Unge Mødre

HeltPåTur

Elsker forumet
Aprilspirene 2025
Jeg lurer egentlig bare på om det er andre enn meg her inne som reagerer på programmet "Unge mødre"? Ja, jeg vet at dem som lager reality-serier har lett for å kun trekke fram det negative for å lage programmene litt mer "spennende", men det er da måte på!!

Jeg synes ikke dette programmet viser noe annet enn festing, "råning", fjortissnakk, og negativt snakk om det å være/bli ung mor? Hva er det TVN/FEM prøver på? Skremme bort andre jenter til å bli unge mødre?? Isåfall synes jeg dem gjør det på en utrolig dårlig måte! det får absolutt IKKE meg til å tenke at "siden de ikke får det til og er helt blåste i hodet, så kommer jeg til å bli akkurat lik". Man blir da ikke stokkdum og uansvarlig av å bli mamma! å gå gravid er en modningsprosess på mange områder, og jeg tør nesten ikke tenke på hvordan disse jentene har vert før de ble mødre.. Reagerer ikke barnevernet her, lurer jeg på?
Det eneste dette programmet gjør er å sette unge mødre i et dårlig lys og er med på å skape fordommer, og få folk til å "greie alle under en kam"!

Jeg er selv ung mor, og har både som gravid og som mamma opplevd en god del fordommsfulle blikk og kommentarer.
Noen eks. er i sommer da det var så varmt var jeg i byen med Leon. Han hadde på seg shorts, t-skjorte og solhatt. (og innsmurt med solkrem) i tillegg hadde han helseteppet over føttene. Selv ville jeg helst ha gått i bikini. Da var det en dame som kom bort til meg og spurte meg om han skulle sitte der med SÅ lite klær?! og fortsatte med at jeg burde da ta på ham en jakke og ei ordentlig lue.
En annen gang var da Leon lå og sov i vogna, også på sommeren, med helseteppe lett over vogna. (Han sover dårlig med lyset på)
Og da var det også ei dame som kom bort og letta på teppet og spurte om han fikk puste under der, og mente jeg måtte ta bort teppet!

Jeg blir så irritert og frustrert av alle disse fordommene voksne mange voksne mennesker har ovenfor unge mødre, og dette programmet gjør det bare enda verre mener nå jeg!![:@]

hmm..er vel ikke helt enig. Har ikke sett noen som fortjener at barneværnet reagerer? tenkte du på noen spes av de?? Eneste jeg virkelig reagerte på var ho blonde og seriøst BLÅSTE blondina i forrige sesong tror jeg(den som går i reprise kl 7) ho burde ikke ha noe barn! Men synes de fleste andre er ganske flinke, og de har som regel mye familie rundt seg ser det ut til. Synes at jentene ser ut til å ha kommet bedre ut av det etter de har fått barn jeg, skjerpa seg litt. Det er det inntrykket jeg har fått iallefall.

Det trengs ikke høy intelligenst for å ta godt vare på et barn, men omtanke, kjærlighet og tilstedeværelse. Og så blir jo foreldrene eldre i takt med barnet ;) Har selv opplevd hvordan ei som virket ALT annet enn klar for barn har modnet til en helt fantastisk mamma!

Jeg zappet innom det i går og reagerte ja. Tror ikke jeg gidder å se på det igjen.

Blir bare sur av å se på mødre som sitter og røyker med ungen på fanget, som dytter i seg 15 burgere og skryter av all driten de spiste som gravide, banner banner banner osv.

ja, ho eine kan jeg være enig i at er litt ekstrem..men så har jo ho hatt et tøft liv som narkoman, og man ser jo igjen miljøet i henne..men syns ikke ho virker så ille som mor, og uansett så er jo ho faktisk under barnevernets tilsyn..
men tror de plukker ut de verste også[8D] er jo det som lager tv, det er av det diskusjoner og sånt blir skapt[8D]

jeg har fulgt med på alle episodene i alle sesongene, og til nå er det kun to av mødrene jeg har syntes noe om.. men dem ser man selvfølgelig ikke noe serlig til..
mødre som drikker seg drita og virkelig driter seg loddrett ut på tv, snakker om hvor ensome (noen) av dem føler seg som mødre, sier at dem angrer (enten direkte eller indirekte), RØYKER enten med barna på fanget eller står over vogna og røyker, forteller at dem ikke synes barna sine er pene.. ja alt dette og mye mer til har jeg fått med meg fra unge mødre!
men det er ikke bare disse mødrene, men også tv-kanalen som kan lage tv utav noe slikt.. synes nesten det er litt sykt! at det er lovlig! hva gjør man ikke i dag for å tjene penger? disse tankene får meg også over på temaet om at materielle ting i dagens samfunn overskygger andre verdier som kjærlighet, menneskeverd osv..

Eneste jeg virkelig har likt var hun Malin fra sesong 1 som var mamma til Lotte! Hun var så herlig.. :)

Ellers synes jeg omtrent samtlige har vært noe for spesielt interesserte for å si det sånn!

(Malin og Dan fikk forresten en datter 6 september... :))

jaa, hun likte jeg også!![:)] hun var søt.. "familieliv fremfor alt" virka det litt som hos henne[:D] samme motto som meg! hehe[:)]

ååå, så gøy!! da har de tre små tuller å ta seg av nå da! kan tenke meg det kan bli travelt til tider!![:)] har lurt på om dem var sammen enda, i og med at hun var litt sjalu på ham, og mente han sendte meldinger med andre jenter og slikt.. men alt går bra med dem nå altså?[:D]

Back
Topp