ORIGINAL: Heidi81
skjønner jeg er ganske så unormal her, men jeg sluttet å barbere meg nedentil da jeg ble gravid. Litt for jeg var redd for infeksjoner og sopp. For får en sopp i svangerskapet skal en IKKE ta soppmiddel. Så det ville jeg ikke risikere å gå å klø. Når en er gravid i slutten (slik var det i allefall for meg) får en en del utflod enn normalt. Å ta hjelpe hårveksten å nøyralisere ph-verdien. En annen grunn jeg sluttet å barbere meg er når jeg skulle ta gyn undersøkelser, som det kan bli en del av i slutten, var at jeg ikke følte meg sååå naken. Hårene skjuler en del[;)]
men jenter... skal love dere da jeg kom hjem fra sykehuset med jenta mi var det utrolig hærlig å ta en dusj "alene"... hehe..[:D] å kunne barbere både ben og nedentil.
om du får sopp under svangerskapet kan du harmløst bruke sopp middel..kan bruke canesten stikkpiller og krem. men du skal ikke bruke plastikk stikken som er med men i stede føre stikkpillen manuelt inn!
http://www.doktoronline.no/section/woman/?action=showQA&url_topic=165&QAEntryId=2213680 <-- les selv