Ung mor

SillyDilly

Forumet er livet
Mange som sier at jeg går glipp av så mye, bla bla bla bla. Men jeg tenker: Jeg er 21 år når jeg er "ferdig" med barn, ferdig og gå gravid! Kan studere nå i 5år til UTEN en pause![:D][:D][:D] Føler absolut ikke at det holder meg tilbake, men en fordel!

Når jeg er 40 så er barna mine stooore og jeg kan være en ung og sprek bestemor, og reise myyyyyye! [:)]

Sånn tenker jeg og. Jeg er 24 og snart trebarnsmor. Mannen er 28. Når barna våre flytter ut er vi enda unge og i vår beste alder. Er ikke det perfekt? Jeg skal studere når barna blir litt større. Nå har sambo studert seg ferdig de siste tre årene. Tar det etter tur, hehe. [;)]

Hver sin smak, det der.

Ingen kan si hva som er riktig for deg.

JEG er veldig glad for at jeg ikke ble gravid tidligere enn jeg gjorde. Jeg følte meg skikkelig ung (var 24år) og husker jeg tenkte "Åh, nei! Hva vil mamma si?"[8D]
 HUn har nemlig alltid sagt at det ikke er lurt å bli gravid tidlig. (hun var 17 da hun ble gravid med meg)

ORIGINAL: Sicily

Sånn tenker jeg og. Jeg er 24 og snart trebarnsmor. Mannen er 28. Når barna våre flytter ut er vi enda unge og i vår beste alder. Er ikke det perfekt? Jeg skal studere når barna blir litt større. Nå har sambo studert seg ferdig de siste tre årene. Tar det etter tur, hehe. [;)]

Hehe, jo er kjempe deilig! Skjønner jo at mange vil vente - er jo ikke det jeg mener! Men mener at det er faktisk mange fordeler med å være ung også![:)][:D]  Godt og ha en plan med skolen, og jeg føler det blir lettere og lettere og studere jo eldre jeg blir[8D]

enig [:)] Slik jeg også tenker. gleder meg til og gi meg i kast med studiene til høsten [:)]

Må signere her...
Bare at jeg er 25.....[;)]

ORIGINAL: trudepude

Men hva er ung mor, og hva er gammel mor?..

Jeg er glad jeg ventet såpass "lenge". Ble gravid som 25'åring, og er 26 nå (snuppa blir 1 år i mai). Blir nok ikke ny baby igjen før om 2-3 år tenker jeg, men da er jeg ferdig!

Når man er 25, nærmer man seg jo gjennomsnittet før førstegangsfødende (som er 31 år). Man er jo ikke gammel da, men da er man ikke spes ung til å være mor lenger.. Hvis du skjønner hva jeg mener. [8D]

ORIGINAL: Renate Røverdatter

Det er så deilig å høre at 28 er ungt[:D] Og at man vil være i sin beste aldre når ungene flytter[:)]
You made my day[:D]
Nei, jeg er ikke ironisk[:)]

Ja? La oss si at de alle har flyttet ut om 20 år, da er jeg jo bare i begynnelsen av 40-årene enda. Det er like gammel som moren min er nå, og hun er jo ikke "gammel". Livet begynner ved 40, sies det jo. Det er liksom toppen og midten av livet. Må jo være et perfekt tidspunkt å begynne sitt liv uten hjemmeboende barn. [:)]

Jeg fikk jenta mi når jeg var 21år, er glad for at jeg var i den alderen så har jeg enda mange år igjen før jeg syns det er på tide å bli ferdig med småbarn.
Jeg er nå 23år og har ei jente på 2år, så da har jeg muligheten til å studere så jeg får meg en utdannelse.
Syns ikke det at jeg har barn hindrer meg i det[:)][:)]

Jeg er 25 når jeg er ferdig, er kun 37 når sønnen min er 20 [:D] og 45 når minste er 20..syns det er deilig jeg, fortsatt ung og sprek med masse tid med mannen min til å reise, mulignes gjeldsfrie og alt[:D][:D] Går glipp av flatfyll hver helg og surre rundt med ny type hele tia og jobbe/sove/drikke...kjempe tap[8|]

