Ungdomsbedrift

Greven av gral

Forumet er livet
VIP
Noen her som har drevet med ungdomsbedrift på videregående?

Hvilke studieretning gikk dere?

Hvordan var læringsutbyttet?

I etter tid, er erfaringene positive eller negative?

Jeg.
Jeg gikk frisørlinja, og vi drev frisørsalongen selv (da altså som UB).
I vårt tilfelle var det iallefall en stor erfaring, lærte mye! :)
Men det kommer vel helt an på..

Jepp har hatt to ungdomsbedrifter.

Gikk salg og service..

Første året var jeg daglig leder, andre året var jeg markedssjef..
Sitter igjen med mye erfaring føler jeg, hvordan man driver/starter en bedrift, hvor mye ansvar og oppgaver det er, som man faktisk ikke tenker over.. ++

Er ikke så våken nå, så orker ikke skrive så mye:p

Jg gikk kokkelinja og vi drev catering firma. Det gikk veldig fint og vi hadde mange faste kunder vi leverte til hver uke. Men hvis du vil ha forslag til ungdomsbedrift så vil jeg gjerne foreslå barnevakt firma (hvis det er lov å jobbe med ub utenfor skoletid og hvis du går en linje som er litt relatert til det) det ville slått ann her iallefall

Legokloss skrev:
Jg gikk kokkelinja og vi drev catering firma. Det gikk veldig fint og vi hadde mange faste kunder vi leverte til hver uke. Men hvis du vil ha forslag til ungdomsbedrift så vil jeg gjerne foreslå barnevakt firma (hvis det er lov å jobbe med ub utenfor skoletid og hvis du går en linje som er litt relatert til det) det ville slått ann her iallefall

Takk for tips :)
Det skal jeg ta med meg til neste år. Jeg er lærer på hs. Dette er andre året jeg bruker ungdomsbedrift som metode. Men da på hudpleielinja. Neste år kan det se ut som om det blir bu eller helsefagarbeider i tillegg til hudpleie. Jeg er i gang med å skrive masteroppgave om ub som metode, det er derfor jeg spør. Litt for å få tips til hvordan jeg skal vinkle oppgaven. Det er jo et pluss når jeg får gode tips til hvordan vi kan drive i tillegg :)
Elevene mine i år, driver mye ub på fritiden. Vi passer på å avspassere i terminprøve og eksamensperiodene

Back
Topp