Underlivssopp

Bkno4893172

Forelsket i forumet
Har hatt sopp en god stund nå, holder på å bli gal.. Har hatt to runder med canesten og en runde med vivag. Ingenting hjelper. Det klør og jeg får slike rifter. Værst er det om natten.. Spiser ikke mye søtt, men har en uvane med å ta meg ett glass rødt til middagen.. Kan dette ha noe sammenheng? Er jo mye gjær og sopp i vin? Begynte å bli plaget etter ammeslutt, og da drakk jeg ikke vin såklart.. Å gå til gyn er ikke aktuelt, pga tidligere overgrep.

Uff så fælt det må være å ikke bli kvitt det..:( er du sikker på at det er sopp da? Kanskje det kan være en kjønnssykdom? Eller latexallergi hvis du bruker kondom?

Jeg plagdes veldig etter flere antibiotikakurer etterhverandre. Fikk en tabelett hos legen, husker selvfølgelig ikke hva den het. Men den skulle i allefall svelges, og soppen ble borte :)

er det ikke en helsestasjon du kan gå til hvis du er ung nok? kanskje bedre å snakke med en sykepleier? Der jeg bodde før var det hvertfall åpen helsestasjon fram til man var 25. ellers så kan du jo høre på apoteket.
Vitkig å bruke bomullstruser og kanskje sove uten truse om natta? så får du lufta ordentlig.

Ja er sikker på at det er sopp, har tatt hjemmetest fra apoteket :) å ja, nå er jeg lei :/
Hmm:( regner med du følger alle råd i forhold til feks såpevalg og klesvalg. Har aldri hatt det selv så jeg vet ikke så mye gide råd desverre.. Kan du ikke få en time hos legen og få råd? Uten undersøkelse:)

Jeg hadde det for mange år siden og fikk noen tabletter som hjalp :)

Kan også få salve på resept som funker bedre enn canesten:) og andre vagitorier enn canesten. Tror rett og slett ikke canesten funker på meg.

Har mannen din tatt kur? Selv om han ikke har symptomer så kan han også ha sopp, og om dere begge ikke tar kur samtidig så smitter dere hverandre. Vi måtte bruke kondom en god stund om smøre i 2 uker med Canesten. Har kun hatt sopp 1 gang etter det og det var pga en antibiotika kur;) Er forresten 7 år siden vi var plaget ;)

Gå til legen, si du har sopp i underlivet. At du ikke blir bra av apotek behandling. Du får resept på en pille som du svelger oralt. Den fikser det på null komma nix. Eneste som hjalp meg sist :) inntil da, prøv naturell youghurt å smør der nede. Det lindrer veldig og kan gjør infeksjoner mindre kraftig!

Takk for mange tips. Skal til legen på tirsdag. Kanskje jeg får en slik tablett uten undersøkelse :)

Du får nok det.. Men vis det ikke forsvinner da vil de nok sjekke for å se at det er sopp og ikke en anna infeksjon der nede. Men er nok sopp, å hjelper med sånn medisin.

Da jeg fikk det, sa jeg bare at jeg hadde det. Vært mye plaga så viste det var det. Legen skrev resept og sa jeg måtte komme tilbake å bli undersøkt om det ikke gikk bort. Men var borte dagen etter :) deilig etter mange uker med sopp!

Legen kan kanskje skrive ut Diflucan eller Fluconazol (litt rimeligere). Det svelges oralt og bør ta kverken på det.

Spiser du mye hvetemel/brødmat kan det også nære soppen.

Masse lykke til :)

Tror det er værre med brød og gjærbakst enn vin. Kanskje du skulle forsøkt en uke eller to uten gjærbakst? Spise knekkebrød osv istedenfor :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp