Undrer :)

Trocky308

Blir kjent med forumet
Driver å handler inn til lille banet men er så usikker på hvor mye klær man skal ha. I tillegg sier alle at man får så mye.. Syns d er litt vanskelig å ta høyde for gaver. Hva tenker dere?
 
Jeg må si meg enig i at d er vanskelig å ta høyde for gaver, så her har jeg kjøpt inn såpass at vi klarer oss med d vi har kjøpt inn selv, så får gavene komme som en bonus:p
 
Ofte er gavene fra str 62-68 og oppover føler jeg. For man regner gjerne med at foreldrene har nok nyfødtstørrelser. Pleier iallefall selv å alltid kjøpe større størrelser enn ungen bruker når vi gir gaven.
 
Tenker at jeg kommer til å bytte en del av gavene, dersom jeg har nok fra før:) Butikkene er jo åpne etter fødsel også, dersom man trenger mer/noe annet! Kjenner flere som har hatt sommerbabyer som har stortsett ligget i bleien eller kun i en lett body hele sommeren..Dersom man har en startpakke, så klarer man seg fint tror jeg:) Min startpakke er:

5 body m.lang arm
2 body m.kort arm
2 pysjer
3 bukser med fot og 1 uten fot
2 par sokker
1 lue
1 cardigan/jakke
 
Vi har fått masse brukte klær og har putta alt i en kasse, og selv om jeg ikke har telt opp, regner jeg med at omtrent alt som trengs ligger i den kassa nå. Må nesten se an hva vi får bruk for og hva vi liker, kan vel heller kjøpe noe mer senere om det trengs.
 
Nesten alle gavene vi har fått har vært fra 6mnd og opp:)
 
Alle sa til oss og at vi fikk så mye i gave, synes egentlig ikke vi fikk så
mye. Vi måtte ut å kjøpe mer (spesielt i str 50).
 
Vi fikk klær i str 62 og oppover til vår datter. Men vi fikk og små kose bamser og leker også :) vi handlet inn alt selv til jenta kom.Jeg elsker de settene man får kjøpt på hm og Cubus med 2 bodyer i pakken så får du kjøpt matchende bukser til i en pakke. Nå har vi kjøpt inn litt ekstra da vi ikke vet om vi får en gulpebaby eller ei. Orker ikke tanken på å måtte vaske klær hver dag, da er det kjekt å ha litt å velge i ;) For oss var gaver en bonus :)
 
Har aldri tatt hensyn til gaver. Har fått mest i str 62-68. Jeg har en god del klær fra før, så det blir litt supplering av sokker og pysjer.
Jeg tenker det er bedre å ha litt for mye. Ungen kan bli en storgulper eller ha mange bæsj opp over ryggen bleier ;)
 
Back
Topp