Undersøkelser og jobb

Heidetermeg

Forelsket i forumet
Juliknøttene 2022
Julibarna2024☀️
Hei :)

Er bare nysgjerrig. Hvordan er logistikken hos dere med tanke på undersøkelser hos jordmor/lege/ul kombinert med jobb. Ber dere om spesielle tider når dere bestiller time: f eks etter jobb/på fridager/best passende tidspunkt, eller får dere bare en tid og tilpasser jobben etter det?
Selv er jeg lærer og prøver å unngå at undersøkelser krasjer med undervisning, men ikke alltid like lett å få det til. Jobben godtar det heldigvis selv om de ikke enda vet at jeg er gravid, men føler meg litt til bry når jeg må be om fri her og der.. Vi har vært gjennom ivf, så har kanskje måttet spørre om en del mer fri enn vanlig.

Jeg er også lærer, og vil prøve å legge sånne timer til etter undervisning der det er mulig. Har bare halv dag på fredager, så blir nok mest da tenker jeg :) Føler meg også litt til bry hvis jeg hele tiden må ha fri fra undervisning.

Har såpass mye fri på ukedagene at jeg planlegger og få alt slikt da :)

Jeg har hjemmekontor to dager i uken, så spør om å få timene tidlig eller sent de dagene. Det har gått fint hittil :happy119

Jeg tenker å ha hjemmekontor de dagene jeg har timer :) Heldig med at det er lite på jobb som er satt til helt faste tider.

Det blir jo ca en gang i mnd frem til permisjonen starter, og det tror jeg de fleste klarer å få til.
Man har jo rett på velferdspermisjon. :happy:

Jeg er også lærer, og vil prøve å legge sånne timer til etter undervisning der det er mulig. Har bare halv dag på fredager, så blir nok mest da tenker jeg :) Føler meg også litt til bry hvis jeg hele tiden må ha fri fra undervisning.

Jeg har heldigvis samme mulighet, men de gangen jeg har fått time på fredager til nå har legekontoret sagt at de må ta den tidlig på dagen, fordi prøvene jeg har måttet ta skal sendes før klokken 12.. men håper dette bare var i oppstartsfasen og at det ikke blir regelen for resten av svangerskapet ☺️

Valgte siste mulige time til TUL, og kommer nok til å forsøke dette til andre timer også. Men det er aller mest fordi det er best å slippe å komme tilbake på jobb etter å ha dratt :p Men det er jo uansett i arbeidstiden da. Har ikke fri i ukedagene, så da må det nesten bare bli sånn :) Har heldigvis ikke opplevd noe motstand fra arbeidsgiver i forhold til dette.

Jeg er nødt å legge timer til morgen og ettermiddag. Føler meg slitsom når de skal finne passende timer til meg, men jeg får rett og slett ikke til annet i min jobb.

Jeg har mulighet til hjemmekontor egentlig når jeg vil, og kan styre ut i fra det. Dermed skal det ikke være noe problem. Bare sier jeg må "ut et ærend" :)

Back
Topp