Unger og smokk

Zera

Forumet er livet
jeg lurer på en ting...

Ser det titt å ofte barn som har smokk i munnen HELLE tida... Om de springer å leker seg, er på butikken, sitter i vogna osv.. så har de smokken...

Er det bare meg, men er det virkelig nødvendig at en unge må ha smokken i munnen helle tida??

Både mi eldste og nå den yngste har brukt smokk, men smokken går rett ut av munnen når de er ferdig å sove, er jo ikke nødvendig å ha den når de er våkne å blid.
Ser jenta til søsteren min har klassisk "smokk" tenner, de øverste går i en fiiiin bue..

Nei, var bare en tanke og lurte egentlig bare på om det er bare jeg som har tenkt på det...

Ja, det har jeg også sett på...
Tobias ELSKER også sutta si, men har den kun når han sover...

Ser bla. mange bilder her inne også.. Av nyydelige unger- smørblid og så søte! Men med SUTTA i munnen![8|]
Why?

Enig med deg der. Ser altfor mange som bruker smokk overalt..  og ungene prøver å snakke samtidig som de holder smokken i munnen..

Helt ok hvis ungen er trøtt/sliten/survete i butikken, men når de løper rundt omkring og er blide og glade: Ut med smokken!!

Datteren min var også veldig glad i smokken, men det er mamamen og pappaen som lager reglene!!!

ja,samma lurer jeg på... fatter ikke hvorfor..
Om de er våkne å blide så er det vel ikke noe behov for det??
Blir det nesten som en krykke da eller??

Minsta mi på 7 mnder har tutt og sutteklut, men hu bruker de kunn når hu sover, får den på kvelden når hu får kos på fangt og så rett i seng..
Var sånn med eldste også, fekk den ikke når hu var våken, lekte seg osv...

Gutten min vil bare ha smokk når han skal sove, endten tar hn den ut før han sovner ellers tar jeg
den ut når han har sovnet.. ellers vil han aldri ha smokk, HELDIGVIS! hehe
ser bare hvor mye penger foreldrene mine har brukt på tennene mine bare pga smokk, vil ikke
la det skje med min gutt eller min lommebok![8D]

ORIGINAL: Windy

Enig med deg der. Ser altfor mange som bruker smokk overalt..  og ungene prøver å snakke samtidig som de holder smokken i munnen..

Helt ok hvis ungen er trøtt/sliten/survete i butikken, men når de løper rundt omkring og er blide og glade: Ut med smokken!!

Datteren min var også veldig glad i smokken, men det er mamamen og pappaen som lager reglene!!!

hellt enig...
Når tante ungene mine kommer å snakker til meg med smokken i munnen så sier jeg: Jeg forstår ikke tutte språk så du får ta den ut..

Jeg gir Tuva sutten om vi skal ut å kjøre langt og hu begyner å suter, men da får hu tutten og sovner innen et par min...
Glad hu tar smokken, har gjort det fra dag 1, men det er rett ut av munnen når hu våkner..

Absolutt ingen grunn til å ha den når hu er våken nei..
Og som Heijdii skriver, kan bli godt på lommeboka når de blir store ja[;)]

Smokken hører til i senga.

Med unntak ned i stua når hun er syk, eller i vogna/bilen om vi skal langt.
For da blir hun ofte sliten og lei.

MEN aldri når vi er på besøk, leker, er ute osv.

Sutten ødlegger for språk og tenner!!

helt enig.
blir litt himmelfallen når jeg ser "store" barn med smokk i munnen når de faktisk tar fotografbilder osv.
Her har det alltid vært regelen at smokk er for soving og bilturer og thats it.

Godt å se at det ikke bare er jeg som har tenkt tanken[:)]

Sånn tenkte jeg og før...før vi fikk nr 2[&:] Det har vært så masse med henne. Skriker for ingentingen.ikke så mye nå lengre da,men før var det ekstremt mye..[&o] Slet meg totalt ut hver eneste da.Så da har smokken vært utrolig til hjelp[:)] Vi holder nå på å avvenne henne den.Når hun spør etter den,så spør jeg om hun skal lalle. Sier hun nei,så sier jeg at hun skal få den når det er natt. det går egentlgi veldig greit,men så er det og dager hvor hun får han den masse.Men prøve å unngå det

Hun eldtse brukte kun smokk om natten. Aldri om dagen. Ikke i bilen heller.Kun natt. Nå håper jeg gutten vår og kan gå den retningen[:)]

men hvor er de som lar barna bruke smokken mye?

jeg tror at for mange foreldre, så er det myye lettere å la barna få det som de vil, enn  å si nei/nekte barne noe.  Mange unnskylder seg med at de (foreldrene) er slitne osv..  Og selvfølgelig så er man det innimellom!  Men dette med å ta ansvar for å skape regler og holde reglene er faktisk mammaene og pappaene sitt..  Barn trenger regler!!

