Undervannsbilder

kathrine80

Glad i forumet
Finnes det noe slags f.eks engangkamerea man kan ta bilde med under vann?

ORIGINAL: Anna Anka

Ja, både engangs og fleregangs...

har du linker til noen sider det går an og kjøpe?

Jeg tenker mest engangskamera jeg da...for noen få bilder...vil ikke invistere så mange tusen[:)]

dytt

Det finnes engangskameraer ja. Hør i en fotobutikk[:)]
Jeg hadde ett for 7 år siden, så jeg husker ikke hvor det ble kjøpt.[8D] Men det var hvertfall i en fotobutikk.

Nå har jeg undervannsdigitalkamera, det var ikke så fryktelig dyrt egentlig. To-tre tusen tror jeg. Men det er jo mye mer enn et engangskamera da, men man får jo mye mer ut av det og. Det er et kjekt kamera for barn å starte med og, det er vanskelig å ødelegge.
Gøy på stranda og feirer osv ^^
Med engagns må man jo fremkalle bildene og, det er kjempedyrt... Hvis man ender opp med 4-5 bilder som faktisk blir bra, er det litt kjipt å ha betalt noen hundre for kameraet, og så noen hundre for fremkalling. Eller om ingen bilder blir bra. Det er kjempevanskelig å ta bilder under vann, vi tok mange hundre bilder og endte opp med kanskje 20 BRA...

[link=http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=145959372]http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=145959372

Ellers finnes det undervannshus til en god del kameraer, men de koster gjerne like mye som kameraet, så er ikke noe å satse på om du ikke skal bruke det endel. Jeg har kamera til 4000, huset kostet 3500 [8D] Men er kjekt å kunne ha bra kamera med på dykketur [:)] De engangskameraene pleier forresten å være vanntett og brukandes mye dypere enn det som står på de. Tok med et sånt til rundt 30 meter, det funket fint ned til ca 15, så ble trykket for stort til at utløserknappen spratt ut igjen, men da vi kom opp til 15 meter så kunne vi ta bilder igjen.
[/link]

De pleier å ha sånne engangs til et par hundre på forobutikken, hvertfall om sommeren [:)]

Vi har ett vanlig digitalkamera som tåler vann.... funker veldig fint som undervannskamera..
Vi kjøpte det til eldstesnuppa, også låner vi det til slike ting.

Kostet 8-900 kr, og er fra olympus[:)]

Har erfart att det ofte er dårlig kvalitet på engangskameraene... så om du bruker ett kamera kan du sitte igjen med ett bilde som er brukandes...

Back
Topp