ung og gravid

Amliee

Andre møte med forumet
jeg er ung, men bestemt meg for å beholde. Jeg og kjæresten min fant ut at det var det vi ville. Jeg er 18 år, og trenger noen råd angående graviditet. Bare sånn helt generellt.
I morgen skal jeg til legen for første gang og sjekke om alt er bra. Gruer og gleder meg igrunn. :) Er så redd å få beskjeden om at jeg ikke er gravid, uansett om jeg hat tatt flere tester som sier at jeg er det. :) Først ble jeg livredd, ante ikke hva jeg ville gjøre. Men i de seneste dagene har jeg merket at dette er noe jeg vil. Vet ikke hvordan jeg skal få sagt dette til mamma. :( Hun blir vel ikke så veldig blid, men håper hun støtter meg.

GRATULERE!!!!

Var selv 18 år når jeg ble gravid med Julie.... er nå 21 og mistet akuratt vår lille sønn[:(] Men hadde jeg fått bære han frem, så hadde jeg blitt 2 barnsmor før jeg ble 22[:D]

Jeg ble også veldig redd og usikker når jeg ble gravid med Julie....Men det gikk gradevis over til glede og spenning!

Lykke til hos legen i morgen!!

Hvis det er noe du lurer på er det bare å spørre!!!

For det første så er du nok gravid!! Og gratulerer så masse!!![:)]

Dette kommer til å gå kjempe bra! Var selv veldig ung når jeg fikk førstemann (17 år) og nå venter vi nummer 2! Og mammen din kommer nok til å ta det bedre enn du tror.[:)]

Lykke til ihvertfall.

Takk for svar[:D] 
Off, trist å høre at du mistet han, kondolerer. [:(] 

Nesten godt å høre at det er flere som var unge da de ble gravid. Ei venninne av meg ble nettopp mamma og hun er også 18. Hun sa at hun ikke har angret et sekund, så da satser jeg på at dette kommer til å gå bra. [:)]

Høres ut som dette er noe du har tenkt igjennom, og at du gjør et bevisst og gjennomtenkt valg.
Det er klart det er spesielle utfordringer ved å bli mor så tidlig, men det er fordeler også!
Du er ung og sprek, du kommer til å være der lenge for barnet ditt, og h*n får en ung, morsom mor som kan være med på mye - og tenk så mye moro du kan få det med barnebarna! [:D]

Selv er jeg godt over 30 og skulle egentlig ønske jeg hadde satt i gang litt tidligere - ikke lett med nattevåk når man er "gammel". [;)]

Tips:
Ikke vær redd for å spørre om råd, men ikke vær redd for å følge magefølelsen heller. Mamma vet best, ofte bedre enn leger og helsepersonell - det er tross alt DIN kropp og DITT barn!
Selv om du er ung er det tøft å være gravid - ta multivitamin og folsyre, spis så sunt du orker og unn deg litt ekstra når du føler for det. [;)]

Så kan jeg bare ønske deg LYKKE TIL med svangerskap og barn! [:)]

Tusen takk for rådene:D Skal prøve å følge de så godt jeg kan [:)] 

Gratulerer med spiren og lykke til videre i svangerskapet[:)]

Gratulerer![:D]

jeg var 19 når jeg ble gravid! det gikk kjempe bra!
jeg har ikke så mange gode råd i farta,men som nevnt tidligere i tråden så er det viktig at du ikke sammenligner svangerskapet.for de er veeeldig ulike! og nyt det!

og du er nok gravid ja! jeg og tenkte det samme som deg når jeg fant det ut.. "hva om jeg kommer til legen og de sier jeg ikke er det" .. jeg fikk de til og ta en ekstra test og, selv om de sa at det ikke var nødvendig[8D] hehe..

håper din mor støtter deg! det går nok bra!

lykke til med legen i morgen[:D][:D]

[:D]Gratulerer [:D]
Det er litt ungt, men er er bare to år eldre, så kan ikke si så mye. MEN; DETTE går nok helt fint! [8D]
Det er mye ansvar, men også mye kjærlighet, og så lenge man er passelig fornuftig og over gjennomsnittet ansvarlig, så skal alt ordne seg.

Jeg var 16 når jeg ble gravid og var 17 og alene mamma når gutten min kom og jeg angrer ikke 1 sekund [:D] 

Ja det kan være vanskelig til tider, men så verdt det og det går bra [:)]

Hei[:)] Jeg har vært i din situasjon, ble gravid da jeg var sytten! Nå har jeg en sønn på syv måneder, det går så fint at[:D] Send meg gjerne en pm om du har ebhov for å snakke, noe du lurer på... Jeg ønsker dere masse lykke til[:)]

har vært i saMME  situasjon selv for ikke lenge siden... er 19 nå og har leo på 5 mnd--- så var 18 når jg var gravid.... alt kommer til og gå mye bedre enn du tror og mamman din kommer sikkert til og ta d myyye bedre enn du tror og... hvis d er no spes du lurer på er d bare og spørre... gratulerer og lykke til[:)]

Nå er det are 1 time til jeg skal være hos legen. [:)] Gleder meg litt.
Så når jeg kommer tilbake skal jeg skrive full rapport på hvordan det gikk. [:D] Så følg med;p Ellers veldig koselig å høre fra dere, følte meg ikke så "alene" lenger på en måte, etter jeg meldte meg inn her og møtte likesinnede:))

Gratulerer med spiren! [:)] Jeg er 19 år nå, og sønnen min er 10 mnd.. Så jeg er en ung mor, å det går kjempe bra! Du har mye å se frem til! Jeg har aldri følt sånn lykke og kjærlighet før! Det går kjempe bra! Alle er litt redd og usikkre første gangen, uansett alder tror jeg!

gratulererså mye med graviditeten[:)]

selv var jeg akkurat fylt 16 når jeg fikk mitt 1barn og fikk mitt 2 barn for 2 mnd siden, for meg så har det gått kjempe bra har aldri angret ett sekund på at jeg bestemte meg for å beholde førsteman, nå er jeg en lykkelig tobarnsmor på 19 år[:)]

Back
Topp