mot resten av huden haha men jeg kommer ikke til å gjøre noe annet enn å smøre meg meg fuktighetskrem :)

Strekkmerker på musa????? Ohyeah, jeg gleeeeeder meg :D hahahah

Har noen strekkmerker på rompa som jeg ikke vet hva kommer av, er ihvertfall ikke graviditet. Bryr meg lite om det skulle dukke opp flere egentlig, så gidder nok ikke å jobbe så hardt for å unngå de :p
De blender vel inn med arr, nuppete lår og inverse psoriasis...haha:p

Noen strekkmerker kommer ved hurtig strekking av huden, som ved overvekt, muskelmasse osv som kommer raskt. Andre varianten er hormonelt. Første graviditeten sprakk huden på lårene i uke 5-8! Kjentes ut som noen skøt på meg med strikk. :-( Da hadde jeg ikke lagt på meg et gram...

Noen strekkmerker kommer ved hurtig strekking av huden, som ved overvekt, muskelmasse osv som kommer raskt. Andre varianten er hormonelt. Første graviditeten sprakk huden på lårene i uke 5-8! Kjentes ut som noen skøt på meg med strikk. :-( Da hadde jeg ikke lagt på meg et gram...

Finnes det andre grunner? Hehe
Hverken graviditet eller overvekt som har skylda her ihvertfall, så de kan komme uansett :o :p

Back
Topp