Unngå at melkeproduksjonen starter

Bkno0379420

Andre møte med forumet
Hei, jeg trenger tips til å unngå at melkeproduksjonen starter etter fødsel! Ikke la babyen suge, binde opp brystene, noe annet?
Ønsker ikke å diskutere hvorfor jeg ikke skal amme, men jeg har mine grunner.
 
Hei, jeg trenger tips til å unngå at melkeproduksjonen starter etter fødsel! Ikke la babyen suge, binde opp brystene, noe annet?
Ønsker ikke å diskutere hvorfor jeg ikke skal amme, men jeg har mine grunner.
Er vell bare det, du kommer nokk til å få brystspreng uansett pga den kommer på grunn av at morkaken er borte(mange hormonelle mekanismer jeg ikke kan nokk om)
 
Du kan få tabletter på sykehuset som stopper produksjonen, snakk med dem før babyen er ute så kan det ordne seg, deretter er stram bh/binde og ikke la baby suge ja.

Om du orker det bittelitt vil det likevel være greit får baby å få de første dråpene fra deg som inneholder mye bra for baby. Men om det ikke er aktuelt. Snakk med jordmor
 
Snakk gjerne med fødeavdelingen og med helsestasjonen din om den angeren også, så de kan følge deg opp tett etterpå, det er viktig. <3
 
Jeg er veldig overrasket over at dere er så snille med meg, trodde jeg skulle få masse pepper for å spørre om dette. Tusen takk❤️
Jeg prøvde å snakke med helsestasjonen, men der var det kun amming som gjalt. Jeg har så langt vært veldig glad for å være gravid, men etter helsestasjonen så skiftet dette. Skal derfor ikke dit mer, skal til fastlegen. Han er null opptatt av psykisk helse, kun fysisk. Så det passer meg bra.
Jeg prøver å forberede meg på å måtte ordne dette alene uten støtte fra helsepersonell, derfor jeg spør om tips.
 
Jeg er veldig overrasket over at dere er så snille med meg, trodde jeg skulle få masse pepper for å spørre om dette. Tusen takk❤️
Jeg prøvde å snakke med helsestasjonen, men der var det kun amming som gjalt. Jeg har så langt vært veldig glad for å være gravid, men etter helsestasjonen så skiftet dette. Skal derfor ikke dit mer, skal til fastlegen. Han er null opptatt av psykisk helse, kun fysisk. Så det passer meg bra.
Jeg prøver å forberede meg på å måtte ordne dette alene uten støtte fra helsepersonell, derfor jeg spør om tips.

Hvis du ikke vil amme, så er det sikkert en god grunn til det og det ville jeg ha prøvd å forklare for jordmor.
Det viktigste er uansett å ha et klart notat om dette til barselavdelingen, du kan legge ved et lite ark til helsekortet ditt for eksempel.
Når det gjelder medikamenter for å hindre melkeproduksjonen så varierer det i hvilken grad man vil bruke det, grunnet mye bivirkninger blant annet. Tror preparatet heter Dostinex. Men du må ikke ha det for å bremse produksjonen. Dersom du ikke stimulerer brystene og bruker stram sportsbh så vil det være med på å hindre melka. Men trolig vil den dukke opp noen dager etter fødsel. Da er det viktig eventuelt følge med på kuler i brystene og løse opp disse med litt håndmelking så du ikke får betennelse. Barselavdelingen burde også ha kunnskap til hvordan du kan stanse videre melkeproduksjon og unngå betennelser eller smerter samtidig.
Husk at dersom det er flere jordmødre på helsestasjonen har man lov til å bytte. Du trenger bare å ringe til helsestasjonen og be om time hos en annen i stedet.
 
Jeg er veldig overrasket over at dere er så snille med meg, trodde jeg skulle få masse pepper for å spørre om dette. Tusen takk❤️
Jeg prøvde å snakke med helsestasjonen, men der var det kun amming som gjalt. Jeg har så langt vært veldig glad for å være gravid, men etter helsestasjonen så skiftet dette. Skal derfor ikke dit mer, skal til fastlegen. Han er null opptatt av psykisk helse, kun fysisk. Så det passer meg bra.
Jeg prøver å forberede meg på å måtte ordne dette alene uten støtte fra helsepersonell, derfor jeg spør om tips.
Jeg har ikke andre råd enn de du listet opp selv, men vil bare sende deg en diger klem! Og prøv å bytte jordmor, men fastlegen kan også ta kontrollene uten problemer. Er det første eller er du flergangs?
 
Du kan få tabletter på sykehuset som stopper produksjonen, snakk med dem før babyen er ute så kan det ordne seg, deretter er stram bh/binde og ikke la baby suge ja.

Om du orker det bittelitt vil det likevel være greit får baby å få de første dråpene fra deg som inneholder mye bra for baby. Men om det ikke er aktuelt. Snakk med jordmor
Bare vær obs på at noen er veldig restriktive på å gi ut tablettene.
 
Back
Topp