Ja-ja..  litt ivrig her nå, men engasjerer meg veldig i det at jeg ser mange foreldre som bare sier: "ja-ja.. han er nå så bestemt og vi klarer ikke å si nei.. Da blir han bare umulig.."

jeg tror at for mange foreldre, så er det myye lettere å la barna få det som de vil, enn  å si nei/nekte barne noe.  Mange unnskylder seg med at de (foreldrene) er slitne osv..  Og selvfølgelig så er man det innimellom!  Men dette med å ta ansvar for å skape regler og holde reglene er faktisk mammaene og pappaene sitt..  Barn trenger regler!!

Ja-ja..  litt ivrig her nå, men engasjerer meg veldig i det at jeg ser mange foreldre som bare sier: "ja-ja.. han er nå så bestemt og vi klarer ikke å si nei.. Da blir han bare umulig.."

JA!!! Enig!
Det blir en litt for lett uskyldning mener jeg da...
Eldste datteren min har tempramang og har fått mange raseri anfall, men jeg har ikke gitt henne smokken for å få fred! Har faktisk aldri skjedd...

Tror det blir som en krykke for foreldrene når de bare gir smokken etter en stund jeg... Enklere det, en at det blir hyling og skriking...

Kun storebror som bruker smokk her,og det kun når han såver[;)]

Hvis man har hatt en laaaaang dag med skriking fra et barn..og da mener jeg skriking for full hals.Grining,skriking....hele dagen pga man har vært bestemt og sagt nei,nei,nei---har ikke lov,ikke gjør det,nei Melinda..NEI!!! Man kjenner hodeverken kommer snikende og jeg vet at smokken hjelper.Og for å komme igjennom denne dagen og så gir jeg henne smokken. jeg sitter meg ned og feller en tåre fordi hun sliter meg ut. Lille fjotten på 2 år sliter mamamen sin ut som er 28år. Jo, da gir jeg henne smokken.Uten å blunke[:)] Hun er nå 2,5 og smokken er på avvenning[:)]

Nei, de trenger den ikke hele tida. Jeg har vært slepphendt med jobben, har ikke giddet gjøre noe med det. Så nå lyser han opp om han ser en smokk(eller fler) i huset, og blir rasende om han ikke får de, selv om han allerede har en smokk i munn. ..aller helst vil han gasse seg i smokker hele tida. Likevel ser jeg ikke problemet (med 1 smokk), jeg vet vi vil klare oss gjennom avvenningen, når jeg først bestemmer meg for noe, får jeg det som regel til (ting som angår han, altså..)Har hatt nok med andre og mye tøffere utfordringer med han, så akkurat dette tar jeg med stoisk ro (han er 17 mnd)

Her!
Jeg har foreløpig et bedagelig forhold til den smokken. På andre områder er jeg meget konsekvent og tydelig i mine forventninger.

Jeg syns det er en uting med unger som har smokk hele tiden. Derfor får ikke gutten min lov til å ha smokk annet enn når han skal sove eller kose på sofaen. ( men det hender den blir med i bilen da.....iallefall om vil skal kjøre langt...)
Det er fordi jeg ser på smokken som en koseting.
Jeg vil også unngå at han får feil tannstilling av smokken. Og ikke forstår jeg så mye av det han sier når han har smokk heller[8D]

jaja heeelt greit at det er en uting, men du kunne jo prøve og ta fra kidden her i huset smokken og så prøve og leve med han resten av dagen... det er nok ikke bare surving da nei, da er det hyling  til han får den, og det vil ikke si 10 min med hyling for og teste, men hyling TIL han får den 1 min eller 4 timer!
ekke altid like lett og ta smokken serru!
tro meg jeg har prøvd!

Men det kan jo hende at hvis du hadde holdt ut, så hadde neste dag blitt bedre.. eler neste der? 

Har selv opplevd fruktelig grinete og hylete unge som ville ha sutten sin, så vet hvordan det er.

Back
Topp