Underlivssopp!

Siadle

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Junilykke2018
Tenkte jeg skulle legge ut noen tips om hvordan man kan forebygge underlivssopp i svangerskapet. Jeg var nemlig veldig plaget under mitt første svangerskap, men under det andre fikk jeg disse tipsene og det hjalp!

* Bruk dopapir laget av nyfiber (f.eks Lambi)
* Vask underlivet med en spesialtilpasset såpe med PH 3,5 (Miljøet der nede er nemlig surere enn ellers på kroppen.)
* Vask trusene dine på minst 60 grader. Det kan være lurt å legge bort det mest sexy undertøyet til daglig, og heller kjøpe gode bomullstruser som kan vaskes på 60.

Takk for tips.
Har bare lyst å si at dr. greve og lactasyd er de beste valgene av såpe siden de har lav ph (samme som i underlivet), mens asan har ph 5.5 og dermed ikke er like bra tror jeg...

ORIGINAL: nikka

Takk for tips.
Har bare lyst å si at dr. greve og lactasyd er de beste valgene av såpe siden de har lav ph (samme som i underlivet), mens asan har ph 5.5 og dermed ikke er like bra tror jeg...

Nemlig! Det var det jeg fikk beskjed om av legen min. Asan kan man gjerne bruke som dusjsåpe, men den er ikke like tilpasset miljøet i underlivert som Dr. Greve.

Back
Topp