Ung mor

Mai10+Mai12

Forumet er livet
Hva syns du er en ung mor??

Si det! Jeg vet rett og slett ikke. Jeg er selv 25 og 2 barnsmor om 6 mnd. Føler meg ganske ung, men vet ikke om andre mener at jeg går under begrepet ung mor ;) 

Det kommer helt ann på hvor ung mor, jeg ser ikke hvorfor en ung mor skulle være noe dårligere enn en normal mor. Det jeg synes er litt dumt er hvis det ikke er en pappa i bildet og hvis ikke man er ferdig med utdannelsen.

Under 20 kanskje ?? Var selv 22 da førstemann kom, og vil akkurat være 25 nå når andre kommer...Føler meg jo ganske ung jeg da 

Jeg vet i allefall at jeg med mine 30 år IKKE er ung mor

Men hva jeg tenker ung mor:
De under 22 er jo ganske unge,
Men jeg mener ikke at det er noe negativt fordet.

HvitSnø skrev:
Si det! Jeg vet rett og slett ikke. Jeg er selv 25 og 2 barnsmor om 6 mnd. Føler meg ganske ung, men vet ikke om andre mener at jeg går under begrepet ung mor ;) 

Sign! er også 25 og venter min andre. Noen syns jeg er ung, mens andre mener det motsatte.
Jeg syns man er litt ung når man blir gravid i 16-18 års alderen, men det er de som klarer
seg kjempefint selv om de er så ung. Jeg selv var 21 da jeg ble gravid med snuppa.

Jeg vil beskrive meg selv som en ung mor 
Men som nevnt tidligere er man ikke nødvendigvis en dårlig mor for det om man er en ung mor! Tror met er mange fordeler og ulemper både ved å få barn tidlig og ved å få barn sent!

Jeg synes det er veldig vanskelig å si hva som er en ung mor. I barselgruppen sist jeg fikk barn var det ei på 21 år. Hun var helt klart ikke for ung. Kjempefornuftig og klok dame. Ei anna var 25 år, men hun virket ikke moden nok til å ha ansvaret for et barn.

Tja si det.
Hvis alt går bra nå er jeg tobarnsmor før jeg er 23. 
Vil gjerne ha tre eller fire barn (uaktuelt for mannen da han har en datter fra før av) og håper jeg kan få ønsket antall barn innen jeg er 25 :)  Mener vel ikke at det er så "gammelt"..

Ung mor for meg er mellom 16-19 år! jeg er 24 og blir 2 barnsmor

ternker under 20 jeg.

Selv var jeg 18 og ble 19 en mnd etter jeg fikk første. Var 21 når 2 mann kom og var 3 barnsmamma som 23 åring.
Nå er jeg 27 og venter 5 mann... Jeg syns jeg er ung, spesiellt til å ha såpass mange barn - men det er ingenting negativt med det i mine øyne.

Klart man har sine utfordringer som ung mamma (økonomi har vært det verste for oss, også har jeg ikke fullført skole, men holder på), men det har det nok også som eldre mamma.

Man må bare gjøre det beste uttav situasjonen man er i der og da - og ta det litt som det kommer :)

Stinajen skrev:
Det kommer helt ann på hvor ung mor, jeg ser ikke hvorfor en ung mor skulle være noe dårligere enn en normal mor. Det jeg synes er litt dumt er hvis det ikke er en pappa i bildet og hvis ikke man er ferdig med utdannelsen.

Eeeeh? Hun sa vel ingenting om at det var dårligere? Og hva er en normal mor?? Jeg mener ikke å provosere, men jeg syns innlegget ditt var litt spesielt og lurer litt på hva du mener med det?

Jeg mener en ung mor idag kan være alt fra 16-20 år. Selv er jeg 33 år og venter nr 2, fikk førstemann da jeg var 30, altså ikke spesielt ung mor. Men jeg har ikke vært klar før, først pga at jeg ikke var voksen nok i hodet til å tenke tanken en gang, så fordi jeg var med feil mann noen år og da jeg endelig traff "den rette" var jeg plutselig blitt 28 år... Andre er heldige og treffer Mr. Right når de er i tenårene og da blir det vel naturlig å få barn tidligere også, kan jeg tenke meg. Jeg skulle gjerne vært en yngre mor, men det falt seg ikke naturlig. Jeg tror det er fordeler og ulemper med å være både "ung" og "eldre" mor ;) Og man er jo forskjellige individer også, en 24-åring kan jo være vesentlig mindre moden enn en annen 19-åring... Heldigvis er vi forskjellige! :)

Når jeg hører "ung mor" så tenker jeg egentlig under 20 år. Men samtidig så synes jeg man er ung mor når man er under 25 også, det tror jeg har mest med at jeg selv ikke var inne på den tanken selv i den tiden og hadde klart og se meg selv som mor på den tiden. Når det er sagt så synes jeg overhodet ikke det er negativt å være ung, heller tvert om, man har mye mer energi og jeg tipper søvnmangel ikke slår til like hardt da som når man har passert 30.
Selv var jeg 28 med førstemann og synes egentlig det er litt sent å "sette igang" men jeg traff ikke "Mr. Right" før så da ble det sånn. 
Personlig synes jeg "trenden" med at man blir eldre og eldre før man får førstemann ikke er noe heldig i det hele tatt.

ung mor vil vel si opp til 19-20 år. selv vil jeg vel kalle meg for en ung 3barnsmor snart, i en alder av 23 :)

ble gravid med første når jeg var 16 år. og 2 når jeg var 19.

Føler meg selv som ung, og jeg er snart 24 og venter den første :) men lillesøstra mi fikk når hun var 18, og det syns jeg var kjempe ungt, selvom mange av venninnene mine fikk når de var rundt samme alder. Tror bare det var fordi hun var lillesøstra mi liksom, og fordi jeg selv syntes hun var så umoden, men hun har klart seg kjempe bra da.
Blir sikkert verre for meg, som skal gjøre alt så "rett" fordi jeg ikke er så ung som hun var, mens hun derimot var såpass ung at hun "dreit i hva andre sa", hehe :) 

Hestejenta skrev:
Når jeg hører "ung mor" så tenker jeg egentlig under 20 år. Men samtidig så synes jeg man er ung mor når man er under 25 også, det tror jeg har mest med at jeg selv ikke var inne på den tanken selv i den tiden og hadde klart og se meg selv som mor på den tiden. Når det er sagt så synes jeg overhodet ikke det er negativt å være ung, heller tvert om, man har mye mer energi og jeg tipper søvnmangel ikke slår til like hardt da som når man har passert 30.
Selv var jeg 28 med førstemann og synes egentlig det er litt sent å "sette igang" men jeg traff ikke "Mr. Right" før så da ble det sånn. 
Personlig synes jeg "trenden" med at man blir eldre og eldre før man får førstemann ikke er noe heldig i det hele tatt.

sign

Eg var en gang ung mor. Var 17 år da eg fikk førstemann (som nå er 6 år). Eg er nå 23 år og venter nr 3. Følte meg kansje litt ung da eg fikk nr 1, men føler det ikke sånn lengre og eg er godt gift med far til mine barn. Så under 20 er nok ungt ja! Men det er stor forskjell på folk.

Back
Topp