ung og rev

Catharine

Flørter med forumet
Har du eller kjenner du noen som har fått revmatisme i ung alder ...

Jeg er 29 / 30 , jeg fikk i desember 2008 , fingerledd artrose begge hendene - har i tillegg urinsyregikt som jeg også får i begge hendene - og karpal tunnel syndrom i begge håndleddene.

Skal til undersøkelse for karpal tunnel syndrom.

Har den siste månden fått mye smerter midt i ryggen og i bekken området , vet ikke hva det er og har ikke snakket med lege om det ennda. Kan nesten ikke sitte eller ligge . Virker som beste lindring er å gå i ulent terreng . Jeg føler at bare klager ! Men revmatisme kan vel slå ut i hele kroppen ...

Noen som kjenner igjen denne type smerter ...

Jeg har i forbindelse med atrosen  mye smerter , er mye trett og blir fort slitten. Har brukt betennelse dempende medesin frem til mai 2009 siden jeg hadde mye feber og betennelse. Siden brukt smertelindrende medesin. Fikk ny fingerledd betennelse i august. Jeg har også lagt om litt på livsstillen. Har gått ned 17 kg siden desember 2008 , men har fortsatt 18 kg igjen ...

kan jeg spøre ...

Hvilke råd har du fått etter du fikk diagnosen , føler du at du får den hjelp du trenger ...

Hei!

Jeg er 26 år og fikk diagnosen Morbus Bekhterevs som 23åring. Hadde da vært plaget med smerter siden jeg var 10 år. Da mest i rygg, bekken og føttene... Men revmatime kan slå ut i hele kroppen! Og er jo mange forskjellige diagnoser innen revmatisme...

Da legene omsider begynte å lukte på hva som kunne være gale, (skal sies at det var kiropraktoren min som til slutt ba meg gå til legen og få det sjekket!) fikk jeg betennelsesdempende som Brexidol, somadril for å sove og Ibux 600mg mener jeg... men da jeg endelig fikk diagnosen fikk jeg begynne på TNF hemmer Humira, og 2 mnd etterpå hadde jeg fått et nytt liv! [:)] Når jeg går på medisinene er jeg 100% smertefri! og fungerer som hvilken som helst annen frisk person! Andre råd jeg fikk var å trene mye... [:)]

Lykke til! Håper du får en skikkelig diagnose, da får du nok medisiner som gjør hverdagen din mye lettere! [:)]

Back
Topp