Understell til Emmaljunga Edge Duo

Autumn

Betatt av forumet
Er litt usikker på hvilket understell vi skal velge til Emmaljunga Edge Duo. Valget står mellom Classic Chrome med 4 faste hjul eller Duo S med svingbare hjul. Noen som har lyst å dele erfaringer?
Vi bor litt på landet. Kupert terreng med både grusveier og asfalt. Til tider ganske mye snø om vinteren. Baby kommer i slutten av desember.

Classic chrome her, vi bor på landet og tar oss turer både i mark og by.

Veldig glad i vognen, utrolig stødig på dårlig underlag. Svingbarehjul var ikke et tema engang her i huset.

Sent from my iPhone using BV Forum

Hade først bestemt oss for classic chrome men ble så litt usikker. Kan jo se litt nytte med svingbare hjul også. Er det noen som har erfaring med både 2 svingbare forhjul og trehjulsvogn? Er det stor forskjell? Har prøvd trehjulsvogn i barnehagen jeg jobber i og det likte jeg ikke.

Jeg har vogn med to svingbare framhjul, hadde den med på fjellet nå og det gikk fint:) Er bare å låse hjulene på humpete veier.
Men trehjuling må du ha sportsdelen vendt bort fra deg, med svingbare hjul kan du velge.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Kjøpte ny Edge Duo med Duo S understell nå i mai, ble tatt i bruk for en måned siden :)
Er kjempefornøyd med vogna, den er så lett å manøvrere med de svingbare hjulene. På mer ujevnt underlag fungerer det best å låse hjulene, så de ikke vingler. Har ikke hatt noe problemer med å komme frem, hverken på grusvei eller i trange butikker ;)

Vi har duo s. Men hadde jeg vært deg ville jeg valgt classic chrome. Er kjempe fornøyd med vårt understell altså. Men jeg bruker mest til asfalt og kjøpesentre. Har fungert bra på grusvei og humpete vei også, men glad det ikke er de veiene jeg bruker vognen mest til

Da er vogn bestilt. Det ble Emmaljunga Edge Duo med classic chrome leather understell. Fargen ble Dallas fra 2015 kolleksjonen. (Feil understell på bildet da..) Blir spennende å hente vognen etterhvert :-)Emmaljunga Edge Dallas.png

Da er vogn bestilt. Det ble Emmaljunga Edge Duo med classic chrome leather understell. Fargen ble Dallas fra 2015 kolleksjonen. (Feil understell på bildet da..) Blir spennende å hente vognen etterhvert :)Vis vedlegget 72108

Jeg har det samme understellet som du har bestilt.. Er kjempe fornøyd med vognen :D

Da er vogn bestilt. Det ble Emmaljunga Edge Duo med classic chrome leather understell. Fargen ble Dallas fra 2015 kolleksjonen. (Feil understell på bildet da..) Blir spennende å hente vognen etterhvert :-)Vis vedlegget 72108
Så lekker Dallas var! Ligner veldig på min Emmaljunga- og likt understell.

Tror du blir fornøyd :D

Sent from my iPhone using BV Forum

Veldig fornøyd med fargen etc. Blir spennende å prøve den med baby om noen måneder :-)

Ble du fornøyd med vognen? Jeg vurderer å kjøpe vognen mondial de luxe dallas og leter også etter rett understell. Bor ved grusvei og vil gå mest der. Blir det rust på understellet av snøen?

Litt sent å svare, men tror du kjøpte riktig ;) Har duo s understell, kjempebra her som vi bor, men er det humpete veier er det ikke nok demping synes jeg, det blir en ristete fornøyelse for babyen :/

Vi valgte classic chrome understell :-) ulempen med svingbare hjul er at det blir vanskelig å komme seg rundt med vognen når det er snø, og som du sier at det er pleier å være mye snø der du bor så ville jeg valgt fire faste hjul til vognen :-)

Vi valgte classic chrome understell :-) ulempen med svingbare hjul er at det blir vanskelig å komme seg rundt med vognen når det er snø, og som du sier at det er pleier å være mye snø der du bor så ville jeg valgt fire faste hjul til vognen :-)
Hjulene kan låses da :) så trur ikke det er noe problem med svingbare fremhjul :)

Hjulene kan låses da :) så trur ikke det er noe problem med svingbare fremhjul :)
Det spørs jo helt på bruken.. svingbare låste hjul er ikke like bra som 4 faste.. så om du går aller mest i terreng og så videre er det best med 4 faste.. men om du bare går litt i terreng og mye på asfalt, kjøpesenter, trange gater osv er det nok bedre med svingbare.. er alltid en slark i "låste" hjul og det vil også bli mye slitasje på dette hvis det brukes veldig mye :-)

Back
Topp