Undersøkelse av tette eggledere..

N

Nate88

Guest
Som tittelen sier.. noen som har vært igjennom undersøkelse av tette eggledere? Planen er at jeg skal sjekke mine.

Har sjekka eggledere med UL og "spyling" med saltvann/kontrastvæske. Helt greit synes jeg, ikke så veldig vondt. Minnet veldig om menssmerter for min del, men vet denne undersøkelsen oppleves litt forskjellig fra person til person :rolleyes:

Jeg hadde litt sprengende følelse når de skylte, men gikk fort over. Ingen smerter i etterkant. Fikk beskjed om å ta smertestillende en time før :)

Har også gjort dette med kontrastvæske forbindelse med UL. Jeg opplevde det mer som ubehagelig enn direkte vondt, men jeg hadde heller ikke fått beskjed om å ta smertestillende på forhånd. Jeg var også «støl» i magen i flere dager etterpå.

Jeg tok saltvannssonografi. Jeg fikk ganske vondt, til tross for at jeg hadde tatt ganske mye smertestillende i forkant (paracet + tramadol). Nå var den ene eggelederen tett, så kan kanskje ha vært derfor :) Har snakket med flere som har tatt den, og de syntes ikke det var særlig vondt. Men glad jeg tok den, var bare å puste seg gjennom de minuttene det stod på, ingenting å grue seg for.

Jeg syntes det var ganske vondt, men jeg fikk ingen smertestillende på forhånd. Det var ikke noe vondt etterpå, og gjort på bare noen sekunder.

Jeg sjekket egglederne mine ved å ta laparoskopi, og at de helte en blå flytende væske for å se om jeg hadde fint passasje. Oppdaget da min høyre eggleder var tett. Jeg ble lagt i narkose så merket ingenting til selve undersøkelsen.
Når jeg kom til meg selv var jeg nokså kvalm og hadde litt smerter samme dag og dagen etterpå. Men det var absolutt overkommelig, og greit at de fikk sjekket skikkelig, oppdaget ved samme undersøkelsen at jeg også hadde endometriose.

Back
Topp