UNGE MØDRE

ORIGINAL: FrkStrikkepinne

E jo en hel hau som røyke lamme ungan og når dem e gravid i norge også da.... 

I norge så har man litt andre holdninger til det, tror ikke du finner så mange i norge som røyker inne mens dem sitter med barn på fanget osv. I danmark så tror jeg det er litt mer greit å gjøre slikt og derfor gjør folk det mer åpenlyst og er nok flere der som gjør det enn i norge...Hadde nok ikke finni så mange unge foreldre i norge som ville sitti og røyka innendørs med små barn på fanget mens et tv team sto og filmet dem....

ORIGINAL: Mammaioktober

Da er jeg glad for at ingen av dere har sett hvordan datteren min har sitti i setet sitt fra hun var baby[:-]
Er det godt nok for dere om det forelegger en medisinsk grunn og en erkläring om at hun MÅ sitte framovervendt??

Den babyen var 3,5 mnd og satt i et BABYSETE! Dei setene skal IKKE være framovervendt, er påbudt å ha ungen bakover fram til ungen er 9 kg!
Kan godt være ungen er over 9 kg , men det er Allikavel et babysete [:)]
Lurer på hvorfor du føler for å forsvare deg? Hva du gjør med din unge er DIN sak[:)]
Eg uttrykte bare noe jeg såg på tv

ORIGINAL: Vugge

ORIGINAL: *mylittleangel*

De som lager unge mødre i danmark har virkelig gjort jobben sin godt med tanke på å finne spesielle mennesker som skaper reaksjoner fra seere....Håper iallefall det, ellers så er det utrolig mange mindre egnede unge foreldre i danmark[8|]

De har helt andre holdninger der. For DE så er sikkert vi uegnet som foreldre fordi vi er overbeskyttende ;)

Bodde selv i DK i nesten ett år, det skal sies at de episodene som nå vises på tv er flere år gamle, de gikk på tv i danmark når jeg var gravid med jenta mi på 4 år. Og det var ikke så mye snakk om framovervendt/bakovervendt bilstol ;)

Da er jeg glad for at ingen av dere har sett hvordan datteren min har sitti i setet sitt fra hun var baby[:-]
Er det godt nok for dere om det forelegger en medisinsk grunn og en erkläring om at hun MÅ sitte framovervendt??

Nå ble jeg nysgjerrig..[:)] Hvorfor måtte hun sitte fremovervendt?

ORIGINAL: MammoC

pr idag finnes det ingen mulighet til å sikre et nyfødt barn framovervendt lovlig! man må være 9 kg!

ORIGINAL: MammoC

Jeg er selv dansk, bodd i norge siden jg var 14 da men. Så har bodd her i 12 år! Det er stor forskjell på Norge og Danmark. Litt mer avslappa holdning til røyk å alkohol. Her røyker vi ute. Blir kvalm av å se man røyker i nærheten av unger. Det med bilsetet veit jg ærlig talt ikke.

Skulle vel tro det var like vanlig med bakovervendt sete som det er i norge, men er nok gamle episoder som jg ser noen har nevnt, men uansett så brukte vi også bakovervendt sete da mathea var baby, og hu er nå 3.5 år[8|]

Back
Topp