Ungen spiser ikke:/

kinemorB

Glad i forumet
Har en pode på snart 10 mnd som plutselig har slutta å spise:/:/
Hb har vært forkjølet 4-5 dager, har igrunn blitt ganske frisk igjen, men nå nekter han å spise !! Han blir krakilsk når det kommer grøt, middag og alt annet, til og med dessertglass.. Eneste han eter er mme... Vi har fått han helt ned på 2 flasker om dagen Pga barnehage, det har funka fint helt til nå.. Må jo bare gi han den melka til slutt når han ikke har spist på mange mange timer.. Noen som har vært borti det samme??? Råd og tips taes imot med takk


Sent from my iPad using BV Forum
 
Har en pode på snart 10 mnd som plutselig har slutta å spise:/:/
Hb har vært forkjølet 4-5 dager, har igrunn blitt ganske frisk igjen, men nå nekter han å spise !! Han blir krakilsk når det kommer grøt, middag og alt annet, til og med dessertglass.. Eneste han eter er mme... Vi har fått han helt ned på 2 flasker om dagen Pga barnehage, det har funka fint helt til nå.. Må jo bare gi han den melka til slutt når han ikke har spist på mange mange timer.. Noen som har vært borti det samme??? Råd og tips taes imot med takk


Sent from my iPad using BV Forum
Ai, det hørtes ikke kjekt ut - prøvd å ta en telefon til helsestasjon?
Ellers hadde jeg kanskje lagt mat fremfor han, og sett om han var villig til å pelle på det selv, mens dere spiste uten å gi han oppmerksomhet rundt det?

Vet at når jenta mi har hatt en sånn ikke vil spise-periode, selvom de har gått fort over, så spiser hun når vi ser bort og later som om vi ikke følger med. :)
 
Huff:/ Det er virkelig ikke noe kjekt når de søte små ikke vil spise.

Har du prøvd med nye spennende retter som han ikke har fått før også?

Ville også latt han spise selv...

Ring hs, som lalita skriver over:)

Du kan jo også gi vann med litt fruktsaft i:)
 
Er det samme i dag?:)

Håper det snur snart og matlysten kommer tilbake:)
Lykke til!
 
Tror vi har skapt en "greie" med kjøkken stolen hans.. Han blir helt febrilsk når han blir satt oppi der.. Lot han sitte i en gåstol og kjøre rundt mens jeg ga han grøt, da fikk jeg inn noen skjer iallfall:) å ga han kald middag mens han satt i badekaret, da spiste han greit faktisk.. Såååå konkluder med at han merker at vi stresser med maten og har blitt en "skummel" ting.. Går seg til her, var i barnehagen som vanlig igår, da spiste han godt begge måltidene.. Nå må vi bare gjøre kjøkkenstolen til noe koselig igjen så hjelper det nok her hjemme også.. Phu.. Puster lettet ut bare han får i seg noen skjeer :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Så bra han spiser litt igjen. Ville bare fortelle om eldstegutten min. Da han var rett over året fikk han omgangssyke som varte i flere dager... i tillegg var han forkjøla(noe vi idag vet var påvirket av den infeksjonsutløste astma som gjør ham enda tettere/sykere når han er syk... men nesten ikke påvirket når han er frisk) han spiste ikke mens han hadde omgangssyke og ikke uka etter på. Eneste som redda oss fra sykehus opphold var at han tålte melka mi... så han fikk i seg masse næringsrik mm som ikke kom så ofte i retur pga oppkast el hostekuler med brekninger og "slimballer". Gutten min var ganske liten og mista godt over 1 kg... var ganske skummelt mens han sto på for han var jo bare skinn og bein. Men alt endte godt og ifølge det helsepersonellet vi var i kontakt med var det heller ikke farlig så lenge han fikk i seg næringsrik veske. Fortsatt god bedring og lykke til med mating!

J+H=♡29.mai04 - ♡30.09.04 - ♡24.10.05 -
-Tordentroillet☆des'07 - Ulvesessa☆aug'10-
Munin, ørlille englebror☆ventet 15.okt'13,kom som himmelskatt 24.april og satte dype spor.
Give me babydust☆drømmer om gull nr4
 
Tror vi har skapt en "greie" med kjøkken stolen hans.. Han blir helt febrilsk når han blir satt oppi der.. Lot han sitte i en gåstol og kjøre rundt mens jeg ga han grøt, da fikk jeg inn noen skjer iallfall:) å ga han kald middag mens han satt i badekaret, da spiste han greit faktisk.. Såååå konkluder med at han merker at vi stresser med maten og har blitt en "skummel" ting.. Går seg til her, var i barnehagen som vanlig igår, da spiste han godt begge måltidene.. Nå må vi bare gjøre kjøkkenstolen til noe koselig igjen så hjelper det nok her hjemme også.. Phu.. Puster lettet ut bare han får i seg noen skjeer :)


Sent from my iPad using BV Forum

Det er godt å høre han spiser litt igjen:)
 
Har en pode på snart 10 mnd som plutselig har slutta å spise:/:/
Hb har vært forkjølet 4-5 dager, har igrunn blitt ganske frisk igjen, men nå nekter han å spise !! Han blir krakilsk når det kommer grøt, middag og alt annet, til og med dessertglass.. Eneste han eter er mme... Vi har fått han helt ned på 2 flasker om dagen Pga barnehage, det har funka fint helt til nå.. Må jo bare gi han den melka til slutt når han ikke har spist på mange mange timer.. Noen som har vært borti det samme??? Råd og tips taes imot med takk


Har det helt likt.. Kjenner jeg blir lei og frustrert. Ingenting vil hun ha. Ikke spise selv heller. Virker bare uinteressert i mat. Kun mme vil hun ha. Har prøvd å redusere på mengden sånn at hun ikke drikker seg mett på det. Men det hjelper ikke. Håper det kommer seg for oss alle etterhvert :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp