Ungemødre

Lykkenerstor

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Sensommerbarna 2016
Juligull2021
Junibollene 2023
Når blir man sett på som ung mor? Hvor gamle var dere selv når dere fikk første barnet ? Og var dere ferdig med utdanningen?:happy::happy:

Ser på meg selv som ung mor, blir 23 år 14 mai. Venter første barn nå! :) er ikke 100%ferdig, skal ta eksamen nå i juni og fagprøven i permisjonen min som helsefagarbeider, men er ferdig med alt teoretisk :)

Ser på meg selv som ung mor, blir 23 år 14 mai. Venter første barn nå! :) er ikke 100%ferdig, skal ta eksamen nå i juni og fagprøven i permisjonen min som helsefagarbeider, men er ferdig med alt teoretisk :)
Kan jeg spørre om det var planlagt? Blir selv 21 i september, har to år igjen av utdanningen :)

Jeg fikk jente mi et par måneder før jeg ble 21, og da hadde jeg nettopp fullført fagprøven som barne-og ungdomsarbeider. Jeg så på meg selv som ung mor :)

Jeg fikk jente mi et par måneder før jeg ble 21, og da hadde jeg nettopp fullført fagprøven som barne-og ungdomsarbeider. Jeg så på meg selv som ung mor :)
får selv ei jente en mnd før jeg fyller 21:) hvordan reagerte folk rundt deg? Var det planlagt?:p

Ikke planlagt men ikke et sjokk at det skjedde heller da vi var litt uforsiktige, men det er hjertelig velkommen ☺️
Samme sier vi, selv om jeg tok alle pillene :happy: ikke planlagt men hjertelig velkommen og ønsket :happy:

Samme sier vi, selv om jeg tok alle pillene :happy: ikke planlagt men hjertelig velkommen og ønsket :happy:

Jeg tenker sånn at " det ordner seg alltid" uansett om man har utdannelse før eller etter. Det viktigste er at barnet har en mamma og pappa som virkelig bryr seg om barnet og som da kan ved en senere anledning ta utdannelse til tross for at man har barn! Det er utrolig hva man klarer hvis man bestemmer seg for det :)

Edit: formulerte meg kanskje litt rart her, men tror du skjønner hva jeg mener :)

:happy::happy:
Jeg tenker sånn at " det ordner seg alltid" uansett om man har utdannelse før eller etter. Det viktigste er at barnet har en mamma og pappa som virkelig bryr seg om barnet og som da kan ved en senere anledning ta utdannelse til tross for at man har barn! Det er utrolig hva man klarer hvis man bestemmer seg for det :)

Edit: formulerte meg kanskje litt rart her, men tror du skjønner hva jeg mener :)
Forstår veldig godt hva du mener :) jeg har to år igjen på skolen før jeg er ferdig utdanna, barnefar er ferdig utdanna og i jobb, vi har stort hus og to biler :happy: så klarer oss bra:smug:
Men det viktigste er ikke det materiale, men det at hun kommer til å ha to foreldre som elsker henne over alt :happy:

:happy::happy:
Forstår veldig godt hva du mener :) jeg har to år igjen på skolen før jeg er ferdig utdanna, barnefar er ferdig utdanna og i jobb, vi har stort hus og to biler :happy: så klarer oss bra:smug:
Men det viktigste er ikke det materiale, men det at hun kommer til å ha to foreldre som elsker henne over alt :happy:

Ja, det er det som er viktigst! ☺️ tror dere kommer til å klare dere kjempe fint! Dere får jo livets største gave! ☺️☺️

Når jeg hører det så tenker jeg >18
Kanskje yngre enn det også ;) Sikkert mest pga programmet sikkert :P

Jeg fikk selv min første det året jeg fylte 34. Utsatt barn i 2 og 2 år helt fra jeg var 20. Jr kom av seg selv etter at jeg tydeligvis traff mannen i mitt liv og alt falt på plass rundt meg ❤️

Det var ingen som ble sjokkert. Alle viste at jeg var en baby person (ønsket meg barn siden jeg var 14). Jeg og den daværende kjæresten min prøvde ikke aktivt. Men han visste at jeg ikke tok pillene. Så den som er med på leken får tåle steken :P

Når jeg hører det så tenker jeg >18
Kanskje yngre enn det også ;) Sikkert mest pga programmet sikkert :p

Jeg fikk selv min første det året jeg fylte 34. Utsatt barn i 2 og 2 år helt fra jeg var 20. Jr kom av seg selv etter at jeg tydeligvis traff mannen i mitt liv og alt falt på plass rundt meg ❤️
Bedre å vente til man møter mannen i sitt liv ja, jeg møtte han for fem år siden og venter vårt første barn nå:) var ikke planlagt å bli gravid nå men hun er hjertelig velkommen og høyt elsket allerede :) er selv 20(fyller 21 dette året), så du mener at det ikke er å være ung mor?:):)

Det var ingen som ble sjokkert. Alle viste at jeg var en baby person (ønsket meg barn siden jeg var 14). Jeg og den daværende kjæresten min prøvde ikke aktivt. Men han visste at jeg ikke tok pillene. Så den som er med på leken får tåle steken :p
Veldig sant :happy: men finnes ingen ting større en å få barn :)

Var 20 da vi fikk storesøster. Er 21 med lillebror. Mannen er 4 år eldre, så vi er 21 og 25 nå. Ungt ja, men samtidig helt perfekt :)

Jeg var 18 år da jeg fikk første. :) Ung mor. (Dette er nå mange år siden) Fikk ikke så mye reaksjoner på det, men merket det mest under møter i barnehage/skole.

jeg merker mer reaksjoner nå når jeg venter nr 2 og blir 40 år 8 dager før termin. :D

Kanskje mer godtatt å være ung mor i dag enn hva det var tidligere. :)

Hovedsaken er er barnet blir ivaretatt og elsket. :)

Det er jo veldig forskjellig hvor moden 20-åringer er, også er det også litt med det at når man får et så stort ansvar så må man bare modnes.
Dere over her tenker jeg er unge, men ser ikke på det som noe negativt. Om man tar utdannelse før eller etter har lite å si på hvordan dere er som foreldre.
Vil jo si at dere som unge har mange fordeler som vi litt eldre ikke har:). Og vi har kanskje noen dere ikke har;).

Jeg tenker at man er ungmor når man er under 22.
Ser ikke på meg selv som ung når jeg får første nå. Fyller 27, 2 måneder etter fødsel.

Back
Topp