Først og fremst gratulerer! Dette kommer til å gå fint! Eksen din er det ikke så mye å gjøre med,men man kan jo håpe at han en gang endrer mening.
Det er superflott at du tar ansvar og fullfører selv om du kanskje blir alenemor.
Det er fullt forståelig at du er redd og nervøs, jeg er selv er snart 24 og venter nummer to, og det er like skummelt som første gang.
Lurer du på noe, bruk lege og jordmor. De har mye kunnskap og gode personer å prate med. Ikke vær redd for spørre om hjelp. Alle trenger hjelp en gang i blant.
Det er skremmende å være gravid og få barn,men det er også utrolig spennende.
Jeg vet at det er mange negative fødselshistorier F.eks, men prøv å overse det. (Vet mange gruer seg til akkurat det) Jeg syns det var greit å se på jordmødrene på NRK osv. For å forbedre meg.
Jeg var 21 med førstemann, er såvidt 163 cm høy og fødselen gikk kjempebra. Vanlig fødsel og gikk kjempefort og ikke særlig vondt.
Det er veldig inviduelt. Samme gjelder gravideten såklart.
Jeg har troa på deg

Du er tøff! Du vil sikkert møte dømmende mennesker, men drit i dem! Dette går fint. Igjen, spør og snakk med folk,venner,helsevesen om du lurer på noe, ikke gå rundt å vær usikker.
Lykke til