Undersøkelse på føden-tidlig vannavg?

Frk Spent

Mai 2014 mamma :)
Mailykke <3
Er på vei til undersøkelse på Føden nå. Vi hadde kosekveld i går og jeg tok på meg truse og innlegg etter runden i senga. Stod opp i morges med en litt rar følelse, gikk inn på kontoret ved siden av der mannen var . Kjenner at det renner noe mellom bena som jeg ikke har kontroll over, helt blank veske som har dryppet fra soverommet og inn, innlegget er vått, trusen er våt og det renner langs lårene. Sambo løper og henter et håndkle som jeg putter mellom bena og får tørket opp det meste. Jeg ble veldig usikker på om dette var bare sæd og inspiserer håndkle og trusen :p Tyntflytende, blank og mild, søtlig lukt. I hvertfall ikke urin og litt for mye og rar konsistens til å være sæd, tipper en 4-6 ss i mendge. Dog for lite til å overbevise meg om tidlig vannavgang... Ringer til føden og forklarer hendelsen. Får beskjed om å komme inn til undersøkelse. Har i hvertfall fått bekreftet én ting- jeg er ikke mentalt klar for fødsel :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Oooh! Spennende! Hvor langt er du på vei?

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Lykke til på undersøkelsen. Etter det du forklarte høres ut at det er vann.. Selv om så lite. :smiley-bounce013

Så spennende! Går nok bra uansett skal du se, om du ikke er mentalt klar så blir du nok fort det om det er igang og hvis ikke så får du det til! :D hvor langt er du på veg :)?

36+6 er jeg i dag. Er veldig i tvil men jeg og Sambo har aldri opplevd maken i de 10 årene vi har vært i lag. Enten vann eller tidenes rareste utløsning :p Vi er i hvertfall enige om å sjekke det ut :)

Så spennende, greit å få det sjekket så en vet sikkert! Lykke til!

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Det høres veldig kjent ut. Jeg opplevde vannavgang 2 ganger med førstemann og det var lukta jeg skjønte det på. Første gang var det bare en lekkasje sånn som du beskriver, og det luktet søtt.... Ble undersøkt på sykehuset, men gutten lå så langt ned i bekkenet og fungerte som en propp. Så jeg ble ikke trodd. Men 6 dager etter gikk vannet for alvor, og det luktet det samme (søtt) og helt likt som tidligere. :-)

Lykke til! Spennende det som skjer nå! :-) Og du blir mentalt klar! ;-)

Masse lykke til:) og takk for tipset:P

Så gøy tenker jeg (som mentalt er veeeldig klar for fødsel)

Jeg vil tippe der er vann. Også har ungen din proppet hullet med hodet sitt. ;-) det skjedde meg med nr1

Oj, spennende :D lykke til!!

Da er vi ferdige med sykehusbesøket :) Vanskelig å si om det var vann, legene benektet ikke muligheten, selv om baby hadde igjen litt vann mellom hodet og mormunnen. Vi skal uansett komme tilbake så fort det evt kommer mer og da ta med bindet. Fikk tatt sparketest, gyn.undersøkelse og UL med tilhørende målinger :) Vi er betrygget men samtidig fått en liten vekker på hvor fort ting kan snu!

Godt å høre at alt er bra! Ja kan være litt skremmende å tenke på at nå kan det skje når som helst!!

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Så spennenden! Vil tro at det betyr at det ikke er så lenge igjen. Så nå bør dere gjør siste innspurt av ting før den lille kommer ;)

Holdt på å bemerke det når du fortalte om den hyggelige kvelden deres i går :) hihi
At nå har dere kanskje satt igang fødselen.
Det er jo kjent at sæd kan få fortgang på sakene.

Blir spennende å følge med fremover, men har en sterk følelse på at du føder innen kort tid :)

Vanskelig å si om det var vann, legene benektet ikke muligheten, selv om baby hadde igjen litt vann mellom hodet og mormunnen.Vi er betrygget men samtidig fått en liten vekker på hvor fort ting kan snu!

Ja da- ting snur veldig kjapt! Håper alt bra med dere. Bare litt rart at legene "benektet ikke muligheten".. Det er jo 21.centuty for f#"%! Finnes ikke det mulighet å ta prøver hva er hva?!?!

Holdt på å bemerke det når du fortalte om den hyggelige kvelden deres i går :) hihi
At nå har dere kanskje satt igang fødselen.
Det er jo kjent at sæd kan få fortgang på sakene.

Blir spennende å følge med fremover, men har en sterk følelse på at du føder innen kort tid :)
Hihi, jo takk du :) På veien opp til sykehuset sa jeg til sambo at jeg håpet nesten at legen skulle si "åh, vi har gjort en feil, du har termin i slutten av august!" :p Svangerskapet har vært så fint og nå som bekkenet har stabilisert seg mer er det bare å nå ting på bakken som er et ork. Tanken på at vi garantert har en baby i armene om 4 uker er vanvittig skremmende. Hvor har tiden blitt av?? Hadde jeg hatt forstyrret nattesøvn derimot ville jeg nok hatt ut ungen asap, er veldig avhengig av søvnen min :p

Ja da- ting snur veldig kjapt! Håper alt bra med dere. Bare litt rart at legene "benektet ikke muligheten".. Det er jo 21.centuty for f#"%! Finnes ikke det mulighet å ta prøver hva er hva?!?!
Legen tok en gynekologisk undersøkelse og åpnet opp med en skje for å se etter ulik væske. Ettersom jeg forstod fant hun hverken tegn til vann eller sædrester. Med innvendig UL så hun at fostervannsmengden var bra og at det var en liten vannlomme mellom hodet og mormunnen. Dermed var det i hvertfall ikke en akutt situasjon. Men vi var alle tre enige om at hendelsen var litt mystisk, det må ha vært en rimelig spesiell utløsning som var blank som vann og i den mengden :p Fikk dermed beskjed om å bruke bind til enhver tid og hvis det samme skjer igjen må jeg ta med bag og bindet til sykehuset. Håper jeg får minst 1 uke til, kjenner at jeg ikke er klar..! Er det for sent å angre seg..?
:p

Hihi, jo takk du :) På veien opp til sykehuset sa jeg til sambo at jeg håpet nesten at legen skulle si "åh, vi har gjort en feil, du har termin i slutten av august!" :p Svangerskapet har vært så fint og nå som bekkenet har stabilisert seg mer er det bare å nå ting på bakken som er et ork. Tanken på at vi garantert har en baby i armene om 4 uker er vanvittig skremmende. Hvor har tiden blitt av?? Hadde jeg hatt forstyrret nattesøvn derimot ville jeg nok hatt ut ungen asap, er veldig avhengig av søvnen min :p

Jeg får stressnerver bare ved tanken:)
Gleder meg jo helt enormt mye til dette, men kjenner at jeg er ikke helt klar enda...
Kjenner derfor at jeg får litt panikk ved å tenke på at snart ligger jeg på fødestuen... Disse 9 mnd har virkelig gått unna...:greet015

Back
Topp