Ungdomstiden

Mamsemoms

Forumet er livet
Februarlykke 2016
Hatt mimrekveld med venninna mi. Snakket om ungdomstiden og hvor glade vi er for at den for lengst er over :rolleyes:

Hvordan var din ungdomstid? Skole, fritid, forelskelser og hjertesorg?

Hvem var du i gjengen? Lederen, følgerne, den stillferdige, modige eller mobberen?

Kort oppsummert fra denne fronten:
Hierarki-helvette, buffalosko og åletrang miss sixty bukse:P Hakkekylling som kunne bite fra seg til slutt.

Miss sixty, gikk så lenge å ønsket meg en sånn, savner den enda :p Så var det fruit of the loom-genser!
Jeg var aldri en av de kule jentene, men det var en del festing, gutter, og hest :p
Hatet jente-drama, jeg skjønte det liksom aldri. Hadde alt for dårlig selvtillit, og kuttet meg når jeg var deppa og skuffet over meg selv (det skulle ikke så mye til for å tenke negativt om meg selv)

Hadde utrolig mye gøy de årene jeg gikk på ungdomsskolen, det var liksom da man prøvde alt!
I ettertid ønsker jeg at jeg drev med idrett og hadde et lag, men gjengen jeg hang med var gøy da. Bare synd jeg mistet kontakten helt med nesten alle på videregående. Om jeg kunne reist tilbake i tid ville jeg filleristet meg selv til jeg ble tøff og selvsikker :p

Ungdomstiden var den beste tiden, men også den dårligste. Var forelsket i 3 gutter samtidig, men traff en fyr gjennom en venn på bursdagen min og vi ble sammen. Det forholdet tok slutt etter noen måneder for han ville ha sex, men jeg var ikke klar. Var veldig spontan, mye ute med venner, og utforsket virkelig livet. Roet meg til slutt ned da jeg ble sammen med en venn da jeg var 16 år og vi var sammen i 2 år før jeg traff mannen min. Koste meg veldig og savner litt den personligheten jeg hadde da :p Nå får jeg angst av å være med venner :p

Glad det er over, men er det noen alder jeg vil tilbake til, så er det faktisk 15-17 år, tenker jeg :p

Skole: jeg gikk på en skole hvor det var mye skjult mobbing... Jeg har alltid vært litt annerledes (mistenker udiagnostisert ad/hd) og har fått en del tyn for det... Fikk en bestevenninne og sammen lagde vi vår egen lille gjeng hvor vi tok inn de som ikke hadde det så bra :) Vi kunne vært direkte ondskapsfulle innimellom, men håper og tror vi var snille mesteparten av tiden :) Gikk ut fra U.skolen med middels karakterer, selv om jeg absolutt hadde potensiale for å gjøre det bedre... Ga blanke f*** og ingen som fulgte opp hjemme..

Fritid: tilbragte jeg mest mulig borte hjemmefra... Traff mannen min i 10. klasse og flyttet inn til han allerede året etter :) Hang med venner og levde et ganske bekymringsløst liv :)

Forelskelser: var omtrent forelska i alle jeg så :p Alltid hatt veldig lett for å bli betatt, men skikkelig forelska var jeg nok ikke før jeg traff mannen min :) Hadde hjertesorg hver gang noen ikke likte meg tilbake (som ble en del ganger da) :p

I gjengen min var jeg en leder :) Ellers er jeg latterlig sjenert, så da er jeg gjerne en følger :)

Jeg savner ungdomstiden jeg :D herregud så mye gøy jeg har hatt det :D

Sign. Har det veldig bra nå også og ville ikke gått bakover i tid, men ser absolutt tilbake på tenårene som en kjempefin og minnerik tid :) Vi var en god gjeng som holdt sammen, både gutter og jenter, og jeg var sammen med min første store kjærlighet fra jeg var 14 til 18 år. De fleste av venninnene jeg har i dag er de samme som fra den tiden.

Jeg har aldri vært hverken en mobber eller mobbeoffer; var heller den som hadde venner innen forskjellige kretser og tok meg av de som var utenfor (rene helgen :D). Til gjengjeld var jeg veldig rebelsk og ufordragelig overfor hjem og foreldre.