Da er jeg en gammel mor. Jeg venter nå min første og jeg blir 34 år om to mnd. Jeg har fått oppleve mye jeg også uten å ha barn, og har tatt utdannelse.
Jeg har bodd i et annet land, jeg har reist mye rundt om kring. Jeg eier huset jeg bor i, har gjort "hva jeg vil" før jeg fikk barn og angrer ikke på det. Har et trygt og godt forhold og har en god økonomi slik at jeg kan tilby mer til mine barn enn hva jeg kunne for 10 år siden. Jeg angrer ikke på mitt valg!

men da er jo jeg å samboeren "unge" når vi er ferdige..
begynte når jeg var 17, og 28 når siste kommer og typen 26 når denne kommer.. han ble 25 år 2 dager etter vi fekk hans første.... hehe[:D]

og jeg angrer som en hund på at jeg ikke studerte ferdig FØR jeg fikk barn..
nå går all min tid til studiene.. familien kommer i 2 rekke.. og hvis jeg skal kunne bli ferdig, så må det dessverre være sånn..

men alle er forskjellige..

Synes jeg ofte leser at de unge besteforeldrene nettopp som dere sier er opptatt med jobb og reising. + andre aktiviteter, så de har liten tid til barnebarna sine.

Er vel ung mor jeg også. Er stranks 27 å har 3 søte små.. (7, 4 og 2 år) Mannen blir 31 i år.

Deilig å vere tidlig ferdig syns jeg..

Å vil ikkje si vi mangler noe selv om jeg var 20 da jeg fikk første. Har 2 utdanninger (tannhelse sekretær og barne og ungdoms arbeider)

bygde hus å flytta inni i fjord.Har bil. Har fast 80 % jobb i barnehage. Mannen har jobb.

Ja har så vi klarer oss av det meste.

Å ganske ung besteforeldre me så passe barna inni mellom..

Men skal aldri sei aldri kan hende de kommer en atpåklatt om 5-6 år. hehe

ORIGINAL: Lilletrampepus

Jeg er også ung, rakk akkurat å fylle 20 før småen kom.
Alle sier at jeg mister jo hele ungdomstia, og kommer til å angre på det når jeg blir 40 og bla bla bla. NEI, jeg angrer ikke for alt i verden jeg!

ORIGINAL: Rebecca 85
eg er 25 når jeg er ferdig, er kun 37 når sønnen min er 20 [:D] og 45 når minste er 20..syns det er deilig jeg, fortsatt ung og sprek med masse tid med mannen min til å reise, mulignes gjeldsfrie og alt[:D][:D] Går glipp av flatfyll hver helg og surre rundt med ny type hele tia og jobbe/sove/drikke...kjempe tap[8|]

Ikke sant.. Stoooort tap å gå glipp av denna flatflytta fra fredag til søndag altså [:D]
Jeg ville tatt samme valget igjen, men det er sånn JEG er. JEG er glad i barn, og er et familiemenneske, ikke utdannings og fyllemenneske. For MEG så blir det da riktig å være en ung mor [:)]

Nå er du vel heller ikke 40, så om du kommer til å angre på at du fikk barn så tidlig vet du strengt tatt ikke ennå.[;)]
Jeg sier ikke at du kommer til å gjøre det, men at du ikke kan vite hva du mener om 20 år, nå.

er ung mor! ble gravid som 17 åring, fylte 18 før jeg fødte, og venter nr 2 nå og er 21 når han kommer. syns det er helt perfekt! elsker livet mitt! kommer aldri til å angre. det går rett og slett ikke ann når du ser på det nydelige barnet som smiler til deg <3

Tenker også som du[:D]
Man har resten av livet på å gjør de tingene som å studere få godt jobb osv.. mens barn det er ikke altid like lett å få akkurat når man vil jussom[;)] det har jo jeg merket å jeg er bare 22...

Ser ingenting galt i å se det på den måten, er ikke dette veldig individuelt da? Noen får sikkert livet sitt ødelagt av å bli gravid når de er 15-50 (velg alder), mens for andre er det en velsignelse. Noen ser glasset som halvfullt, andre som halveis tomt.

Back
Topp