Underlivsundersøkelse

Miriamsmams

Glad i forumet
Da jeg var til første kontroll hos legen min tok han ikke underlivsundersøkelse, for han sa at det nå ikke gjordes. Og selv hvis jeg fikk mistanske om at det var noe som burde sjekkes, hva heter det staffylokokker? så fikk jeg en annen farde på utfloden. var det slik med dere også?
 
Har første kontroll i morgen, men når jeg ventet junior var det aldri tal om noen undersøkelse inni. Husker det var et tema på forumet allerede den gang, men det var få som ble undersøkt på den måten, og da oftes av eldre leger eller fordi at de tok prøve på livmorhalsen (sånn 3-årsprøve).
 
Tok det den første gang jeg var gravid , men da var det lenge siden jeg hadde tatt celleprøve. Tar det ikke denne gangen siden jeg tok undersøkelsen i fjord.
 
Aha... jeg trodde det var vanlig jeg. Skal sies at forje legen min var gammal:P så da behøver jeg ikke bekymre meg da:)
 
Nei, legen min er ikke og sjekker noe der nede.. :p
Han tar heller ikke celleprøve når jeg er gravid, han gjorde det ikke forrige gang, så ble det ikke noe etter at jeg var gravid, og da jeg var på 1. kontroll, så spurte han om jeg hadde fått tatt den enda, nei sa jeg, "nei da MÅ vi ta den når du ikke er gravid lenger"

Og så kom jeg på, på 6ukers-kontrollen, så sa han at det ikke var vanlig lenger, med mindre jeg ba om det, og ville at han skulle sjekke at alt var ok / sting ol.
 
det var vanlig da eg gikk med første, men no er det ikkje vanlig lenger.
med nr 2 ble det ikkje sjekket noe der..
denne gangen tok dei underlivsprøver da eg var på privat ultralyd..
 
Min gutt er tre år nå ble ikke gjort da, og ikke denne gangen. Etter gutten var født var d 6 ukers undersøkelse nedentil, mn d er visst ikke d heller lenger...
 
Eg hadde underlivsundersøkelse, men min lege er gammal då. Trudde det var vanlig så for meg gjer det ingenting sjølv om det ikkje er behagelig å ligga der framfor han ;-)
 
Back
Topp