underlivsbarbering

Elaine

Forelsket i forumet
las i barn i magen a til å at det var lurt å slutte med underlivsbarbering når ein er gravid, for at det skal bli mindre sjanse for infeksjonar. kva sei dykk? nokren erfaringar?

her barberes det tro meg[;)]
men er ikke lett... ser jo ikke så mye der nede, så må føle meg frem..
å lettere blir det ikke[8|]

Her barberes det! Og kommer til å fortsette med det. Infeksjoner eller ei. Barnet ligger jo godt beskyttet. Da er det verre med meg, men den er grei. Vil ikke få noe mere alvolig enn soppinfeksjon antar jeg. Og det kan du få uansett.

Sa de noe ang hvilke infeksjoner det var snakk på?

her barberes det også, kunne aldri latt det gro igjen, men blitt litt vanskelig i det siste, mulig sambo må hjelpe meg snart[:)]

Ei vennine av meg fikk kjeft hos jordmor fordi hun barberte seg, Og en annen vennine var hos en gynekolog som er lege, Og han ble også litt rar og spurte om hun brukte og barbere seh Ofte...?????

Barberer jeg og har ikke hatt en eneste infeksjon\ sopp eller noe.. Ville nå heller tro det var motsatt, setter seg mye rart i hår [:'(] Derfor jeg fjerner ALT! og tro meg, dèt er ikke lett nå!!! [:D]

her barberes det(i blinde)  ikke lett når magen er blitt så stor.

hahaha! Her også kjersti, ALT for å få det vekk

ORIGINAL: Suki

Barberer jeg også, selv om jeg hater det. Får så lett sår og kløete hud av barbering (også på legger og under armer), men har ikke funnet noe bedre alternativ til høvelen, så da blir det nok å fortsette med det.

Bruk maskin i stede da.. Å så kan du smøre på med alovera etterpå.. Det pleier å hjelpe..

trur eg vil fortsette med barberinga eg. sto ikkje kva for slags innfeksjona, so det kan no ikkje vere noko alvorlig. dei brukte nå å barbere alle fødande for ikkje så mange år sidan, så legane må nå vere vande med det!

Når ikke frem jeg....[:D][:D][:D]

ORIGINAL: Lisbeth83

her barberes det tro meg[;)]
men er ikke lett... ser jo ikke så mye der nede, så må føle meg frem..
å lettere blir det ikke[8|]

[:D]signerer denne!

Man kan joh heldigvis få hjelp av mannen sin.... [:D]

ORIGINAL: Dorothy_1

Man kan joh heldigvis få hjelp av mannen sin.... [:D]

DET vet jeg ikke om jeg hadde tørd[:D]må vel det til slutt,kansje han slipper til når jeg blir desperat nok[:D]

Å så kan du smøre på med alovera etterpå..

mener å ha lest inne på forummet her at man ikke skal bruke alovera når man er gravid[8|]

Jeg barberte meg hele tiden jeg.. Så lenge jeg fikk det til.. litt vanskelig på slutten.. Men fikk det til etter mye om og men.. hehe

Eg har ikkje tenkt å slutte med det nei, men eg trur det skal være lettere å få sopp infeksjon når du gjør det. Gynokologen min sa at eg burde bruke jordnøttolje neddentil etter barbering for at dette ikkje skulle skje. ( nå har eg ikkje sjekket om du kan bruke oljen som gravid ) Men dei selger den på apoteket.

helsepersonell skal jo ikke ytre sin personlige mening da.
Jordmora til venninna mi komenterte at hu barberte seg etter fødselen, da hu måtte sy litt.. "hu syntes det var flott at det ikke var no hår der, for da så hu sååå mye bedre hva hun gjorde nedi der" [;)]

De lærde strides tydligvis, slik har det alltid vært og kommer alltid til å være slik og...

inntil da fortsetter jeg og barberer meg.

ORIGINAL: kjersti1234

Å så kan du smøre på med alovera etterpå..

mener å ha lest inne på forummet her at man ikke skal bruke alovera når man er gravid[8|]

hvorfor skal man ikke bruke alovera når man er gravid??[8|]da sliter jeg.bruker alover hver dag.

Back
Topp