Unngå alkohol

Katta

Forumet er livet
Julistrålene 2025 ♡
Aprilbarna`15
♡ Maibarna ♡
Novemberlykke 2018
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Jeg aner ikke hvordan jeg skal skjule det. Skal på en alags reunion neste helg, der vi er totalt seks stykker. Vi har planlagt en del aktiviteter, og alkoholen skal flyte.. Noe jeg var stor forkjemper for, helt til jeg testa positivt.

Noen som har noen gode tips? Vil virkelig ikke fortelle det, men har så dårlig pokerfjes.

Har vurdert å alliere meg med ei av de andre, men har egentlig lyst til å holde det hemmelig litt til.

Tror ikke jeg klater den der antibiotikaløgnen heller. Er sjølvsagt den som ikke spytter i glasset til vanlig, og den som er først ute med "gravid eller??" hvis andre ikke drikker.. :p

Kjøp alkoholfri vin, hell det over på en vanlig vinflaske. Ha med cider, men hell det ut å ha oppi mozell eller noe :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har selvsagt avtalt at ei skal handle inn for alle. Jeg kommer med fly, og rekker ikke polet. Kan jeg ha med flasker i innsjekka bagasje på flyet, eller knuser de?

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

du får heller bestille vin du og på felles handlinga og bytte med medbragt drikke.går fint om du pakker godt.ervnt ta på plastflasker.letteste er kanskje sprit.bytte ut den fulle flaska med ei tom du har med:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Tror de andre blir overraska hvis jeg plutselig kommer med sprit. :p

Får prøve på vin, men stress å få tømt over på andre flasker, har ingen liggende. Mulig jeg prøver å bare gjemme de bakeret i kjøleskapet. Hvis noen har flere tips er det bare å komme med de! :)

Sent from my iPad using BV Forum

Har samme problem, skal på jobbtur i veka og det blir servering til middagen. Eg er ikkje den som vanligvis seier nei og kollegaene venter på at eg snart skal bli gravid, så det vil bli lagt merke til. Håper eg får mulighet til å bestille ei alkoholfri øl i skjul. vist ikkje er eg nok avslørt og synst det er litt tidlig!

Sent from my iPhone using BV Forum

Ville trolig prøvd meg på den med antibiotika kur.

Jeg var i går. Drakk brus og alkoholfri vin. Tipper det er noen mistanker, men kom ingen kommentarer. Syns det var vanskelig da, ved neste anledning tror jeg at jeg blir hjemme.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Hva med å bare "være syk" da? Ikke dra liksom... Da slipper dere hele problemet. Og dere har sikkert noen symptomer som gjøre dere litt småsyke, sånn at det ikke blir løgn heller! Skjønner dere vil dra også, men så mye trøbbel da! :-)

Var på vorspiel for noen dager siden jeg. Kjøpte øl som jeg helte ut. Tok vann på boksen. Ingen som merket noe.
Skal på fest med jobb om 2 uker. Kommer fra til å kjøpe vanlig vin med skrukork som jeg heller ut, og en alkoholfri vin jeg heller over på flasken.
Er jo ikke stress det?
Føler egentlig at enten "stresser" du med det, eller så sier du det.
Hvis du har snakket om denne festen lenge vil det se kjempe rart ut hvis du plutselig er edru. Da skjønner de det

[emoji173]️september 2012 [emoji173]️
[emoji173]️mai 2015[emoji173]️

Hva med å bare "være syk" da? Ikke dra liksom... Da slipper dere hele problemet. Og dere har sikkert noen symptomer som gjøre dere litt småsyke, sånn at det ikke blir løgn heller! Skjønner dere vil dra også, men så mye trøbbel da! :-)
For min del er det ganske viktig ifht jobb å vere der, så kan kje bare la ver å reise.

Sent from my iPad using BV Forum

Er vel ingen som tror på antibiotikaunnskyldningen lenger vel?
Det går jo an å bare å si at man ikke følte seg i form i dag og står over for å holde ut lengst mulig?
Eller at man har det litt tungt psykisk å er redd for å bryte sammen ved alkoholinntak?
Eller at man våkna om morgenen å hadde rett og slett IKKE lyst på alkohol i dag.

Jeg fylte alkoholfri vin over på vanlig vinflaske, dette fungerte kjempebra helt til min næreste venninne skjønte at noe var på færde og nappet til seg vinglasset mitt et sekund jeg ikke fulgte med og tok seg en slurk av den:p Hun gav meg da det blikket og dro meg til siden og fortalte om sin mistanke. Jeg har IKKE pokerfjes, så klarte ikke å lyve til henne. Hun ble kjempeglad på våre vegne :) Da vi dro ut på byen var det igrunn kjekt at jeg hadde en aliert til å drikker opp mine drinkene og shotter som ble spandert rundt bordet... Dagen etter sa hun bare at jeg var skyldig henne en tjeneste! Stakkar henne var skikkelig dårlig!!! Vet ikke om jeg hadde klart å skjule det uten henne, da min samboer var helt ubrukelig på å spille med på dette...

Er det bare jeg som føler at det er vanskelig å styre unna drikkepresset? Med en gang man som jente takker nei til en drink blir man mistenkt for å være gravid... Noe som er veldig vanskelig å skjule om man er det ;)

Hvis man er på fest hjemme hos noen er det ikke så vanskelig å skjule det. Alkoholfri vin på vanlig vinflaske er en slager. Eneste er at det smaker ufyselig vondt. Problemet kommer når man skal på et sosialt arrangement med jobb/venner hvor man skal spise og drikke på restaurant. Da er det mye verre å skjule at man ikke drikker. Bestille alkoholfritt er vanskelig å gjøre uoppdaget. Jeg skal på konferanse med jobben denne helgen, tenker bare å ha vanlig vin i glasset og late som jeg nipper til det. Utover kvelden skal jeg gå rundt med glasset i hånden og helle ut litt når jeg får anledning. Håper det funker

Hva med å si du har sliti med magen, at du kanskje har magesår og derfor fått beskjed om å ikke drikke alkohol før du har fått sjekket det opp? Jeg vet at alkohol gjorde magesåret mitt værre.

TuMmY LoVe

Hvis man er på fest hjemme hos noen er det ikke så vanskelig å skjule det. Alkoholfri vin på vanlig vinflaske er en slager. Eneste er at det smaker ufyselig vondt. Problemet kommer når man skal på et sosialt arrangement med jobb/venner hvor man skal spise og drikke på restaurant. Da er det mye verre å skjule at man ikke drikker. Bestille alkoholfritt er vanskelig å gjøre uoppdaget. Jeg skal på konferanse med jobben denne helgen, tenker bare å ha vanlig vin i glasset og late som jeg nipper til det. Utover kvelden skal jeg gå rundt med glasset i hånden og helle ut litt når jeg får anledning. Håper det funker

Skal man være på ett sted går det som regel an å ta kontakt m betjeningen, forklare situasjonen og be dem servere alkofritt til deg i skjul. Gjør vel ikke noe om en random servitør vet det? Det gjorde jeg hvertfall i mitt eget bryllup...

Back
Topp