Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hei.Hei! Skal på forsamtale på UNN om to uker, og er så spent på om de tar oss rett på IVF eller ikke. Noen som har vært der og kan si hvor lang tid det tok fra forsamtalen til oppstart IVF? Syns dagene går såååå sakte!
Oi, det var lenge å vente Vi er ferdig utredet, så da er det vel kanskje lov å håpe på at vi får oppstart før fem måneder? Vet ikke om jeg klarer å vente så lengeHei.
Vi hører til på UNN og hadde forsamtale i slutten av april i fjor, og fikk starte opp med IVF september (pga sommerferie og en del papirer og dokumentasjon som måtte være i orden).
Har ikke lykkes enda, og er nå i gang med mitt 5. ferskforsøk (har hatt flere avbrutte som ikke teller). Har ellers vært veldig fornøyd med Tromsø. Flotte folk som jobber derMasse lykke til!
Ja, nå var det som sagt sommerferie imellomtiden og så måtte vi ordne med bostedsbevis siden vi ikke er gift, og så måtte begge ta en del blodprøver.Oi, det var lenge å vente Vi er ferdig utredet, så da er det vel kanskje lov å håpe på at vi får oppstart før fem måneder? Vet ikke om jeg klarer å vente så lenge
Ok, tusen takk for svarJa, nå var det som sagt sommerferie imellomtiden og så måtte vi ordne med bostedsbevis siden vi ikke er gift, og så måtte begge ta en del blodprøver.
Glemte å si at stoffskiftet mitt var litt for lavt, så måtte starte på Levaxin og få stabile verdier før vi kunne starte med IVF![]()
Ok, da håååper jeg oppstart i januar Hvordan vet du at jeg ikke rekker desember?Jeg husker ikke nøyaktig tid mellom forsamtale og oppstart. Men tipper du får begynne på ganske fort etter jul. Virker ikke som de har køer. Du rekker ikke før jul.
Fordi de har siste frist for innmelding av mens den 26.11. Men når jeg tenker meg om så er vi jo enda i oktober så hvis du har forsamtale 7 nov (?) så kanskje du rekker! Men da skal ting klaffe veldig tror jeg!Ok, da håååper jeg oppstart i januar Hvordan vet du at jeg ikke rekker desember?
Å, det hadde jo vært helt fantastisk! I forhold til syklusen min så skal det holde, skal ha mensen ca en uke før fristen Tusen takk for svarFordi de har siste frist for innmelding av mens den 26.11. Men når jeg tenker meg om så er vi jo enda i oktober så hvis du har forsamtale 7 nov (?) så kanskje du rekker! Men da skal ting klaffe veldig tror jeg!
Lykke til! Håper dere slipper mere venting!Å, det hadde jo vært helt fantastisk! I forhold til syklusen min så skal det holde, skal ha mensen ca en uke før fristen Tusen takk for svar![]()
Tusen takk for tips! Vi er ferdig utredet på lokalsykehus, og er gift, så da trenger vi vel ikke bostedsattetst? Godt å høre at det ikke tok mer enn to mnd for dereFor oss tok det 2 mnd fra forsamtalen i september til oppstart medisiner i november, da var all utredning ferdig. Anbefaler å ringe i forkant av samtalen og spør hvilke blodprøver du skal ta, så får du tatt de hjemme. Tror de skulle tas på syklusdag 2. Det er også lurt å ordne bostedsattest på begge, da kan du bare levere papirene og skrive under på søknaden samme dag som forsamtalen![]()
Det trenger dere nok ikke daTusen takk for tips! Vi er ferdig utredet på lokalsykehus, og er gift, så da trenger vi vel ikke bostedsattetst? Godt å høre at det ikke tok mer enn to mnd for dereVar det «vanskelig» å få innvilget IVF?
Takk! Ja, må bare være litt bestemt på hva jeg vilDet trenger dere nok ikke daVi var også ferdig utredet lokalt, men fikk en følelse av at vi ikke egentlig hadde behov for hjelp på forsamtalen. «Siden alt var fint på utredningen». Vet også om andre som ble sendt hjem for å prøve i noen mnd ekstra, siden alle prøver var fin. Men det er bare å være bestemt på hva dere vil på samtalen, så går nok innvilgningen bra! Har bare hørt godt om Tromsø og folkene der
![]()
Ok, takk for tips! Skal ordne det med en gangNår dere er gift må dere levere kopi av vigselsattest.
Husker bare at vi fikk informasjon om prosessen og hva det er som gjøres av behandling . Mulig jeg har glemt noe.En uke igjen til forsamtale Dere som var ferdig utredet til forsamtalen, hva gjorde dere på denne timen da?
Ok, tusen takkHusker bare at vi fikk informasjon om prosessen og hva det er som gjøres av behandling . Mulig jeg har glemt noe.
Mannen måtte avlevere spermprøve. Hadde samtale om tidligere utredning, helse og hvilke behandlingsmetoder Tromsø gjør. Hadde til slutt ultralyd og begge måtte ta blodprøver. Fikk med papirer for søknad ivf, og litt informasjonEn uke igjen til forsamtale Dere som var ferdig utredet til forsamtalen, hva gjorde dere på denne timen da?