Ungemødre

Var 20 da vi fikk storesøster. Er 21 med lillebror. Mannen er 4 år eldre, så vi er 21 og 25 nå. Ungt ja, men samtidig helt perfekt :)
Hva har de rundt dere sakt om alderen? Vi har fått så mye dritt fordi vi er 20 og 23, jeg er også midt i utdanningen :p

Er 22 nå og venter første. Ser ikke på meg selv som ung mor, men vet mange andre gjør det. :) her i huset er det vell heller ung far. Han blir 21 i slutten av året. :)
Lillegutt er planlagt og vi ventet nesten et år på at spira satt. Veldig glad vi begynte i ung alder da jeg tror det ikke blir lettere i årene framover. :) han er lærling nå og jeg har fagbrev og tar videreutdanning på nettet. :)

Jeg var 18 år da jeg fikk første. :) Ung mor. (Dette er nå mange år siden) Fikk ikke så mye reaksjoner på det, men merket det mest under møter i barnehage/skole.

jeg merker mer reaksjoner nå når jeg venter nr 2 og blir 40 år 8 dager før termin. :D

Kanskje mer godtatt å være ung mor i dag enn hva det var tidligere. :)

Hovedsaken er er barnet blir ivaretatt og elsket. :)
Hmm, føler at det er mer aksept på å være eldre jeg, da har man som regel "et stabilt liv", som jeg føler at folk ikke tenker at en(eller to da:D) på 20 har.. Men folk er vell dømmende uansett:cool: lykke til med nummer to:happy::happy:

Jeg har ønsket å bli mor siden jeg var 25-26, men det skulle ta sin tid :) Ulykken som ufrivillig barnløs gjorde at jeg ble nesten 30 og rakk å ta fagbrev nummer to på de årene og suste plutselig opp 100 000 mer i lønn ;) Godt noe bra kom ut av de leie årene.

Jobber med en del saker der unge får barn i læretiden, så hvis det er noen av dere så anbefaler jeg å skaffe kontrakt på at dere får fullføre resterende tid etter permisjon. Har sett tilfeller der det ikke alltid skjer og det er synd :(

Det er jo veldig forskjellig hvor moden 20-åringer er, også er det også litt med det at når man får et så stort ansvar så må man bare modnes.
Dere over her tenker jeg er unge, men ser ikke på det som noe negativt. Om man tar utdannelse før eller etter har lite å si på hvordan dere er som foreldre.
Vil jo si at dere som unge har mange fordeler som vi litt eldre ikke har:). Og vi har kanskje noen dere ikke har;).
Veldig sant, vi begge er forøvrig ikke veldig fest mennesker og føler at jeg alltid har vært moden for alderen. Liker ikke å se de rundt meg sette bort barna sine helg på helg, for å få "fri". Jeg får ikke barn for å ikke være med det:)
er selv midt i utdanninga, så tenker å ta ett år permisjon fra studiet og fullføre når lille starter i barnehage. Vi begge vet at det blir trangt økonomisk når jeg starter på skolen igjen, men det går rundt:happy: har hus og biler så føler vi har et stabilt liv:)
Men tror vell det er økonomisk lettere vi var litt eldre og jeg var ferdig med utdanningen:p men samtidig lærer vi oss å spare og kommer til å få det lettere når jeg er ferdig utdannet :)

Er 22 nå og venter første. Ser ikke på meg selv som ung mor, men vet mange andre gjør det. :) her i huset er det vell heller ung far. Han blir 21 i slutten av året. :)
Lillegutt er planlagt og vi ventet nesten et år på at spira satt. Veldig glad vi begynte i ung alder da jeg tror det ikke blir lettere i årene framover. :) han er lærling nå og jeg har fagbrev og tar videreutdanning på nettet. :)
Gratulerer masse med kommende gutten:)

Jeg har ønsket å bli mor siden jeg var 25-26, men det skulle ta sin tid :) Ulykken som ufrivillig barnløs gjorde at jeg ble nesten 30 og rakk å ta fagbrev nummer to på de årene og suste plutselig opp 100 000 mer i lønn ;) Godt noe bra kom ut av de leie årene.