Savner den delvis. Jeg var veldig usikker på meg selv når jeg begynte på ungdomsskolen xD følte aldri meg helt til rette der. Var vell en stille følger som gjorde lite av meg ganske lenge. På fritiden var jeg en helt annen. Var veldig sosial xD

Noen ganger skulle jeg veldig gjæren skrudd tiden tilbake, bare for en liten stund ❤️ :D

Den tiden vil jeg ikke ha igjen rett og slett.
Men det er pga voldtekt da.

Ellers jobbet jeg, spilte fotball og var med venner.

Last edited:
Glad den er over! Den besto for det meste av usikkerhet, lite venner og å sitte hjemme hver helg.

Er også glad den er over. Hadde det helt fint jeg, men det er jo generelt mye drama. Man tror man kan og vet best. Og så blir man voksen og plutselig ser man ting i et heeelt annet perpektiv. Og er så glad for at sosiale medier ikke eksisterte. Ingen var på psyk, og ingen hadde antidepressiva. ;) Mye større press nå om dagen. Og 90-tallet var altså mitt tiår... :p

Savner tenårene titt og stadig :)
Vi hadde det så gøy og ga f i alt og alle. Jeg var i den kule gjengen og alle var like populære.
Var forelsket i en ny gutt omtrent hver uke, så bøkene mine så ikke ut haha!

Hadde masse venner i andre byer/steder enn der vi bodde, så var alltid gøy å dra på fester andre steder også :D

Kjente også en del eldre gutter, så veldig greit at de hadde bil :D

Savner ikke ungdomskolen, grunnet mobbing egentlig. Ble heldigvis bedre da jeg startet på vgs.

Drev mye med dans på fritiden :)

Ungdomstiden begynte dårlig med mobbing, men etterhvert fant jeg en gjeng med venner og da blomstret jeg :-)
Savner virkelig tiden fra 15-19 år :-P vi var en fin gjeng som fant på mye sprell, og mine beste venner er fra den gjengen :-)

Savner den jeg. Masse venner, jobbing og masse ridning og fotball. Hadde en helt fantastisk kjekk ungdomstid med masse minner :)

Veldig glad den er over. :p
Hadde vel ikke funnet meg selv enda, og var usikker og sårbar som mange tenåringer er. Var i en liten gjeng, vi var 5 stk, jeg var vel den skolesmarte egentlig.
Veldig skoleflink, samtidig som jeg snek meg ut vinduet på natta, begynte å røyke og var rebelsk på fritiden. :p

Åh som jeg savner ungdomstiden ! Vi gjorde så mye gøy og hadde så og si null bekymringer for livet :p Alt mulig skulle prøves ut og ble kjent med så vanvittig mange nye folk :) Ville ikke vært den foruten, og har så mange gode minner å se tilbake på :)

Savner den en del for da var jeg så aktiv idrettsutøver :) Håndball var livet! Reiste mye, på cup, turneringer, sosiale arrangementer :) Savner det:) Mye latter og sprell vi fant på :) Men savner de to siste årene på barneskolen også, da var det sommerleir på sommeren :) Hudøy :) Elsket det :) Andre som har vært der?

Hatt mimrekveld med venninna mi. Snakket om ungdomstiden og hvor glade vi er for at den for lengst er over :rolleyes:

Hvordan var din ungdomstid? Skole, fritid, forelskelser og hjertesorg?

Hvem var du i gjengen? Lederen, følgerne, den stillferdige, modige eller mobberen?

Kort oppsummert fra denne fronten:
Hierarki-helvette, buffalosko og åletrang miss sixty bukse:P Hakkekylling som kunne bite fra seg til slutt.

Hehe! Er veldig glad ungdomstiden er over her også :eek:

Jeg var en som fulgte de andre. Gikk med buffalosko. Var veldig hønemor ovenfor mine nærme venninner (jeg var den enste som ikke drakk). Jeg kunne til tider være veldig frekk i kjeften. Skulket en del..

Er utrolig glad for at jeg er over den tiden og for at jeg ikke er venninne med de jeg hang med på den tiden :)

Det er en relativt kort tid jeg ikke savner.. Fra 13-16 år var jeg ganske opprørsk og stakk av hjemmefra mange ganger, skulka skolen fra 15 år, droppa ut første året på videregående, mislikte alt og alle. Var den som alle hakket på, og ville krangle med. Mye drama med andre ord..
Vendepunktet kom da jeg ble gravid noen måneder før jeg fylte 17. Vokste en del da, for å si det sånn!

Back
Topp