Underskriftskampanje til selvbestemt foreldrepermisjon

Trinus

Flørter med forumet
Sensommerbarna 2019
Håper det er innafor å dele underskriftskampanjen her! Synes det er horribelt at vi bare får 6-7 mnd men babyene våre, og at pappaen må ta 15-19 uker. I vårt tilfelle ønsker ikke far så lang permisjon, og jeg ønsker meg store deler av hans permisjon, det er også det som er mest lønnsomt for oss økonomisk. Om han skal gå hjemme på 80% så kommer det til å bli ganske trangt økonomisk, om det i det hele tatt går.
Håper så mange som mulig skriver under ❤️

https://www.underskrift.no/vis/7345/

https://www.opprop.net/la_familiene...retten_til_fodselspermisjonsfordeling?a=90709

Edit: på Facebook er det en gruppe som heter «permisjonen burde foreldre fordele gruppen» håper dere vil melde dere inn der også!
#permisjonsopprøret2019
 
Last edited:
Enig. Hver familie må få bestemme selv! Og barnet trenger klart mor det første året. Hvordan tenker de at vi skal kunne amme i ett år når vi må tilbake i jobb etter halve tiden? Gå rett fra fullamming til full jobb liksom....idioti. skjønner ikke hvorfor regjeringen skal få bestemme over andre sånn. Det gir ingen mening!
Dette fedrekvotegreiene har gått over styr.
Fedre er mer involvert og flere har permisjon. Nå må de slutte å bestemme hvordan andre skal leve babylivet og permisjonstiden.
 
Håper det er innafor å dele underskriftskampanjen her! Synes det er horribelt at vi bare får 6-7 mnd men babyene våre, og at pappaen må ta 15-19 uker. I vårt tilfelle ønsker ikke far så lang permisjon, og jeg ønsker meg store deler av hans permisjon, det er også det som er mest lønnsomt for oss økonomisk. Om han skal gå hjemme på 80% så kommer det til å bli ganske trangt økonomisk, om det i det hele tatt går.
Håper så mange som mulig skriver under ❤️

https://www.underskrift.no/vis/7345/

Jeg har skrevet under.
 
Håper alle signerer her.
Hos oss er det helt håpløst og jeg må ta ut ulønnet permisjon ca 2 dager gjennom hele d første året.
Pappa er bonde og har hverken mulighet til å stenge bruket eller leie inn noen til å gjøre jobben i 15 uker, den jobben bonden gjør hver dekkes ikke av en avløser på en arbeidsdag.
Derfor skal vi begge ha gradert permisjon gjennom hele perioden og jeg ta ut ulønnet permisjon de dagene jeg skulle vært på jobb. Så må vi dele på jobbing på gården/ i huset / ta seg av barna.
Dette slår veldig negativt ut for meg ift sykepengerettigheter, opptjening av feriepenger og pensjonsrettigheter
 
Signert!
 
Håper alle signerer her.
Hos oss er det helt håpløst og jeg må ta ut ulønnet permisjon ca 2 dager gjennom hele d første året.
Pappa er bonde og har hverken mulighet til å stenge bruket eller leie inn noen til å gjøre jobben i 15 uker, den jobben bonden gjør hver dekkes ikke av en avløser på en arbeidsdag.
Derfor skal vi begge ha gradert permisjon gjennom hele perioden og jeg ta ut ulønnet permisjon de dagene jeg skulle vært på jobb. Så må vi dele på jobbing på gården/ i huset / ta seg av barna.
Dette slår veldig negativt ut for meg ift sykepengerettigheter, opptjening av feriepenger og pensjonsrettigheter

I slike tilfeller burde det jo være mulighet for unntak! Det er helt bak mål :(
 
Signert!
 
Back
Topp