Jobber med en del saker der unge får barn i læretiden, så hvis det er noen av dere så anbefaler jeg å skaffe kontrakt på at dere får fullføre resterende tid etter permisjon. Har sett tilfeller der det ikke alltid skjer og det er synd :(
Kjempe bra at det kom noe godt ut av det ja, Gratulerer masse med den lille:)
Jeg går på høyskolen så er for øvring ingen problem med permisjon, har reservert plass til høsten 2017:)

Jeg har alltid tenkt at ung mor er 18 og yngre. Der er fordeler og ulemper med alle aldre og synes folk må få lov til å få når de føler seg klar for det. Jeg skulle ønske jeg hadde fått for lenge siden, men livet har ikke villet det sånn. I stedet er jeg 37 og venter første :) :p

Jeg har alltid tenkt at ung mor er 18 og yngre. Der er fordeler og ulemper med alle aldre og synes folk må få lov til å få når de føler seg klar for det. Jeg skulle ønske jeg hadde fått for lenge siden, men livet har ikke villet det sånn. I stedet er jeg 37 og venter første :) :p
Går ikke alltid som man planlegge er det ikke sånn da?:) Gratulerer masse med første:p

Kjempe bra at det kom noe godt ut av det ja, Gratulerer masse med den lille:)
Jeg går på høyskolen så er for øvring ingen problem med permisjon, har reservert plass til høsten 2017:)
Prøver å se det positive i det som føltes negativt i den tida ;) Veldig bra du har fått permisjon :) :)

Se det på den positive siden, du kommer til å ha barn i lang lang tid fremmover:):)
Ja, ikke sant. Kommer forhåpentligvis til å føle meg ung lenge, og ut av hele utredningsprosessen fikk jeg vite at jeg hadde gode eggreserver og ville komme sent i overgangsalderen :p Haha.

Hei! Tenker at ung mor er fra 15- 22 kanskje:) tror ikke det å være en god mor handler om alder, men om hvordan man er som person. Derfor er det trist å høre at dere unge har fått mange kommentarer.

Var 27 da jeg fikk lillegutt. Er nå 30 når jeg venter nummer to. Føler meg egentlig litt gammel nå sol jeg har bikka 30, hehe.

Ja, ikke sant. Kommer forhåpentligvis til å føle meg ung lenge, og ut av hele utredningsprosessen fikk jeg vite at jeg hadde gode eggreserver og ville komme sent i overgangsalderen :p Haha.
Så bra :) man er ikke eldre en man føler seg, er det ikke sånn da? 30 år er jo ikke mye i det hele tatt :happy::happy:

Hei! Tenker at ung mor er fra 15- 22 kanskje:) tror ikke det å være en god mor handler om alder, men om hvordan man er som person. Derfor er det trist å høre at dere unge har fått mange kommentarer.

Var 27 da jeg fikk lillegutt. Er nå 30 når jeg venter nummer to. Føler meg egentlig litt gammel nå sol jeg har bikka 30, hehe.
Veldig sant :happy: 30 er absolutt ikke gammelt :)

Foreldrene mine var 23 da de fikk meg. På den tiden var ikke det ungt men vanlig. Nå vil jeg tro at under 25 er ungt siden snittalderen for førstegangsfødende er rundt 30. Jeg var 28 da førstemann kom. Og blir 31 i år når andre kommer. Ser på meg selv som litt gammel. Men jeg traff ikke den rette mannen før i 25 års alderen :)

Jeg var 21 da jeg fikk datteren min, leverer bacheloroppgaven som ingeniør nå om to uker og venter barn nummer 2 i august. Er 26 nå. Selv tenkte jeg ikke på meg selv som ung mor, men merker jo at alle de andre foreldrene i Bhg til datteren er en del eldre enn meg da. Skal fortsette med mastergraden etter et års permisjon med lillesøster i magen. Storesøstera kom en overraskelse, men var kjempeglad likevel. Synes det er helt perfekt!:) Nå har flere av de jeg gikk i klasse med på ungdomsskolen også barn, så hjelper jo på å ikke være den eneste;)

Jeg antar vel at jeg ses på som ung mor, jeg er 21 år, fyller 22 i august :) nå var dette et ønsket og planlagt barn (har en eldre samboer), så kan vel si at jeg føler meg eldre enn 21 år og de fleste tror at jeg er eldre enn 21 også :)

Veldig sant, vi begge er forøvrig ikke veldig fest mennesker og føler at jeg alltid har vært moden for alderen. Liker ikke å se de rundt meg sette bort barna sine helg på helg, for å få "fri". Jeg får ikke barn for å ikke være med det:)
er selv midt i utdanninga, så tenker å ta ett år permisjon fra studiet og fullføre når lille starter i barnehage. Vi begge vet at det blir trangt økonomisk når jeg starter på skolen igjen, men det går rundt:happy: har hus og biler så føler vi har et stabilt liv:)
Men tror vell det er økonomisk lettere vi var litt eldre og jeg var ferdig med utdanningen:p men samtidig lærer vi oss å spare og kommer til å få det lettere når jeg er ferdig utdannet :)

Det med økonomien ordner seg alltid:). Ja så blir det trangt noen år, men det retter seg Raskt, og Ingenting barnet ditt vil merke uansett. Dessuten så høres det jo ut som om dere allerede er godt etablerte:). Håper ikke dere opplever noe negativt i forhold til alder. Klem

Back
Topp