Unnfangelsen!

Monai

Flørter med forumet
Er det sånn at alle dere også vet akkurat hvilken dag lille ble unnfanget? Jeg personlig, vet ikke hvilken dato det kan ha vært. Ser jo her inne på babyverden, ut i fra termin at lille ble unnfanget ca. 18 oktober. Men stemmer dette helt sikkert, eller er det bare sånn mest sannsynlig ifh EL. :)

jeg vet eksakt dag for befruktning siden vi har prøverør

Jeg vet ikke når jeg hadde eggløsning, men jeg ble visst gravid like før jeg skulle ha mensen. Trodde eggløsning var 14 dager før mensen, men sånn er det visst ikke her i hvertfall. Jeg har regnet ut fra termindatoen jeg fikk på ordinær u.l., regnet da 40 uker og 3 dager tilbake i tid, og fant da ut datoen jeg ble gravid. Husker jo ikke om vi hadde sex den dagen eller dagen(e) før, men velger å stole på termindatoen uansett. De vet jo hva de gjør på u.l. når de måler babyen og beregner termin. [:)]

jeg har ikke peiling på hvilken dag babyen ble unnfanget, men vet nøyaktig hvilken dag jeg hadde sist mens på, og stoler derfor fullt og helt på mensterminen min som er 31.juli, selv om ul-terminenmin er 3.august..[:)] hehe

kan kaaanskje ha noe med at jeg VIL ha julibaby, hehehe!![:D][:D]

Da er jeg værtfall ikke alene om å vite det:) Føler at alle gravide rundt meg vet nesten hvilket klokkeslett lille ble unnfanget, mens rotehøna jeg ikke har snøring:P

Eneste jeg veit, er at unnfangelsen vår skjedde på en helg.. (Sambo jobber i forsvaret i uka) [8D][8D]

ORIGINAL: TereseS

Eneste jeg veit, er at unnfangelsen vår skjedde på en helg.. (Sambo jobber i forsvaret i uka) [8D][8D]

Ja, hehe. Men husk at sædceller kan leve noen dager inni jenta før de kommer til egget og befrukter det, så egentlig kan vi vel aldri vite helt sikkert hvilken dag befruktelsen fant sted, så sant det ikke er prøverør. [:)]

husker ikke dato, men vet at jeg kjente at jeg hadde EL nøyaktig 14 dager etter siste mens ( var startet på utredning pga laaang syklus les; 3 mnd mellom hver mens!) da jeg kjente det tenkte ble jeg iiiivrig..hehe. Hadde jo lest at det passet og "ha seg" dagen før og dagen etter EL for å få det meste ut av d... å JAMMEN klaffet det ikke. Må sies at jeg var 6 uker på vei da jeg testet, men terminen passer perfekt ut fra mine beregninger. tom. UL termin! :) Morsomt...

ORIGINAL: *Isabella*

jeg vet eksakt dag for befruktning siden vi har prøverør

Signerer denne[:)]

ja eg e veldig sikker på unnfangelsen , siden eg skrive opp når menstrasjon e og div.

Nei, jeg vet ikke helt når unnfangelsen fant sted. Første dag i siste menstruasjon vet jeg derimot, men på ul mente jordmora at den ikke kunne vært den 5.oktober, men den 7. eller 8. eller seinere, på grunn av målingene hun foretok. Men jeg er jo sikker på mensen, da, men stoler på ultermin likevel[8|][:)]

ORIGINAL: hb77

ORIGINAL: TereseS

Ja, hehe. Men husk at sædceller kan leve noen dager inni jenta før de kommer til egget og befrukter det, så egentlig kan vi vel aldri vite helt sikkert hvilken dag befruktelsen fant sted, så sant det ikke er prøverør. [:)]

Hehe, sant.. Men det var i hvertfall i en helg vi bolla[8D][8D] [:)]

Men termin trenger ikke å stemme i forhold til innsetting selv om det er prøverør!

Hos søsteren min ble termin flyttet en hel uke, og da er man jo riiiimelig sikker på når unnfangelsen fant sted[;)]

Vi hadde oss bare 1 gang den mnd og det var dagen før eggløsningen. Hadde eggløsning den 30. oktober, så her er vi 100% sikre[:)]

I følge hvor mange dager jeg er på vei uti fra UL-termin så skal det være den 22 september.. Det var ei helg og jeg hadde nattevakt.. Og vi var midt i flytting og hadde fått innkalling til utredning.. Så hjemme fra nattevakt så fikk gubben bare se å gjøre sitt! Hehe.. Så sovna jeg vel etterpå.. Det var vel stress og alt anna som fikk meg til å ikke tenke så mye, eller kanskje at jeg hadde gått ned i vekt og vært aktiv som gjorde det.. ikke veit jeg men det funka! [:)]

Vet nøyaktig her, men ikke så rart siden det er prøverør [;)]

Jeg vet eksakt hvilken dag Junior ble unfanget på siden vi brukte eggløsningstest.
Han ble laget i kjærlighetsrus den 1 november

Back
Topp